Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #1 Skrevet 13. juni 2004 Hei! Jeg er ei jente på 18 år og har fått en rar utfol den siste måneden. Har aldri hatt samleie, eller noe oralsex, og lurer på hva dette kan være? Hadde tidligere litt kløe og det svidde litt mens jeg tisset, dette er borte nå. Utfloden lukter mer enn tidligere, er litt klumpete og kanskje en mer grønnaktig (!) farge! Hva er dette? Kan det skyldes dårlig hygiene? Hadde vært greit å vite om det er noe "farlig" og hva jeg kan/blr gjøre med dette?
Arkana Skrevet 13. juni 2004 #2 Skrevet 13. juni 2004 Det er sannsynligvis ikke noe farlig, særlig siden du aldri har hatt sex (og dermed ikke kan ha fått en kjønnssykdom). Infeksjoner i underlivet skyldes oftere for "god" hygiene enn for dårlig, for mye såpe og vasking forstyrrer den naturlige pH'en og bakteriefloraen. Du har sannsynligvis en soppinfeksjon, og det kan også være f.eks. gardnerella (en ufarlig infeksjon), skjønt grønnaktig utflod høres uvanlig ut. Jeg foreslår at du kjøper Canesten (stikkpiller og/eller krem mot sopp) som fås reseptfritt på apoteket og prøver det. Hjelper ikke det bør du ta en tur til legen.
Gjest Ethereal Skrevet 13. juni 2004 #3 Skrevet 13. juni 2004 Hvis du ikke har hatt sex, er det i hvertfall ikke en seksuell overførbar sykdom, men kanskje du kan ha fått en slags bakterieinfeksjon? Lukter utfloden??? Det beste er nok å gå til legen, selv om det kanskje kan føles flaut, er det den beste måten å bli kvitt problemet på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå