AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Jeg kommer meg inn i blyantskjørtet! Har hatt det som "slanke plagg," og endelig kan jeg dra det på uten å få muffintop av en annen verden:P Men hva i all verden har man til noe sånt da? Tenker spesielt på overkroppen. Prøvde med en hvitskjorte men det ble så business-formelt:\ Vurderer å ha det til 17. mai, så kom gjerne med både pyntede og mer causal forslag:) Anonymous poster hash: 3600b...d9e
Gjest Lille-pus Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 17.mai ville jeg forslå en bluse, eller den formelle hvitskjorten du snakker om, kombinert med pene smykker, pumps og 17.mai sløyfe. 'Blyanskjørt' sier bare noe om fasongen på skjørtet. De kommer i den fasongen i nær sagt alle materialer.... hvilken farve har du på det? - jeg tipper det er sort eller marineblått Du sier ingenting om hvor gammel du er eller hva slags stil du har eller ønsker å ha. Høyst casual og velfungerende er ballerinasko og en dongeriskjorte, eller en pikèskjorte og dongerijakke + flate sko som ballerinasko.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Men synes det blir en feil type formelt med hvitskjorte:\ Har et par blå pumps som jeg blir å ha, har litt dårlig med smykker. Men om jeg hadde funnet overdel kunne jeg jo alltids kjøpt et greit smykke. Skjørtet er sort forøvrig Helt enkelt:) Jeg er 26, og har vel strengt tatt ikke en stil, jeg bare vet hva jeg liker og ikke liker, og det er ikke alltid tingene jeg liker lar seg kombinere Verste er egentlig jakke, for jeg har en hvit dongerijakke som det eneste som ikke er sportsjakke eller skinnjakke(lys brun) Anonymous poster hash: 3600b...d9e
Gjest Lille-pus Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Til sort passer alle farver, så det er ikke noe dårlig valg altså. - bare min lille morsomhet fordi 80% av blyantskjørt her til lands er sorte, 10% er marineblå, 8% er hvite, 1% er grå... og av den siste prosenten som da er farver tror jeg at jeg må eie omtrent fjerdeleden Hva med en bluse? En med myk fasong. - da tenker jeg på en som ikke er stram i formen som en hvit business skjorte, i en farve du liker? Eller er en fasongsydd pikèskjorte? Det gir en litt 'røffere' kombinasjon som funker godt. Bruker den selv innimellom, og da med moccasiner med 10cm hæler. En helt hvit dongerijakke i klassisk modell er knallfint til et klassisk skjørt, og det er som regel lyse skinnjakker også. Men det er du som eier jakkene, og du som vet om du synes de kan kombineres med skjørtet og en overdel du liker godt. Endret 11. mai 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Til sort passer alle farver, så det er ikke noe dårlig valg altså. - bare min lille morsomhet fordi 80% av blyantskjørt her til lands er sorte, 10% er marineblå, 8% er hvite, 1% er grå... og av den siste prosenten som da er farver tror jeg at jeg må eie omtrent fjerdeleden Hva med en bluse? En med myk fasong. - da tenker jeg på en som ikke er stram i formen som en hvit business skjorte, i en farve du liker? Eller er en fasongsydd pikèskjorte? Det gir en litt 'røffere' kombinasjon som funker godt. Bruker den selv innimellom, og da med moccasiner med 10cm hæler. En helt hvit dongerijakke i klassisk modell er knallfint til et klassisk skjørt, og det er som regel lyse skinnjakker også. Men det er du som eier jakkene, og du som vet om du synes de kan kombineres med skjørtet og en overdel du liker godt. Hehehe, ja, kjørte safe med sort;) Har tenkt på en bluse som du sier, men dessverre eier jeg ikke noe slikt så da må jeg ut å shoppe:) Pluss at den ikke kan være for løs og slengete, har store pupper som gir slike plagg en telt-effekt, så jeg ser større ut enn jeg er når jeg allerede har brede skuldre:\ Men kanskje noe blått som matcher skoa litt? Pikeskjorte måtte jeg google hva var Eier ikke noe slikt:P Den hvite dongerijakka jeg har er ganske nøytral og enkel(slik jeg liker det, lol). Tok på meg en blå t-skjorte med skjørtet og skoa, bare for å se åssen det ble med jakka, men mista liksom den fine midjen jeg fikk med skjørtet når jeg tok den på:\ Gad, kan det ikke bare bli finvær så jeg slipper jakke på 17.mai i alle fall Skal investere i en blazer/dressjakke, men jeg holder på å gå ned i vekt så er liksom ikke så mye vits i å kjøpe nå. Jeg eier jakkene ja, men jeg er så dårlig på å kombinere klær at jeg stort sett ender opp med å gå i de samme kombinasjonene om og om igjen som er "trygge." Jeg vet liksom ikke hva som passer sammen. Evt. er jeg bare usikker på meg selv. Også en mulighet Anonymous poster hash: 3600b...d9e
Miss-Grey Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 I likhet med LillePus stemmer jeg for en bluse til 17.mai. I mitt blyanskjørt bruker jeg ofte denne. Modellen jeg har er utsolgt, men lignende bluser er å få tak i overalt. Hvis du vil være mindre pyntet (eller mer anonym), kan du jo prøve en tettsittende bomullsgenser og et statementsmykke? Jeg er tilhenger av å pynte meg veldig på 17. mai, men jeg tror dette kan fungere hvis du kombinerer antrekket med høye hæler og velstelt hår. Hvis du synes at antrekket blir for tettsittende eller avslørende, slenger du bare en kort jakke eller en cardigan over.
Gjest Tigress Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Det går heilt fint med berre ei vanleg, nystrøke t-trøye også, og så sleng ei golfjakke over (eg har slått fast at eg skal byrje å omtale cardigans som golfjakker). Med 17.maisløyfe er du good to go.
Toxicwonderland Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Du kan finne en kul t-skjorte med et fint trykk på (eller en helt plain) med en litt lengre cardigan over pluss noen smykker. Jeg har et tettsittende svart skjørt som jeg ofte kombinerer med løse t-skjorter og det blir kjempefint!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Jeg bruker mye ull til mine blyantskjørt. Tynn, figursydd ullgenser og tynne strømper til jobb (passe formelt), tykkere genser og strømper til fritiden. Det viktigste er å tenke silhuett. Anonymous poster hash: 6f800...e46
Gjest Lille-pus Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Nystrøken T-skjorte går gull med en jakke til. Gjerne en.... *Pus tar sats*.... gjerne en golfjakke Tror jeg våger meg på å tipse om at T-skjorter med v-hals som oftest er penere enn rund hals til oss som har litt puppestell under skjorten Slike som denne fra Gant (som desverre er i en litt kjedelig farve) Eller denne fra H&M (klarte desverre ikke legge inn bildet i tråden) Her er en fra Kappahl, men den er nok desverre uten stretch, noe den burde ha for å få den til å sitte skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå