TufsaHufsa Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Heisann! Har påført Carmex hver dag, flere gang for dag i ca 2 uker nå. Leppene mine var fuktige og fin før jeg begynte med det. Men nå etter 2 ukers bruk har dem blitt veldig tørre og røde. Viste ikke det med at leppene kunne bli avhengig av leppomade før nå når jeg googlet tørre lepper. Startet å bruke det fordi det var deilig. Har nå gått 2 dager uten å bruke det og har tatt Omega3 og diverse vitaminer. Jeg har også laget en skrubb av sukker og olivenolje som jeg har skrubbet leppene med. Noen som vet hvordan jeg kan få tilbake den gamle fuktigheten fort? Jeg har sett at andre har blitt anbefalt å påføre vaselin før dem legger seg å ha det på hele natten så lurte jeg på om jeg burde gjøre det samme med Carmex før jeg legger meg og vaske det bort når jeg våkner eller burde jeg fortsette med det jeg gjør å drikke mye vann osv? Endret 11. mai 2014 av TufsaHufsa
flinkeceline Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Har slitt med dette før under vinteren og da med en del forkjølelsesår... Da er det jo naturlig å bruke leppepomade ganske så flittig. Jeg har funnet en remedi på dette problemet og det går som slik. Smør leppene inn i meierismør før du legger deg om kvelden og når du står opp om morgenen vasker du dette av. Rinse and repeat så vil du se at leppene etter vært vil bli myke, fyldige og friske i fargen
Gjest Peanut Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Carmex er etter hva jeg vet det aller verste du kan påføre leppene dine. Her står det blant annet litt om Carmex: http://www.paulaschoice.com/expert-advice/oral-skin-care/_/dry-chapped-lips-no-more#anatomy Watch out for lip products that contain skin irritants such as menthol, camphor, peppermint, or citrus or those that are highly fragranced. These ingredients have no benefit for the lips and end up compounding the problem. The classic example that's sold almost everywhere is Carmex Lip Balm. This contains potent irritants that will have you reaching for more Carmex as your lips become drier, perhaps never realizing that it's the lip balm itself that's contributing to the problem. Jeg selv bruker La Mer The Lip Balm og jeg gikk fra Saharasandlepper til silkeputer i løpet av to dager. I tillegg så reparerte lebebalmen en sprekk i underleppen og. ^^,
Skilpadden Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Har slitt med dette før under vinteren og da med en del forkjølelsesår... Da er det jo naturlig å bruke leppepomade ganske så flittig. Jeg har funnet en remedi på dette problemet og det går som slik. Smør leppene inn i meierismør før du legger deg om kvelden og når du står opp om morgenen vasker du dette av. Rinse and repeat så vil du se at leppene etter vært vil bli myke, fyldige og friske i fargen Altså ekte smør? Vet ikke helt hva meierismør betyr
TufsaHufsa Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2014 Har slitt med dette før under vinteren og da med en del forkjølelsesår... Da er det jo naturlig å bruke leppepomade ganske så flittig. Jeg har funnet en remedi på dette problemet og det går som slik. Smør leppene inn i meierismør før du legger deg om kvelden og når du står opp om morgenen vasker du dette av. Rinse and repeat så vil du se at leppene etter vært vil bli myke, fyldige og friske i fargen Hva er meierismør? Kan jeg bruke vanlig smør som man har på brødskiven eller mellange?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Hva er meierismør? Kan jeg bruke vanlig smør som man har på brødskiven eller mellange? Meierismør er ekte smør. Melange er ikke smør. Det er margarin som er av planteoljer. Trodde det var allmenn kunnskap jeg... Litt OT, men.Anonymous poster hash: fb62b...d83 11
TufsaHufsa Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2014 Meierismør er ekte smør. Melange er ikke smør. Det er margarin som er av planteoljer. Trodde det var allmenn kunnskap jeg... Litt OT, men.Anonymous poster hash: fb62b...d83 Så hvilket smør er ekte smør? Er det noe alle har i hus eller må det kjøpes spesielt? Har Bremykt. Kan det funke? =D
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Så hvilket smør er ekte smør? Er det noe alle har i hus eller må det kjøpes spesielt? Har Bremykt. Kan det funke? =D Stikk på butikken og kjøp det som står "Ekte smør" på. Eller setersmør eller noe slikt. Så lenge det er kjernet av fløte, ikke laget av planteoljer. Anonymous poster hash: d5e08...4c4 2
TufsaHufsa Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2014 Vil det gå fint å sove med Bremykt på leppene som inneholder 70% smør og 30% rapsolje? =)
Professor Orm Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Vil det gå fint å sove med Bremykt på leppene som inneholder 70% smør og 30% rapsolje? =) Sannsynligvis, men fordelen med ekte smør er at det ikke er like mykt. Ekte smør vil sitte bedre. Du kan jo prøve det du har fra før først.. Endret 12. mai 2014 av Professor Orm
småsei Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Jeg har alltid slitt med tørre lepper. Begynte å bruke carmex for 6 mnd siden. Har ikke hatt tørre lepper siden. Smører på en gang om dagen. Ser ingen grunn til å slutte ennå hvertfall. Men kiipt å se at det ikke er så bra for leppene.
Belle de Jour Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Jeg var ekstremt avhengig av leppepomade i flere år. Brukte alltid økologiske varianter uten de typiske ingrediensene som irriterer/fører til avhengighet, men det var så ille at jeg ikke kunne sitte i sofaen uten å ha en leppepomade i nærheten, og det å kysse kjæresten ble irriterende for da måtte jeg smøre på leppepomade på nytt Etterhvert følte jeg at ingenting hjalp, leppene var tørre og svei uansett. Så til slutt kutta jeg dramatisk, lot meg selv bruke det ca to ganger i døgnet, og da brukte jeg sheasmør. Var helt grusomt i flere måneder faktisk, leppene sved som bare pokker. Men nå er det så mye bedre! Bruker det noen ganger om dagen, men leppene er ikke i nærheten så irriterte og tørre som før.
Catbert Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Burts bees leppepomader har farge og tørker IKKE ut leppene. De er helt geniale! Kjøper de som kommer i en rund pappemballasje, mens selve stiften er brun.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Burts bees leppepomader har farge og tørker IKKE ut leppene. De er helt geniale! Kjøper de som kommer i en rund pappemballasje, mens selve stiften er brun. Enig, de er bra! Jeg bruker de i stift. Kanskje et par ganger om dagen. Skjønner ikke at folk blir avhengig av leppepomade, det har jeg aldri opplevd. Jeg får ikke såre lepper om jeg ikke bruker leppepomade en dag. Anonymous poster hash: d79de...b6f
Deer Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 Jeg smører konstant mine lepper med lip balm, men mine blir tørre en time etterpå.
Rosewood Skrevet 29. mai 2014 #16 Skrevet 29. mai 2014 Se etter leppomade som ikke inneholder mineralolje. De er mange kosmetiske produkter som inneholder dette, spesielt billigere produkter. Mineralolje gjør overhodet ingenting for huden, den trekker ikke inn i huden og behandler dem eller gi noe fuktighet. Den blir bare liggende som et lag på huden, og etter den har gått bort vil leppene være like tørre etterpå som de var før
Gjest Raptuza Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Burts bees lypsyl med honning. Naturlig og god og effektiv. God aroma. Ingen ingrediensar som ikkje gjer godt. Eg sørger for å alltid ha ein eller to i hus. Saves my day!
Hokus Pokus Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Brukte vaseling en periode, men ble veldig fort tørr og rød igjenn så jeg byttet til eos og det funker kjempebra uten å være avhengighetsskapende. Ellers er burts bees også superbra
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Burts bees leppepomader har farge og tørker IKKE ut leppene. De er helt geniale! Kjøper de som kommer i en rund pappemballasje, mens selve stiften er brun. Men noe særlig bra er de nok egentlig ikke. http://www.boston.com/health/2014/04/29/dangerous-teen-trend-burt-bees-enhance-buzz/Vn3mPRoT4LzpUClcPL6eVN/story.htmlAnonymous poster hash: ed992...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå