AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Hvordan sminker dere dere til 17. mai og bunad? Hvordan skal dere være på håret? Anonymous poster hash: 82b4a...cb8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 http://bloggfiler.no/martheborge.blogg.no/images/1131105-10-1364636924793.jpg Sånn skal jeg være på håret I tillegg til at jeg skal ha en blå sløyfe på midten der. Av sminke så blir det nok kunn maskara. Anonymous poster hash: 74cd2...cbb 2
Harley Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Sminken blir helt naturlig. Håret har jeg ikke planlagt, men jeg synes fletter/tvinning er fint til bunad. Så det spørs om det blir noe sånt Skal man ha bunad synes jeg man skal unngå for mye sminke, og for stylet hår. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Jeg krøller håret lett og har naturlig sminke, bunaden trekker så mye oppmerksomhet at for mye sminke hadde krasjet helt.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Håret blir vel som på bildet nederst, bare at jeg lar det henge og ikke lager sånn dott. Sminker meg sjeldent og har bare på litt mascara. Anonymous poster hash: c42d6...144
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Man skal ikke gjøre så mye avansert til bunad egentlig, men krøller eller enkelt oppsatt er fint Anonymous poster hash: 26011...920 1
Gjest Jumo Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 MÅ nesten bumpe denne litt! Desperat etter noe nytt til bunaden i år.
skruf Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Jeg bruker å flette fiskebeinsflette, evt sette opp håret i en løs ballerinaknute. Sminker meg helt enkelt og nøytralt. Passer også på å ha en nøytral farge på neglene. Til bunad er det finest å ha en klassisk og enkel look synes jeg 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Jeg har ikke så langt hår, bare til skuldrene, så er ikke så alt for mye jeg kan gjøre. Men blir nok en variant av bildet linket til i innlegg nummer to, bare beregnet for litt kortere hår... sminken blir som vanlig. Enkel. Er ikke akkurat nattklubb vi skal på. Anonymous poster hash: e7868...435
Gjest Jumo Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Legger ut noen tutorials og litt inspo jeg! Vurderer en av disse :D Fant disse her på internett ved noen søk:)
Frøken Freidig Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Aldri skjønt det der med at man skal være mest mulig sminkeløs og "naturlig" til bunaden. Bunaden skal vel være et nasjonalplagg som kan bæres gjennom ulike tider og av folk med ulik personlig stil, enten de har masse tatoveringer eller skinna hode eller masse sminke. Bunadsbruk betyr vel ikke utkledning der man skal være mest mulig identisk med en gardsjente fra 1925 heller.. Man skal vel være seg selv, bare med nasjonaldrakten på Har et familiemedlem som har blått hår for tiden, ganske kult faktisk. Det sier seg selv at hun ikke kan se ut som noen gardsjente fra gamle dager i sin bunad. Men hun kommer nok til å se veldig bra ut i bunaden sin på 17. mai uansett. Jeg sminker og ordner håret på samme måte som ellers når jeg har bunad på jeg. Det er jeg som bærer bunaden, ikke omvendt 2
Nephthys Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 I år blir det fiskebensflette på siden som jeg pleier, men neste år planlegger jeg denne! (Øverste bildet) http://www.kk.no/mote/n%C3%A5-f%C3%A5r-du-h%C3%A5rspenner-til-bunaden-27206
Sølvrosen Skrevet 14. mai 2014 #14 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har ganske langt hår, så jeg skla sette det opp så det ikke skjuler broderiene på ryggen. Jeg tror jeg skal lage oppsatsen av mange små fletter, for det pleier å bli fint og holder lenge. Sminken skal jeg holde enkel men med røde lepper. Jeg synes det passer best med enkel sminke på 17. mai fordi alle arangementene er i dagslys og da er det for lett å få for hard og mørk sminke hvis den ikke er enkel. Dessuten er det så mye brøderier og sølv på bunader at det fort kan bli for mye med sterk farge og glitter i ansiktet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå