AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Jeg postet et bilde i natt, som jeg VET at hadde fått en haug med "liker" og kommentarer hvis det ikke var for at det var jeg som postet det. Det er et genialt fylla-bilde, men jeg er en temmelig upopulær person (i den forstand at jeg ikke har noe særlig venner/nettverk, jeg er ikke en dust som folk misliker). Hva skjer med at folk er så falske at de ser an hvem som postet dette før man bestemmer seg for om man skal gi noen respons? Hva med å gi respons på innhold og gi slipp på personfokuset? Dette bildet er så bra at det glatt kunne kommet med på "se hva vi fant på internett" (hvis folk har sett den på Facebook) og er noe av det bedre jeg har postet på lange tider. Og da er det ÉN person som har likt og kommentert dette, og jeg VET at hun gjør det for å være snill, slik at bildet ikke skal bli fullstendig ignorert av ALLE. Tenk deg litt om, sjansen for at du er en slik falsk person er ganske stor. Anonymous poster hash: bd22b...0d9 13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Eller så er du ikke så morsom som du tror. Vanskelig å bedømme uten å ha sett bildet.Anonymous poster hash: b5d7b...f06 35
globalagogo Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Jeg postet et bilde i natt, som jeg VET at hadde fått en haug med "liker" og kommentarer hvis det ikke var for at det var jeg som postet det. Det er et genialt fylla-bilde, men jeg er en temmelig upopulær person (i den forstand at jeg ikke har noe særlig venner/nettverk, jeg er ikke en dust som folk misliker). Hva skjer med at folk er så falske at de ser an hvem som postet dette før man bestemmer seg for om man skal gi noen respons? Hva med å gi respons på innhold og gi slipp på personfokuset? Dette bildet er så bra at det glatt kunne kommet med på "se hva vi fant på internett" (hvis folk har sett den på Facebook) og er noe av det bedre jeg har postet på lange tider. Og da er det ÉN person som har likt og kommentert dette, og jeg VET at hun gjør det for å være snill, slik at bildet ikke skal bli fullstendig ignorert av ALLE. Tenk deg litt om, sjansen for at du er en slik falsk person er ganske stor. Anonymous poster hash: bd22b...0d9 Ja, skal innrømme at jeg bare kommenterer til venner og familie i grunn. Så har jeg mange facebookvenner allikevel, fordi jeg har gått på VGS med dem, jobbet sammen etc. Så det kan nok stemme at jeg ikke hadde likt bildet ditt dersom vi ikke hadde kjent hverandre så godt. Trodde det var vanlig å kommentere til de nærmeste, og ikke til "resten". Trist om du føler deg mislykket pga for få likes på Facebook, da. Endret 11. mai 2014 av vestia 15
Tibbie Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Falsk person? Jeg "oppmuntrer" ikke folk jeg ikke liker IRL heller. Facebook er på mange måter det virkelige liv, you know.
Gjest Sabrina Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Kan du poste bildet her? Vi vet jo ikke hvem du er. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Du må få deg instagram, det er vel der man legger ut bilder for å få likes? Anonymous poster hash: e76f3...0e9 3
Gjest Eurodice Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Jeg postet et bilde i natt, som jeg VET at hadde fått en haug med "liker" og kommentarer hvis det ikke var for at det var jeg som postet det. Det er et genialt fylla-bilde, men jeg er en temmelig upopulær person (i den forstand at jeg ikke har noe særlig venner/nettverk, jeg er ikke en dust som folk misliker). Anonymous poster hash: bd22b...0d9 Hva er genialt med et "fyllabilde"? Er du stolt over å drikke deg full og bli tatt bilde av? Attpåtil vil du at folk skal like det/deg. 11
Gjest Sabrina Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Forresten, når kom vi til det punktet i samfunnet, der vi må bli "likt" for å føle oss "populære"? 7
Plommetreet Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Jeg får bare likes når jeg legger ut bilde av katten. Ingen bryr seg om festbilder og hagebilder. Tror ikke du skal ta det så personlig. 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Kan du poste bildet her? Vi vet jo ikke hvem du er. Herregud. Jeg har postet dette bildet på Facebook under mitt eget fulle navn. Hva er genialt med et "fyllabilde"? Er du stolt over å drikke deg full og bli tatt bilde av? Attpåtil vil du at folk skal like det/deg. Hvorfor tror du dette bildet er av meg? Det er tatt gjennom vinduet på nattbussen, av en random person med ryggen til (umulig å se hvem han er). Folk flest poster ufattelig kjedelige ting, som "god helg", "drar til Bergen på lørdag" osv, og får massevis av respons på det. Jeg tror det er under 10 % av mine venner som NOEN GANG har lagt ut noe spennende, morsomt osv. Alt er knusktørt og kjedelig. Blir litt vanskelig å forklare dette når du er omtrent som 90 % av mine venner, og noe eldre i tillegg. Anonymous poster hash: bd22b...0d9
