AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Barnet vårt er 15 mnd gammelt, og er en fornøyd og blid liten tass. Han har aldri blitt passet av andre mer enn to timer i slengen, men det har gått helt fint. Nå har mormora veldig lyst å ha han på besøk, og vi foreldrene syns det hadde vært koselig med en alene kveld. Når han en gang i mellom våkner opp etter han har lagt seg, godtar han ikke alltid at faren kommer inn, men gråter sårt ( noe tilgjort) til jeg til slutt gir etter og kommer inn. Da roer han seg alltid med en gang. Jeg er bekymret for at han ikke skal falle til ro hvis dette skuklle skje når han overnatter hos mormora. Så det jeg lurer på er; burde vi bare hoppe i det og satse på at det går bra? Hvordan gjorde du/dere det når din unge skulle overnatte borte for første gang? Anonymous poster hash: 2a7f1...12f
Gjest chiki Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Hopp i det, det går garantert bra! Vi pakket baggen og sendte henne avgårde, hun sov faktisk bedre der enn hjemme;)
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Hopp i det, det går garantert bra! Vi pakket baggen og sendte henne avgårde, hun sov faktisk bedre der enn hjemme;) Hvor gammel var hun da? Anonymous poster hash: 2a7f1...12f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 De finner ut av det Vår var 15 mnd første gang han sov hos mormora. Var vanskelig å legge hjemme, men der sovnet han med en gang. Våknet om natta som vanlig og roet seg kun i midten, men sov da noen timer ekstra om morgenen Anonymous poster hash: 940e3...62d
strawberry Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Jeg synes dere bør prøve iallefall! Dere trenger jo ikke å være så langt unna, det virker som dere bor i nærheten?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Du må i hvert fall slutte å undergrave mannen din sånn som du gjør. Du lager ikke trygge barn på føden måten.Anonymous poster hash: 11d69...74b 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Mener ikke å undergrave han, han vil jo selv at jeg skal komme inn etter ei stund når han ikke roer seg. Men du har rett, jeg må jo på et tidspunkt slutte å overta. Fint å høre at det har gått fint med dere andre. Da tror jeg vi skal tørre å prøve. Vi kommer til å være ca 45 min unna...så det er jo ikke såååå nært da. Anonymous poster hash: 2a7f1...12f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Jeg passet sønnen til søsteren min en natt, da var han 2 mnd gammel. gikk kjempe bra Anonymous poster hash: ddb98...e8b
Chevelle Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Ofte er barn mer slik når foreldre er der, men de er veldig eksemplariske hos andre.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Barnet vårt er 15 mnd gammelt, og er en fornøyd og blid liten tass. Han har aldri blitt passet av andre mer enn to timer i slengen, men det har gått helt fint. Nå har mormora veldig lyst å ha han på besøk, og vi foreldrene syns det hadde vært koselig med en alene kveld. Når han en gang i mellom våkner opp etter han har lagt seg, godtar han ikke alltid at faren kommer inn, men gråter sårt ( noe tilgjort) til jeg til slutt gir etter og kommer inn. Da roer han seg alltid med en gang. Jeg er bekymret for at han ikke skal falle til ro hvis dette skuklle skje når han overnatter hos mormora. Så det jeg lurer på er; burde vi bare hoppe i det og satse på at det går bra? Hvordan gjorde du/dere det når din unge skulle overnatte borte for første gang? Anonymous poster hash: 2a7f1...12f Jeg hadde ALDRI gjort det! Barnet kan få alvorlige tilknytningsproblemer av det. Han kommer nok til å trenge psykolog allerede i barnehagealder! Ikke gjør det! Det vil ødelegge barnet for all tid! (måtte jo legge det ved, siden flertallet her antagelig mener at innlegget er svært godt) Anonymous poster hash: 728de...b78 1
Stjernenatt Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Mest sannsynlig vil barnet ditt godta mormor når du ikke er tilgjengelig. Allikevel har jeg et tips til deg. Når min datter har sovet borte har jeg sendt med en t-shorte som jeg har brukt et par dager, og bedt barnevakten legge denne i sengen til min datter. Da har hun lukten av meg i sengen sin, noe som i seg kan virke beroligende på et barn.
Dalen Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Vår datter var lik ditt barn, at hun bare "godtok" meg når hun våknet på natten. Vi var derfor litt nervøs i forhold til å sende henne på overnatting. Men det gikk strålende og har aldri vært et problem siden (hun var 11 mnd første gang). Min erfaring er at barn ofte godtar andre (inkludert far) når mor ikke er tilstede. Det går helt sikkert kjempefint
Gjest chiki Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Hvor gammel var hun da? Anonymous poster hash: 2a7f1...12f Hun var vell rundt 6 mnd første gangen pga flytting. Har overnattet der jevnlig siden hun var 10mnd Jeg er av den mening at det er sunt for barn å sove borte hos mennesker de er trygge på. Husker med gru venninna mi fra barneskolen som aldri hadde sovet borte før, og foreldrene måtte hente henne på natten hver gang hun prøvde fordi hun ikke turte allikevell
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Jeg prøvde dette. Det gikk rett til helvete, og besteforeldrene var slitne på grunn av nattevåket. Anonymous poster hash: 93453...ae8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #15 Skrevet 12. mai 2014 Det er jammen på tide synes jeg, og mest sannsynlig er det ikke noe problem. Når de vet at foreldrene ikke er der sover de som regel lenger og bedre. Vår sønn sover alltid 1-2 timer lenger hos besteforeldrene enn hjemme.Anonymous poster hash: 3ee9e...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå