Gjest Fraggel Skrevet 13. juni 2004 #1 Skrevet 13. juni 2004 Hva er bra for neglene? Jeg tenker vitaminer som kan inntas, eller rett og slett diverse oljer el. som kan smøres inn i neglebåndene. Jeg sliter litt med negler som fliser seg når de får litt lengde, noe som er ganske irriterende. Nå skal det sies at jeg er ganske uforsiktig - gidder ikke ta hensyn til at jeg har negler når noe skal bli gjort - men tror likevel neglene mine er ganske svake. Forslag?
Gjest Ethereal Skrevet 13. juni 2004 #2 Skrevet 13. juni 2004 Det sies at B-vitaminer og sink er bra. Selv har jeg jern-negler; jeg bruker aldri hansker når jeg vasker, og det eneste jeg gjør på pleiefronten, er å file bort alle skarpe kanter. Du bør ikke bruke neglelakk for ofte, det tærer i hvertfall på neglene dine.
Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #3 Skrevet 14. juni 2004 Du bør ikke bruke neglelakk for ofte, det tærer i hvertfall på neglene dine. Det sies at B-vitaminer og sink er bra. Selv har jeg jern-negler; jeg bruker aldri hansker når jeg vasker, og det eneste jeg gjør på pleiefronten, er å file bort alle skarpe kanter. Hvordan filer du dem, og hvilken lengde har du?
Gjest Ethereal Skrevet 14. juni 2004 #4 Skrevet 14. juni 2004 Jeg har som sagt ultrasterke negler, og bryr meg ikke så altfor mye... Jeg bruker enten en glassfil jeg har, eller en normal metallfil. Neglene filer jeg så de er litt runde, vil si at de er ca 2-3 mm over fingertuppen, dvs middels lange. Jeg takler ikke lange negler, synes det er harry, og det samme gjelder falske negler
Gjest Brunhilde unplugged Skrevet 14. juni 2004 #5 Skrevet 14. juni 2004 E-vitaminer er også veldig bra, og du kan kjøpe en liten flaske hvetekim- eller sesamolje og smøre med. Det er viktig at du smører både morgen og kveld! Lykke til!
Gjest Cuddly Skrevet 14. juni 2004 #6 Skrevet 14. juni 2004 Tran og B-vitaminer har gjort underverker for mine negler
veslepus Skrevet 15. juni 2004 #7 Skrevet 15. juni 2004 Prov Nailtiques Formula 2!!! En proteinlakk som har gjort mine tynne og flisete negler sterke og fine. Har ikke brukket en negl side jeg begynte aa bruke den. Bruker ogsaa Oil Therapy og en super neglbaandskrem. Du faar kj;pt alle tre i en pakke paa lookfantastic. Se her
Gjest Virvel Skrevet 15. juni 2004 #8 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har også kjempesterke negler, så jeg gjør ikke så veldig mye med dem. En periode i fjor var de litt sprø og fliset seg lett, men et par uker med B-vitaminer gjorde susen, så det var tydeligvis det som manglet. Jeg liker å ha litt lengde på neglene mine, men ikke mer enn 1-2 mm. Blir de for lange klipper jeg med en negleklipper (kantene blir jevnere da, så det blir mindre å file). Jeg lar den "frie" neglekanten følge konturene av fingertuppen, og filer vekk skarpe kanter. Til slutt filer jeg selve negleoverflaten med en sånn poleringsfil så de blir blanke. Neglelakk bruker jeg nesten aldri lenger. Noen ganger legger jeg fransk manikyr ved spesielle anledninger, men det er da så grusomt kjedelig å sitte der og vente på at lakken tørker skikkelig... For øvrig gjorde det underverker for mine negler da jeg sluttet å bite på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå