Gå til innhold

Tips til sunt og billig kjøpebrød?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i brød, men har ikke veldig god råd. Trener ganske mye, og er opptatt av å spise relativt sunt. Lurer derfor på om noen har tips til et sunt og godt brød, som ikke er så alt for dyrt? Er ganske viktig at brødet ikke er av typen som er veldig "luftig" slik at jeg må spise ti skiver for å bli mett. Er veldig fan av dansk rugbrød kjøpt på Rema 1000, men når jeg skal leve etter et strammere budsjett synes jeg det blir litt dyrt å betale 36 kr for et brød, særlig når jeg må kjøpe det ofte.

Og ja, jeg vet at det er rimeligere å bake brødet selv, men jeg foretrekker å kjøpe ferdig brød :)

Anonymous poster hash: 3a30e...901
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det billigste og sunneste er de brødene man baker selv :) Koster ikke skjorta, men det krever jo litt tid såklart. Pluss at det smaker dobbelt så godt! Gå til innkjøp av grove korn og grovt mel, så har du jo til mange brød :) Er jo bare å fryse ned også, så kan du ta det opp når du må.

Gjest Sala21
Skrevet

Jepp, best å bake selv. De grove brødene er litt dyrere når man kjøper dem, og som oftest er de ikke så sunne som det påstås. Det er ingredienser i dem som er laget for at brødet skal være mer holdbart, osv..

Derfor, kjøp sånn ferdig pakke med dansk rugbrød som du sa du likte, der står det på baksiden hva du trenger for å lage brødet, og vips så har du brød en god stund fremover. (mer økonomisk enn å kjøpe brød)

AnonymBruker
Skrevet

Dem har jo ukens brød på meny til 20 kroner da, nytt brød hver uke

Anonymous poster hash: 5a320...ec4
Skrevet

Brød-dealen på coop prix! Da kjøper man en vare (som regel ulike varianter pålegg) og får med et brød gratis :)

AnonymBruker
Skrevet

Coop OBS! Tre brød for 40. Utvalgte brød, men tror noen av de er grove :)

Anonymous poster hash: 9b7e1...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...