Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sminker dere dere til 17. mai og bunad? Hvordan skal dere være på håret? :)

Anonymous poster hash: 82b4a...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sminken blir helt naturlig. Håret har jeg ikke planlagt, men jeg synes fletter/tvinning er fint til bunad. Så det spørs om det blir noe sånt :)

Skal man ha bunad synes jeg man skal unngå for mye sminke, og for stylet hår.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg krøller håret lett og har naturlig sminke, bunaden trekker så mye oppmerksomhet at for mye sminke hadde krasjet helt.

Skrevet

Løst hår uten noe kliss i + maskara.

AnonymBruker
Skrevet

Håret blir vel som på bildet nederst, bare at jeg lar det henge og ikke lager sånn dott. Sminker meg sjeldent og har bare på litt mascara.
2.jpg

Anonymous poster hash: c42d6...144
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke gjøre så mye avansert til bunad egentlig, men krøller eller enkelt oppsatt er fint

Anonymous poster hash: 26011...920
  • Liker 1
Skrevet

MÅ nesten bumpe denne litt! Desperat etter noe nytt til bunaden i år. :sjokkert:

Skrevet

Jeg bruker å flette fiskebeinsflette, evt sette opp håret i en løs ballerinaknute. Sminker meg helt enkelt og nøytralt. Passer også på å ha en nøytral farge på neglene.

Til bunad er det finest å ha en klassisk og enkel look synes jeg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så langt hår, bare til skuldrene, så er ikke så alt for mye jeg kan gjøre. Men blir nok en variant av bildet linket til i innlegg nummer to, bare beregnet for litt kortere hår... sminken blir som vanlig. Enkel. Er ikke akkurat nattklubb vi skal på.

Anonymous poster hash: e7868...435
Skrevet

Legger ut noen tutorials og litt inspo jeg! Vurderer en av disse :D Fant disse her på internett ved noen søk:)

Skrevet

Aldri skjønt det der med at man skal være mest mulig sminkeløs og "naturlig" til bunaden. Bunaden skal vel være et nasjonalplagg som kan bæres gjennom ulike tider og av folk med ulik personlig stil, enten de har masse tatoveringer eller skinna hode eller masse sminke. Bunadsbruk betyr vel ikke utkledning der man skal være mest mulig identisk med en gardsjente fra 1925 heller.. Man skal vel være seg selv, bare med nasjonaldrakten på :)

Har et familiemedlem som har blått hår for tiden, ganske kult faktisk. Det sier seg selv at hun ikke kan se ut som noen gardsjente fra gamle dager i sin bunad. Men hun kommer nok til å se veldig bra ut i bunaden sin på 17. mai uansett.

Jeg sminker og ordner håret på samme måte som ellers når jeg har bunad på jeg. Det er jeg som bærer bunaden, ikke omvendt :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ganske langt hår, så jeg skla sette det opp så det ikke skjuler broderiene på ryggen. Jeg tror jeg skal lage oppsatsen av mange små fletter, for det pleier å bli fint og holder lenge. Sminken skal jeg holde enkel men med røde lepper. Jeg synes det passer best med enkel sminke på 17. mai fordi alle arangementene er i dagslys og da er det for lett å få for hard og mørk sminke hvis den ikke er enkel. Dessuten er det så mye brøderier og sølv på bunader at det fort kan bli for mye med sterk farge og glitter i ansiktet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...