Gjest Sabrina Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Herregud. Jeg har postet dette bildet på Facebook under mitt eget fulle navn. Anonymous poster hash: bd22b...0d9 Jeg fikk for meg at det var noe du hadde hentet fra nettet, slik veldig mange bruker å gjøre om dagene. Så tanken var jo at vi kunne selv dømme humoren din. Siden du var anonym. Det funker jo dårlig hvis det er snakk om et privat bilde ja. Så, my bad! Må likevel være slitsomt for deg å hige etter andres godkjennelse da. Livet består mer enn "likes" fra virtuelle venner. Holder det ikke at du selv syntes at det var et genialt bilde? Er ofte jeg ser ting som jeg vet fåtallet hadde sett på som hysterisk, men jeg setter meg ikke ned og depper over det av den grunn. I så fall kan du jo gjøre som meg - slette fb-profilen og drite loddrett i andres "meninger". 5
Gjest Timber Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Hvorfor er jeg en falsk person for at jeg ikke kommenterer FB statuser og bilder til folk jeg ikke liker eller har et forhold til på noe som helst plan? Og hvor hvor gammel du er du egentlig? Har du ikke speiselt med venner og nettverk, så er det vel ikke så mange som kommenterer heller. De fleste følger nok med på FB statuser til folk de har et forhold til... Men må være slitsomt å være så opptatt av antall likes på bilder.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Det blir litt feil at folk prøver å snu det til at TS er avhengig av å få likes. Dersom dette bildet virkelig er morsomt, så er det jo sært at nesten ingen setter like på det. TS må kunne være litt oppgitt over det, uten å stemples som oppmerksomhetssyk. Anonymous poster hash: 48c72...336 15
Annie70 Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Litt trist at du lar deg styre av antall likes på fb... Når det er sagt så like jeg bilder og statuser uavhengig av hvem det er som har lagt det ut. Er bildet eller statusen bra/morsom så blåser jeg i hvem som har postet den. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 I så fall kan du jo gjøre som meg - slette fb-profilen og drite loddrett i andres "meninger". Gidder ikke å stikke fra Facebook, det er i hvert fall sosialt selvmord med mindre man åpenbart har det nettverket man trenger IRL. Bruker bare chatten der fremover og gidder ikke å poste noe mer før jeg får meg mer intelligente venner. Så får folk bare sitte der og ønske hverandre god helg, fortelle hverandre hva de spiste til middag eller poste dumme sitater (helst i et bilde). Jeg gir alltid respons på ting jeg liker, helt uavhengig av hvem det er. Sikkert flere av dem som stusser på det siden de vet like godt som meg at vi egentlig ikke er venner. Men for meg blir det mindre falskt. Da gir jeg bare respons på ting som enten er morsomt eller interessant. Ikke ting som de eksemplene jeg har nevnt. Det som plager meg er at det er jeg som fremstår som idioten og taperen, istedenfor de håpløst falske personene som preger vennelista. Anonymous poster hash: bd22b...0d9
Gjest Sabrina Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 (endret) EDIT: Misforståelse. Endret 11. mai 2014 av Imelda 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 At de populære får flere likes uansett hva slags vrøvl de poster, er selvsagt hevet over enhver tvil. Men jeg har enda til gode å se et "genialt fyllabilde". Anonymous poster hash: 80b01...64f 7
Sylvari Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Hva som er morsomt er særdeles individuelt. Kanskje du syns det var helt hysterisk morsomt, mens andre syns det var teit/kjedelig. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Høres ut som du har dårlig selvtillit TS. Anonymous poster hash: 1f60e...335
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Og :Det skjer ofte at folk legger ut bilder og jeg får det ikke med meg fordi jeg har klikket "ikke følg" slik at jeg aldri får det opp om jeg ikke går inn på profilen deres Anonymous poster hash: 1f60e...335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå