Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en oppgave på skolen og trenger litt hjelp med den.Jeg skal skrive et debattinlegg om anonymitet og jeg trenger for og mot argumenter.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en oppgave på skolen og trenger litt hjelp med den.Jeg skal skrive et debattinlegg om anonymitet og jeg trenger for og mot argumenter.

Prøv å søk i gamle tråder om anonymitet her på forumet eller andre forum

Anonymous poster hash: 35777...33d

AnonymBruker
Skrevet

Som en som har debattert anonymt i mange år, så kan jeg komme med en rekke argumenter for å tillate det, men også argumenter mot.

For:

- Det er enklere for flere å uttale seg når man kan være anonym, spesielt når det er sensitive tema som diskuteres. For min egen del har jeg diskutert mye ang. homofili. Jeg er selv homofil og er dermed en person/debattant som ofte har opplevd å bli mobbet, truet og også drapstruet på bakgrunn av legning og meninger. Hadde jeg måttet debattert på ulike nettsteder med fullt navn, ville jeg aldri ha kunnet vært så ærlig i debattene som jeg er som anonym.

- Flere vil være med på debatten. Det blir ikke sporet etter personen i ettertid. I disse dager vil f.eks. arbeidsgivere google deg, og om man debatterer med fullt navn vil man nok noen meninger man ha kanskje ikke falle i god jord hos arbeidsgiver.

Mot:

- Det er mye skittkasting når man kan være anonym.

- Veldig mye unødvendig "trolling".

Anonymous poster hash: c6d8d...b0d
Skrevet

Tusen takk for svarene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...