Gå til innhold

Har du noen gang turt å si fra om dårlig kundebehandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden "Hvilken butikk skal du ALDRI handle hos igjen".

Har dere noen gang opplevd uhøflig / sur / lite hyggelig betjening, og faktisk turt å si fra der og da?

I såfall; Hvordan reagerte betjeningen?

Engang jeg var i en klesbutikk hadde jeg prøvd en bukse hvor det var festet en stoor merkelapp på låret der det stod "WARNING" med beskjed om at buksen kunne smitte av, og måtte vaskes osv.

Jeg spurte derfor i kassen om hun trodde det holdt å vaske buksen en gang, før den skulle brukes (jeg har lys sofa).

Dette ble hun fornærmet over sa: "Vi leker ikke butikk!!" i en kvass tone.

Hun trodde tydeligvis jeg rakket ned på kvaliteten eller noe, men jeg var bare nysgjerrig på hvordan jeg skulle behandle plagget (var bare 19 år den gangen). Ble veldig paff først, men klarte å si: "Det var jo ikke så hyggelig å si!". Da skjerpet hun seg heldigvis..

Anonymous poster hash: 84e8a...00a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir dessverre alltid så paff... men har et par stk jeg definitivt burde klaget på der og da! :opplyser:

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ja. Sågar opptil flere ganger.

Etter et besøk i operaen med et homoseksuelt vennepar av meg, gikk vi på restaurant. Kelneren måtte ha lidd av heftig homofobi, for han var direkte stygg mot "guttene mine" fra første stund, og kom med kommentarer som "Ja, det er vel slike ting folk som dere liker" og "Er ikke den vinen for maskulin for dere da, gutter?!?". Til og med gjestene ved de nærmeste bordene fikk det med seg. Da vi var ferdige med måltidene og skulle betale, ba jeg kelneren om å få snakke med restaurantsjefen. "Hvorfor det?" undret han på. "For å berømme maten, vel" svarte jeg. Restaurantsjefen kom, kelneren stod glisende ved siden av, men gliset forsvant etterhvert som jeg fortalte sjefen at ja, maten hadde vært fortreffelig, men servicen og holdningen til kelneren ikke stod i stil med det man forventer av en Michelin-berømmet restaurant. Da til og med det ene paret som satt ved siden av oss bekreftet hva jeg sa, fikk kelneren sparken på stedet!

Forøvrig har jeg funnet ut at å be om å få snakke med butikksjefen eller overordnet i en vennlig, men bestemt tone, ofte gjør underverker hva service-innstillingen til enkelte ansatte angår.

Gjest Evans
Skrevet

Ja. Sågar opptil flere ganger.

Etter et besøk i operaen med et homoseksuelt vennepar av meg, gikk vi på restaurant. Kelneren måtte ha lidd av heftig homofobi, for han var direkte stygg mot "guttene mine" fra første stund, og kom med kommentarer som "Ja, det er vel slike ting folk som dere liker" og "Er ikke den vinen for maskulin for dere da, gutter?!?". Til og med gjestene ved de nærmeste bordene fikk det med seg. Da vi var ferdige med måltidene og skulle betale, ba jeg kelneren om å få snakke med restaurantsjefen. "Hvorfor det?" undret han på. "For å berømme maten, vel" svarte jeg. Restaurantsjefen kom, kelneren stod glisende ved siden av, men gliset forsvant etterhvert som jeg fortalte sjefen at ja, maten hadde vært fortreffelig, men servicen og holdningen til kelneren ikke stod i stil med det man forventer av en Michelin-berømmet restaurant. Da til og med det ene paret som satt ved siden av oss bekreftet hva jeg sa, fikk kelneren sparken på stedet!

Forøvrig har jeg funnet ut at å be om å få snakke med butikksjefen eller overordnet i en vennlig, men bestemt tone, ofte gjør underverker hva service-innstillingen til enkelte ansatte angår.

Det var veldig bra gjort!!

Skrevet

Har tatt det med sjefen dems skriftlig flere ganger. Ryddig og ordentlig. Ellers blir jeg også så skuffet der og da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...