Gå til innhold

HØY musikk i ALLE klesbutikker for tiden! :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ingen klesbutikk igjen lengre som ikke spiller ALTFOR høy musikk?! :sarkasme:

Jeg har en hørselsskade som gjør at jeg er sensitiv for høye lyder, og bør ikke oppholde meg på steder med høy musikk, f.eks utesteder osv.

Men nå det siste året så opplever jeg at de ansatte i omtrent alle klesbutikkene jeg er i skrur opp volumet såpass høyt at jeg faktisk må forlate butikken :(

Veromoda er verstingen! :(

Men de andre ligger ikke langt bak de heller.

Er det flere enn meg som finner dette ubehagelig?!

Og hvorfor har det blitt sånn? Er de ansatte pålagt å spille så høy musikk, eller velger de det selv?

En ting hadde vært om det var på et lavt nivå (rolig bakgrunnsmusikk), men synes flertallet lar det dundre gjennom hele butikken!

Er de ikke redd for hørselsskader av å stå 8 timer i det bråket dag ut og dag inn selv også? :sjokkert:

Som sagt; Nå har jeg en hørselsskade som gjør meg sensitiv, men jeg kan da ikke være den eneste som finner dette negativt??

Hvis noen som jobber i butikk leser dette: Høy musikk kan dere tape kunder på..

Anonymous poster hash: cbf5c...531
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er ubehagelig å kikke i butikker som spiller musikk over samtalenivå. Å oppholde seg der over lengre tid orker jeg ikke, så det blir bare en kjapp sveiv før jeg går ut igjen. Blir helt sliten av det.

Det verste er sånne skikkelige bass-sanger med hylende og reperende refreng. Har vurdert å kommentere det før, men har ikke gjort det hittil.

Skrevet

Blir enda mer irritert av alle de jævla cafèene som spiller høy musikk -.-

• Liker 5
Skrevet

Ja, er enig at i enkelte butikker er det veldig høyt.

Nabobutikken spiller så høy musikk, at vi knapt nok hører vår egen musikk!

En tidligere sjef sa at høy og rask musikk fører til flere salg, vet ikke helt om det er noe sannhet i det :laugh:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I går gikk jeg innom FreeQuent (dameklær) på kjøpesenteret og bassen/subwooferen bare dundret mot meg. Jeg har skikkelig dårlige assosiasjoner til det fordi det høres akkurat likedan ut nå naboen som bor vegg-i-vegg for meg spiller opp til fest hjemme hos seg. Gaah, jeg blir driitsur...

Anonymous poster hash: 55ac9...c8d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan godt se for meg at de startet opp med å spille musikk for å lage "god stemning" og skape flere salg.

Men jeg føler at særlig det siste året så har de skrudd opp volumet ytterligere? Og da går det iallfall over salgsgrensen for min del, og jeg synes det bare blir bråkete og vil ut av hele butikken!

Veromoda går jeg bare forbi faktisk, orker ikke å gå inn engang, for hører den høye musikken helt ved inngangen!

Kafeer er også en uting! Når jeg og eksen engang satt og spiste lunsj på Egon (og Graffi en annen gang) var det musikk på enten man satt ute eller inne. Man kom seg ikke unna heller, fordi det var satt opp høytalere overalt ved sitteplassene :vetikke:

Hadde problemer med å høre hva han sa til meg, og fikk helt vondt i ørene av musikken. Ikke var sangene noe spesielt bra heller...

De tenker ikke på de med hørselsproblemer iallfall................. :grine:

Men har tenkt at dette må jo andre også etterhvert reagere på.

