Gå til innhold

RunKeeper Appen - prøvd den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lurer på om noen her har prøvd RunKeeper appen og hva de synes om den?

Er det slik at man bare starter den også vet den hvor jeg jogger og hvor raskt, eller?

Anonymous poster hash: b664b...c72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er veldig fornøyd den!

Nå har ikke jeg prøvd så mange løpeapper, men den gjør det den skal, og er enkel å forstå. I tillegg er den relativt presis mtp. fart, distanse og tid. Pluss for at appen er gratis! Også fint at jeg har muligheten til å velge min egen musikk, og selv om jeg bruker spotify, fungerer de fint sammen. Liker også at jeg kan velge hvor ofte "stemmen" kommer og forteller meg hvor langt jeg har løpt, hvor fort, gj.snitt min på km osv.

Den bruker GPS fra mobilen fra nettet vil jeg tro, det kommer i hvert fall opp ett kart der det er forklart hvor jeg har løpt :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet appen for å se hvor nøyaktig den er, men det virker som den til tider bruker veldig lang tid på å finne gps-signaler (men det kan godt være at det er like mye mobilen min sin feil). I dag løp jeg både med RunKeeper og GPS-klokken min, og RunKeeper påstod at jeg hadde løpt 1 km først etter 15-20 min, når gps-klokka mi viste over 2 km. Etter det viste den ca riktig fart/tid da tror jeg, men det tok tydeligvis rundt 1 km før den fant ut hvor jeg var i dag. I tillegg synes jeg hun dama snakker irriterende sakte når hun skal informere om avstand, fart osv underveis i løpet. Tror appen skal funke fint så lenge du passer på at den har tilstrekkelige gps-signaler før du legger ut på løpeturen din da, og det går an å skru av snakkingen også. :) Selv foretrekker jeg gps-klokken min (Garmin Forerunner 10), så kommer nok ikke til å gidde å bruke RunKeeper noe særlig.

Anonymous poster hash: 41bf2...5be
Skrevet

Jeg syns den er veldig ålreit, men iblant "hopper" den på en måte, og så dukker det heller opp en rett strek fra der den sluttet å funke og til der den begynte å funke igjen, og det tuller litt med statistikken. Men det kan hende det bare er en bug jeg har. Jeg vil hvertfall anbefale den :) Men den funker ikke om du løper på tredemølle (sikkert unødvendig å si), så om du gjør mest av det bør du kanskje skaffe deg noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Mente å skrive "Etter det viste den ca riktig fart/avstand (...)".. :)

Skrevet

Jeg har testet appen for å se hvor nøyaktig den er, men det virker som den til tider bruker veldig lang tid på å finne gps-signaler (men det kan godt være at det er like mye mobilen min sin feil). I dag løp jeg både med RunKeeper og GPS-klokken min, og RunKeeper påstod at jeg hadde løpt 1 km først etter 15-20 min, når gps-klokka mi viste over 2 km. Etter det viste den ca riktig fart/tid da tror jeg, men det tok tydeligvis rundt 1 km før den fant ut hvor jeg var i dag. I tillegg synes jeg hun dama snakker irriterende sakte når hun skal informere om avstand, fart osv underveis i løpet. Tror appen skal funke fint så lenge du passer på at den har tilstrekkelige gps-signaler før du legger ut på løpeturen din da, og det går an å skru av snakkingen også. :) Selv foretrekker jeg gps-klokken min (Garmin Forerunner 10), så kommer nok ikke til å gidde å bruke RunKeeper noe særlig.

Men GPS-klokka tar vel infoen rett fra satelitter? RunKeeper bruker jo mobilnettet, så om det er litt dårlig dekning så blir jo det mer unøyaktig.

TS: Jeg er veldig fornøyd med RunKeeper, i hvert fall! Den bruker som sagt mobilnettet, så du bør ha et mobilabonnement med inkludert data.

AnonymBruker
Skrevet

Men GPS-klokka tar vel infoen rett fra satelitter? RunKeeper bruker jo mobilnettet, så om det er litt dårlig dekning så blir jo det mer unøyaktig.

TS: Jeg er veldig fornøyd med RunKeeper, i hvert fall! Den bruker som sagt mobilnettet, så du bør ha et mobilabonnement med inkludert data.

Tror RunKeeper bruker en kombinasjon av mobilnettet og gps-mottakeren på mobilen (den ber meg skru på gps-funksjonen på mobilen for å kunne gi nøyaktigere posisjon). Er sannsynligvis en mye bedre gps-mottaker i Garmin-klokka mi enn i mobilen min, da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...