Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo :) Jeg har veldig lyst til å begynne med sport. Og da syntes jeg oslo roller derby ser så utrolig spennende og gøy ut! Har derfor lyst til og melde meg på. Er det noen her som har gått der før? Hvordan er det? Hva koster det? Kan hvem som helst være med? Hvor mye trening er det i uka? osv. Har som dere ser noen spørsmål å stille de som har prøvd det før. Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: 1dca2...b6d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det koster cirka 1200 i halvåret for medlemsavgiften og treningsavgiften.

Så må du kjøpe skøyter, hjelm, mouthguard, albuebeskyttelse, knebeskyttere og håndleddsbeskyttelse. Rookiepakker får man kjøpt til 2000 og det er mange som selger utstyr brukt :)

Foreløpig er det trening tirsdag kveld 20.30- 22.30 , torsdag (styrketrening) 19.30-21.30 og søndag 12.00-16.00 . Det er veldig veldig moro , men hvis du vil spille på et høyt nivå innad i klubben er det mye trening så hvis man er veldig utrent så kan det kanskje kjennes litt tungt ut i begynnelsen men det går fort over! Man glemmer at det er slitsomt for det er så moro.

Siden klubben drives av medlemmene så er det også forventet at man deltar på dugnader og sitter i forskjellige komiteer osv. Dette er selvsagt opp til hvor mye man kan bidra. Når det er kamper er det også viktig at de som ikke spiller stiller opp som sikkerhetsvakter, kakebakere og NSOer :)

Hvem som helst kan være med så lenge man er over 18 år. I klubben finnes alle slags kroppstyper, personligheter og mennesketyper så alle er velkomne. Klubben har veldig godt samhold og får mye skryt for god sportsånd og positive mennesker! Man lærer mye og får et helt fantastisk nettverk rundt seg!

Det er freshmeat inntak til høsten. da går man gjennom et program som heter derby101 hvor man lærer alt det viktigste av skills . Send en mail til [email protected]

Anonymous poster hash: d25f4...54a
AnonymBruker
Skrevet

Så må du kjøpe skøyter, hjelm, mouthguard, albuebeskyttelse, knebeskyttere og håndleddsbeskyttelse. Rookiepakker får man kjøpt til 2000 og det er mange som selger utstyr brukt :)

Foreløpig er det trening tirsdag kveld 20.30- 22.30 , torsdag (styrketrening) 19.30-21.30 og søndag 12.00-16.00 . Det er veldig veldig moro , men hvis du vil spille på et høyt nivå innad i klubben er det mye trening så hvis man er veldig utrent så kan det kanskje kjennes litt tungt ut i begynnelsen men det går fort over! Man glemmer at det er slitsomt for det er så moro.

Siden klubben drives av medlemmene så er det også forventet at man deltar på dugnader og sitter i forskjellige komiteer osv. Dette er selvsagt opp til hvor mye man kan bidra. Når det er kamper er det også viktig at de som ikke spiller stiller opp som sikkerhetsvakter, kakebakere og NSOer :)

Hvem som helst kan være med så lenge man er over 18 år. I klubben finnes alle slags kroppstyper, personligheter og mennesketyper så alle er velkomne. Klubben har veldig godt samhold og får mye skryt for god sportsånd og positive mennesker! Man lærer mye og får et helt fantastisk nettverk rundt seg!

Det er freshmeat inntak til høsten. da går man gjennom et program som heter derby101 hvor man lærer alt det viktigste av skills . Send en mail til [email protected]

Vil anta at dette er forbeholdt jenter? :-S

Anonymous poster hash: 239ee...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Vil anta at dette er forbeholdt jenter? :-S

Det er foreløpig bare for jenter som spillere men gutter er veldig velkomne som dommere eller NSOer. Dommerne trener samtidig som oss og står på rulleskøyter de og. NSOer er Non Skating Officials som er funksjonærer under kamper.

AnonymBruker
Skrevet

Åh tusen takk for svar!! Fikk svar på det meste :D Det høres utrolig gøy ut! Jeg må bare få meg en jobb og spare opp penger, så får jeg se om jeg blir med! Blir kanskje ikke til høsten allerede, men en gang i fremtiden definitivt :) Så akkurat den filmen "Whip it", som handler om Roller Derby, og fikk bare enda mer lyst til å begynne! Haha

AnonymBruker
Skrevet

Det er foreløpig bare for jenter som spillere men gutter er veldig velkomne som dommere eller NSOer. Dommerne trener samtidig som oss og står på rulleskøyter de og. NSOer er Non Skating Officials som er funksjonærer under kamper.

Hmmm... hva om jeg tar en Conchita Wurst? :-)

Skrevet

Alt jeg vet er at læreren min går på roller derby og hun stortrives :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor får jeg kjøpt brukt utstyr? Jeg har sjekka på finn, men fant ikke så mye der :(

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... hva om jeg tar en Conchita Wurst? :-)

Hvis du bytter kjønn kan du spille. Det er faktisk en spiller i Sverige som har vært mann men som har gått gjennom en kjønnsskifteoperasjon. Det finnes også derbylag i sverige med bare menn, men det er foreløpig ingen slike klubber i Norge. ( Men du kan jo starte en??)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor får jeg kjøpt brukt utstyr? Jeg har sjekka på finn, men fant ikke så mye der :(

ts

Det er en facebook gruppe for salg og kjøp av brukt derbyutstyr . Det er riktignok ikke så fryktelig mange skøyter ute for salg og det aller beste er å kjøpe nye litt gode skøyter hvis du vet at du kommer til å drive med det over en lengere periode. Hvis du vil prøve noen ganger uten å kjøpe alt utstyret så pleier klubben å låne ut utstyr på en prøverulling for de som er interessert. Inntaket er til høsten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...