Anonymous poster hash: 60d01...8eb
  • Liker 2
Skrevet

Nedre Karl Johan om sommeren er aller verst. Ikke bare spiller de musikk høyt inne i butikken, men også ute i gata. Det er ekstremt irriterende. Jeg også er veldig sensitiv til lyder generelt, og det plager meg ofte at butikker (og restauranter) har på alt for høy musikk. Verst er vel Gina Tricot her i kjøpesenteret. En gang hadde de tom. leid inn DJ... Det dundret godt i hele senteret, for å si det slikt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere de hører hvis man ber de skru ned? uff, skulle ønske de bare kunne slutte å spille så sabla høyt!

Det må jo skade hørselen deres også?? Tenk å jobbe sånn hver dag da?? Hvis de får støyskader, hvem er ansvarlig?

• Liker 2
Skrevet

Tror dere de hører hvis man ber de skru ned? uff, skulle ønske de bare kunne slutte å spille så sabla høyt!

Det må jo skade hørselen deres også?? Tenk å jobbe sånn hver dag da?? Hvis de får støyskader, hvem er ansvarlig?

Går jo an å prøve og høre.

Men vil tippe at de isåfall skrur opp igjen med engang de "klagende" kunden går ut igjen kanskje? :)

Rart at det ikke eksisterer en regel på dette med volum i butikkene?

AnonymBruker
Skrevet

Får begynne å "demonstrere" med å ta på meg hørselsvern hver gang jeg går inn i butikker :P

Men seriøst- det er jo nesten det jeg må for at ørene mine skal "tåle" det bråket der. Kan jo ikke stå og skifte og prøve klær med dundrende bass over meg!!

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke fordra det, og syns at det bare blir verre og verre med tiden som går. Burde egentlig trodd jeg var mer tolerant for høy musikk siden jeg er musikker, men nei. Jeg holder meg unna de verste stedene. Jeg orker rett og slett ikke slik dundring når jeg skal slappe av og kose meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å la være å gå inn i disse butikkene.

Jeg unngår slike butikker, så lenge de har den dundrende musikken.

Anonymous poster hash: 812a8...f83

AnonymBruker
Skrevet

Man blir rimelig lei etter en arbeidsdag, men det er ikke vi i butikkene som bestemmer. Det er hovedkontoret som bestemmer hvilken musikk som skal spilles.

Anonymous poster hash: 9eca2...c15
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å la være å gå inn i disse butikkene.

Anonymous poster hash: 812a8...f83

Ja, og det er det som begynner å bli problemet mitt - hvilke butikker er det egentlig igjen i dag???

Synes ALLE har begynt sånn............

Jeg lar selvfølgelig være å gå inn på de mest dundrende, som Veromoda. Men som jeg skrev i første-innlegget: de andre butikkene nærmer seg dessverre med stormskritt..

Mulig det er enkelte damebutikker som ikke spiller? Må sies at jeg er i 20-årene og snakker om de typiske butikkene du ser på senterne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man blir rimelig lei etter en arbeidsdag, men det er ikke vi i butikkene som bestemmer. Det er hovedkontoret som bestemmer hvilken musikk som skal spilles.

Volumet også?

Jeg hadde helt ærlig vært redd for å pådra meg tinnitus..........

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bestemmer ikke volumet, nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bestemmer ikke volumet, nei.

Det er jo uhørt! Hva hvis dere opplever volumet som for høyt da? Eller noen har en hørselsskade? Det skjer vel ikke noe om dere skrur ned til halvparten?

• Liker 2
Skrevet

det er altfor mye lyd i det offentlige rom, og volumet kan være direkte invalidiserende til tider.

• Liker 9
Skrevet

Skjønner bare ikke vitsen med slik høy musikk. Er det for å kun tiltrekke seg de helt yngste, og slike som må gå med musikk på ørene 24/7?

Hvor skal i så fall jeg gjøre av pengene mine?

• Liker 5
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg synes det er greit og faktisk litt behagelig (man har noe å høre på mens man leter gjennom klær og sminke) når det spilles lav musikk i butikker, men merk: LAV! Hehe... Jeg er enig i at mange butikker spiller altfor høy musikk. Det blir slitsomt for ørene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...