Gå til innhold

Ungdom på 80-tallet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 19 år selv og nyskjerrig. Hvordan var ungdom(13-25) på 80 tallet og delvis 90 tallet? Vet det varierer.

Røyking/drikking/narkotika, mobbing, ga faen i skolen, klestil, hår, sminke, musikk osv

Anonymous poster hash: 839df...dde
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Totalt fraværende barnevern, men naboene passet på å kjeftet på alle ungene i gata.

på åttitallet hadde vi fortsatt lærere av den gamle skolen, de som var sur fordi de ikke kunne avstraffe elevene fysisk. Det var alltid da som nå en eller noen få utskudd i klassen som bråkte og ga faen, som oftest hadde de heavy rocker klær og langt tjafset hår.

Rosa og Blå hubba bubba som vi kunne tygge på i timesvis.

Ungene i gata lekte boksen av, da var alle med både 5 åringer og 15 åringer.

Da jeg var 14 hadde jeg både røykt og drukket i noen år.

Moten var helt jævlig, jeg er glad jeg aldri har eid en Ball genser, dessverre kan jeg ikke si det samme om steinvaskede jeans med høye liv og korte ben.

Anonymous poster hash: 15a9c...658
  • Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Er nysgjerrig sjøl, men mest på 90-tallet til tidlig 2000 :P

Endret av Belle âme
Skrevet

Av typiske 80-tallsband hørte jeg på Dio, Warlock,Iron Maiden, Anthrax, tnt , metallica, whitesnake, saxon, judas priest, AcDc Jokke og valentinerne, Raga Rockers, dumdum boys, Kingdom come, equinox og sikkert en hel del annet som regnes som 70-tallsband ( Black Sabbath, blackmores rainbow, Deep purple osv)

Mage hørte på Glenn Medeiros, rick astley ( eller noe slikt) samantha for, sabrina, sinitta, sandra, Motley crue, kiss, bon jovi, Europe, Mr. Mr. , Madonna, Whitney Houston, Bros, Stage dolls, mm.

En stund var det smale bukser og lange flagrende skjorter som gjaldt, gjerne ting i neonfarger, hullete dongeribukser med masse lapper eller bare hull. En stund var det litt posete bukser som gjaldt. Bukser skulle helst være utenpå støveletter.

Angoragenser var hot.

Rimelig høyt og gjerne rufsete hår, gjerne korketrekkerpermanent, " rufsepermanent" eller kreppet med krepptang. Mange hadde hockeysveis og en stund var det skikkelig hot med rottehale i nakken ( kort hår med en fjor hår som sto igjen og var såpass lang at den kunne flettes)

En periode gikk omtrent alle på min ungdomsskole med " Dobber jeans" og "Ballgenset" , men ikke jeg og noen andre som kjørte vår egen greie - jeg så som oftest rimelig rocka ut.

Der jeg bodde var det normalt å treffe på halvfulle 15-16åringer på samvirkelaget lørdag formiddag og det ble i grunn akseptert at man drakk i den alderen. Blant ungdommene som gikk på ungdommskola på midten av 80-tallet, var det en del stoff fra 8-9 klasse ( 14-16 åringene) , mens vi som kom litt senere var svært ordentlige sånnsett, men dette hadde nok mer med tilfeldigheter der jeg bodde enn ungdomsgenerasjonen. Var nok også mer festing blant disse.

Var helt normalt å røyke, men også her var det fler røykere blant de som var 2-5 år eldre enn oss, da de gikk i 8-9 klasse.

Ungdommen nå er generelt flinkere til å ta skola seriøst enn vi var.

Da vi ble litt eldre, var det normalt å feste hver helg, vi flyttet gjerne på hybel da vi var 15-17 og måtte nok bli litt raskere selvstendige i forhold til de som kunne bo hjemme under både videregående og studier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk din snørrvalp for at du får meg til å føle meg gammel ;) hihi.

-kreppet hår

-Pastell farger

-plastikksmykker

-Aha og Creation hørte jeg på.

Anonymous poster hash: de749...9bd
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Og så denne

Og selvfølgelig disse:

Endret av absinthia
Skrevet

Vi må for all del ikke glemme å få med en av Stock, Aitken og Watermans syngedamer som begynte på S og sluttet på A ( sinitta, sabrina, samantha og kanskje sandra)

Skrevet (endret)

Å være ungdom på 80-tallet var F A N T A S T I S K !

Det var kanskje ikke så mange "farer" som det det er nå, derfor var kanskje foreldrene våre litt mer løssluppne da det gjaldt innetider, hvor vi var, om vi gikk ut alene osv. Og jeg tror foreldrene nå for tiden er tusen ganger så hysteriske som det våre foreldre var (generelt sett).

Tror vi var mye mer sosiale enn ungdom nå, for vi ringte ihvertfall nesten aldri hverandre, vi gikk til hverandre. Hang ute på "klubben" og satt og drakk bak kiosken. Ingen mobil, ingen internett, men herregud så morro vi hadde det!

:danse:

Endret av Novemberellie
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi var veldig mye ute. Ute og gikk og slang, eller grøftefylla :P Vi hadde ikke så mange steder å være, så da møttes man på forskjellige steder ute. Noen få hadde kjellerstue, så da kunne vi være der på dager med dårlig vær. Da kunne finne på å se på et par videofilmer. Da med innkjøpt smågodt og det var ikke selvbetjent på den tiden "smukker for 50 øre, kritt for 20 øre osv"

Klærne var så som så. Men ellers var vi veldig sosiale. Vi ringte og avtalte møtesteder ute, og så hang man med gjengen. Det var litt høyere rånefaktor på den tiden også, så hente man råna litt rundt på mopeder og i slitne biler. De fleste av oss jobba også ved siden av skolen. Og så haika vi inn til Oslo og smugdrakk øl vi hadde fått noen til å kjøpe for oss. Og når vi var i Oslo, så gikk vi så klart med en bomblaster på skulderen.

Anonymous poster hash: f6efd...64b
  • Liker 2
Skrevet

På siste halvdel av 80 tallet var det helt ut å ha belte i midjen. Beltet skulle være litt slakt og henge ned på den ene hofta, men brede magebelter kunne man ha.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...