Gå til innhold

Jeg har ikke spist ordentlig middag på ni år!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det startet da jeg flyttet ut etter vgs. hadde på tidspunktet en spsieforstyrrelse som var overlykkelig over å få slippe middagen. Det gikk deretter til at jeg spiste brøskiver til middag. De to siste årene har jeg spist lapskaus med brød og egg til middag hver eneste dag.

Anonymous poster hash: b355f...100
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Okei

Anonymous poster hash: 84b98...a17
Skrevet

har du ikke vært på èn restaurant med familien eller noen bekjente på ni år?

Gjest Gjest
Skrevet

Det startet da jeg flyttet ut etter vgs. hadde på tidspunktet en spsieforstyrrelse som var overlykkelig over å få slippe middagen. Det gikk deretter til at jeg spiste brøskiver til middag. De to siste årene har jeg spist lapskaus med brød og egg til middag hver eneste dag.

Men hva har du tenkt å gjøre for å lære deg å lage flere retter??

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du med denne tråden her? At vi skal si at du må spise ordentlig middag? :vetikke: For det vet du vel godt selv.

Anonymous poster hash: 6c83f...2a0
AnonymBruker
Skrevet

Men hva har du tenkt å gjøre for å lære deg å lage flere retter??

Jeg føler meg ikke maten verdig. Hadde jeg klart å gå i butikken å putte laks, salat og ris, eller kjøttdeig, taco og salsa i handlekurven, så hadde jeg gjort det for ni år siden. Butikker gir meg angst, handlelister mer angst og å betale for alle varene mens andre ser på, mest angst.

Det er så fryktelig lett å gå inn i butikken på autopilot og plukke med seg de samme varene gang etter gang :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ikke maten verdig. Hadde jeg klart å gå i butikken å putte laks, salat og ris, eller kjøttdeig, taco og salsa i handlekurven, så hadde jeg gjort det for ni år siden. Butikker gir meg angst, handlelister mer angst og å betale for alle varene mens andre ser på, mest angst.

Det er så fryktelig lett å gå inn i butikken på autopilot og plukke med seg de samme varene gang etter gang :sukk:

Få varene bringt?

Anonymous poster hash: 3f472...96d

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg med å handle mat da? :)

Anonymous poster hash: d8550...4e7

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvor hen får du ingrediensene til lapskausen og hvor henfra kjøper du eggene?

Skrevet

Hellstrøm rydder opp hjemme?

Skrevet

Godtlevert.no - kanskje det hadde vært noe?

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Dersom du bor i Bergen kan jeg være med deg å handle. Seriøst. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du bor i Bergen kan jeg være med deg å handle. Seriøst. :)

Tusen takk for omtanken, dessverre bor jeg ikke i Bergen. Takk til dere andre som har kommet med forslag også, de er under vurdering :)

AnonymBruker
Skrevet

BLI VOKSEN

Anonymous poster hash: e1d2f...f8d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen foreslo godtlevert.no, kan det være noe?

Ellers har du middagsposen.no

matfryd.no

middagshjelpen.no

kolonihagen.no

I en test ble kolonihagen soleklart best, mens matposen var dårligst. Ulempen med kolonihagen.no er at de kun leverer middagskasser til to voksne og to barn.

Anonymous poster hash: e141c...1b4
Gjest Coolaid
Skrevet

BLI VOKSEN

Anonymous poster hash: e1d2f...f8d

Du forstår tydeligvis lite av andre menneskers problemer. BLI KUNNSKAPSRIK!

Skrevet

Hvor i landet bor du? Jeg kan være med deg å handle dersom du bor i nærheten :)

Hvis ikke, så kan det være et alternativ å ta kontakt med lege, som kan henvise til din lokale DPS (dersom du ikke allerede går hos psykolog). Der har de mulighet til å hjelpe deg å komme i kontakt med psykiatrisk(?) sykepleier, som kan komme på hjemmebesøk og lignende. De hjelper deg slik at du kommer deg ut på aktiviteter, for eksempel trening eller handling. Håper du får hjelp :) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Så er det selve innkjøpet som er verst, eller følelsen av at du ikke er verdig?

Om det ene problemet forsvinner, er du da i stand til å overvinne det andre?

La meg ta et søkt eksempel: Du går i butikken og handler en boks lapskaus.

Når du åpner hermetikkboksen, viser det seg at det slett ikke er lapskaus i boksen; boksen var feilmerket og innholdet er en asiatisk wokrett med deilige sprø grønnsaker, kylling og god saus.

Hva skjer? Blir du glad og spiser den, eller føler du deg uverdig?

Anonymous poster hash: e141c...1b4

Skrevet (endret)

Bor du i by hvor du har tilgang til mat-nettbutikker? Du kan jo begynne med noen fjordland-retter, eller sånne frosne middagsposer fra Findus. Det er forresten lett å plukke med seg i butikken uten å tenke på ingredienser og handlelister.

Klart du er verdig å kose deg med en deilig middag :-) Får du noe hjelp for angsten din?

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...