AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Vi skal ha vielsen kl 1500. Men nå begynner jeg å tenke på om det kanskje er litt sent på dagen? Fotograferingen skal foregå etter vielsen da jeg ikke vil mannen skal se meg før i kirken. Hva tenker dere? Har dere erfaringer? Fotograferingen skal foregå like ved kirken og lokalet ligger ca 30 minutter unna med bil. Anonymous poster hash: 84614...25c
Gjest Offensive Pie Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Dersom dere gifter dere kl 15, så er vielsen ferdig kl 16. Da er dere på vei til fotografering kl 16.30, siden gjestene må komme seg bort. Fotografering tar minimum en time, så klokken blir 17.30. Kjøring til lokalet - 18. Alle finner sin plass, og dere er til bords tidligst 18.30. Mest sannsynlig vil dette kunne ta en time lengre også, men la oss ta utgangspunkt i det optimale. En standard bryllupsmiddag med dertilhørende taler tar raskt 2,5-3 timer. Kaffen kan da tidligst serveres kl 21.30, siden lokalet må ryddes og ny bordsetting må settes. Jeg tror dette kan bli vanskelig å få til å gå opp. Dersom alt går optimalt, er det mulig, men man kan ikke satse på at alt er optimalt. Fotografering tar mer enn en time, og det tar tid å komme seg dit. Transport tar tid, alle småtingene tar tid. Samtidig som dette skjer, er gjestene matklare, siden vielsen slutter omtrent ved middagstider. Sultne gjester er sure gjester. Jeg hadde tatt fotograferingen på forhånd eller skaffet en tidligere vielse. Endret 11. mai 2014 av Offensive Pie 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Vi hadde vår vielse kl 15.00 og med middag som startet litt før 18.00 (17.30 etter programmet). Men da hadde vi fotograferingen først. Middagen vår tok nesten 4 timer, med latter, mange runder mat (flere retter og flere forsyninger), mye vin, taler og endel luftepauser. Hadde ikke risikert så sen vielsen med fotograferingen etterpå, det tar fort to timer med fotografen. Anonymous poster hash: dc20b...acb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Ville hatt fotografi før vielse! Det kan jo bli kult det også, eller hva? Mange som tar bilder av mannen der han får se sin brud for første gang, eller lignende. Vi hadde kjempesen vielse, klokka 16:30. Seremonien var ferdig kl 17:30, da folk kom ut av kirka sto bussen vi hadde leid klar til å ta imot gjestene. Derfra tok det 15 min til festlokalet. Så folk ankom ca kl 18:00, da ble det mingling og velkomstdrinker, og middagen startet etter ca tre kvarters mingling/velkomstdrikking. Det gikk fint, men så hadde vi planlagt logistikken nøye, og droppet foto shoot. Anonymous poster hash: a3a2f...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Kommer an på om dette er en lang kirkevielse eller med mye dilldall rundt seremonien? Vår seremoni begynte klokka 14.00 hadde kirkebryllup men ikke det typiske, et par tekster om samliv og lojalitet, vennskap for livet, så selve offisielle tingene som ringer osv, så et siste ord, og så ut. Skålte og spiste kake, mens gjestene spiste kake og fikk flere glass champagne og hørte på live musikk dro vi raskt for å ta bilder. Var veldig opptatte av at gjestene ikke måtte vente for lenge. Hadde satt opp taxi til gjestene til hvor middagen skulle være, middagen startet 16.30 og da satt vi alle til bords. Anonymous poster hash: 8e00b...06b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Jeg var nylig i et bryllup der vielsen startet 1500. Problemet var at det ble svært snaut med tid til kake og "fest" seint på kvelden. Vielsen startet som sagt 1500. Brudeparet skulle fotograferes på annet sted etterpå. Middagen startet 1900 og var ikke ferdig før midnatt (!) Dette skyldes blant annet lange taler, bare brudens tale bikka greit en halvtime. De hadde lokalet fram til 0200. Så kakene måtte serveres omtrent umiddelbart etter middagen. Brudeparet hadde innleid band og greier, men det ble kun en times dans/fest helt på tampen. Så: Hvis man skal ha vielse klokka 1500 og fotografering etterpå, bør man ha stram kontroll på tidsplanen. Spesielt hvis dere har et tidspunkt der festen må være ferdig. Anonymous poster hash: 0b147...bdb
Pingting Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 (endret) Vi hadde vielse 1530, men valgte da å ha fotografering før vielsen. Noe som egentlig var helt supert - både av hensyn til gjestene og oss selv. Gjestene slapp å vente og en kjempesein middag (og jeg tror mange av dem satt pris på å ha første del av dagen "fri", jeg synes ihvertfall det er fint å få litt ut av en lørdag selv om jeg er bryllupsgjest), vi fikk hatt en rolig og morsom stund sammen før vielsen. Og jeg hadde nylagt sminke og hår på alle bildene, ikke noe som hadde vært gjennom både tårer og en million klemmer Endret 13. mai 2014 av Pingting 3
kaprifolen Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har aldri vært i et bryllup der middagen varte under 4timer... Så eg ville også hatt forografering først, og sørget for at fotografene stod "utenfor veien" og tok bilder når du og mannen ser hverandre for første gang... Kan bli superromantisk!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Ja, det er for sent.Anonymous poster hash: ea0ee...116 1
MissEi Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Er gjerne litt sent dersom dere skal ha fotografering etter på? Vi har også vielsen kl 1500, men har fotografering før kirken , så vi reiser alle rett til lokalet
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Jeg syns fotografering før kirken er feil da jeg gleder meg sånn til det øyeblikket mannen ser meg gå til alters for første gang i brudekjole -tsAnonymous poster hash: 84614...25c 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Jeg syns fotografering før kirken er feil da jeg gleder meg sånn til det øyeblikket mannen ser meg gå til alters for første gang i brudekjole -tsAnonymous poster hash: 84614...25c Greit nok det - men da får dere nesten velge deretter og ikke lage et opplegg som går ut over gjestene?Anonymous poster hash: ba2d6...2e3 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Jeg syns fotografering før kirken er feil da jeg gleder meg sånn til det øyeblikket mannen ser meg gå til alters for første gang i brudekjole -tsAnonymous poster hash: 84614...25c Greit nok det - men da får dere nesten velge deretter og ikke lage et opplegg som går ut over gjestene?Anonymous poster hash: ba2d6...2e3
Gjest Groupon Skrevet 15. mai 2014 #14 Skrevet 15. mai 2014 Vi skal ha vielse kl 15 ute i Hagen til hotellet vi skal ha festen. Mens vi går rundt å tar bilder så underholdes gjestene med kanapeer, noe sprudlende og et trylleshow. Vi har da beregnet bordsetting til kl 17.30:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå