Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Jeg irriterer meg grønn over privatpersoner som legger inn bud og attpåtil kontakter en ved telefon slik at et salg blir bekreftet. Men så hører man ikke fra dem, og dersom man tar kontakt, så får en vite at de enten har takket ja til et annet tilbud eller at det ikke passet likevel. Hva er det enkelte tror? At en er tankeleser som skjønte at de ikke ville kjøpe likevel? Hvor har det blitt av kommunikasjonen? 5
Gjest Achlys Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 De tenker ikke lenger enn sin egen nese.. Utrolig irriterende! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Jeg irriterer meg grønn over privatpersoner som legger inn bud og attpåtil kontakter en ved telefon slik at et salg blir bekreftet. Men så hører man ikke fra dem, og dersom man tar kontakt, så får en vite at de enten har takket ja til et annet tilbud eller at det ikke passet likevel. Hva er det enkelte tror? At en er tankeleser som skjønte at de ikke ville kjøpe likevel? Hvor har det blitt av kommunikasjonen? Stygt å si, men de driter i deg. Anonymous poster hash: 62603...67a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Jeg vet!!! La ut to annonser i går, fikk tre tilbud på mail, har ikke hørt noe mer fra en eneste en av dem! Folk eierikke folkeskikk, det gjenspeiler seg også i andre situasjoner.. Flaut...Anonymous poster hash: e97d7...1a0
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Stygt å si, men de driter i deg. Anonymous poster hash: 62603...67a Joda, det kan jeg jo skjønne. Men er det ikke noen lover som gjelder da? Kjøpsloven?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har opplevd flere ganger å ha avtalt møte, og så dukker de ikke opp..... uten å si ifra! Anonymous poster hash: fee63...212
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Jeg vet!!! La ut to annonser i går, fikk tre tilbud på mail, har ikke hørt noe mer fra en eneste en av dem! Folk eierikke folkeskikk, det gjenspeiler seg også i andre situasjoner.. Flaut...Anonymous poster hash: e97d7...1a0 Jeg pleier alltid å søke opp personen på for eks. Gule sider for å få en idè over hvor de bor. Selvsagt er dette ingen sikker kunnskap, men bedre enn ingen informasjon. Som regel vet kjøper mer om selger enn motsatt. I sistnevnte tilfelle får man merinformasjon over meldinger. De gangene jeg har solgt noe så har jeg vært påpasselig med at kjøper får sporingsnummer og beskjed av meg om å si fra på sms om hvordan det hele forløp seg for de. Av 5 kjøperer var det bare en som gav feedback. Jeg er ingen stor aktør, men føler at slikt er god forretningsskikk uansett om man er amatør eller profesjonell. 1
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har opplevd flere ganger å ha avtalt møte, og så dukker de ikke opp..... uten å si ifra! Anonymous poster hash: fee63...212 Så irriterende, smakløst og uansvarlig!
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 De tenker ikke lenger enn sin egen nese.. Utrolig irriterende! Og som regel er det de som sutrer når det samme skjer dem selv.
Gjest Achlys Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Og som regel er det de som sutrer når det samme skjer dem selv. Ja. Arg. De kan i det minste sende en sms/mail om at det ikke blir noe likevel.
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Ja. Arg. De kan i det minste sende en sms/mail om at det ikke blir noe likevel. Det er for mye å forlange av folk kan du skjønne...!
Gjest Achlys Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Det er for mye å forlange av folk kan du skjønne...! Ja, for det er jo så tidskrevende.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Jeg pleier alltid å søke opp personen på for eks. Gule sider for å få en idè over hvor de bor. Selvsagt er dette ingen sikker kunnskap, men bedre enn ingen informasjon. Som regel vet kjøper mer om selger enn motsatt. I sistnevnte tilfelle får man merinformasjon over meldinger. De gangene jeg har solgt noe så har jeg vært påpasselig med at kjøper får sporingsnummer og beskjed av meg om å si fra på sms om hvordan det hele forløp seg for de. Av 5 kjøperer var det bare en som gav feedback. Jeg er ingen stor aktør, men føler at slikt er god forretningsskikk uansett om man er amatør eller profesjonell. Hva mener du her? At de skal kontakte deg etter de har mottatt varen? Du får bare regne med at så lenge du ikke hører noe har alt gått som det skal. Anonymous poster hash: 8d8c7...c70
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Hva mener du her? At de skal kontakte deg etter de har mottatt varen? Du får bare regne med at så lenge du ikke hører noe har alt gått som det skal.Anonymous poster hash: 8d8c7...c70 Ja, for meg er det helt på det rene/ønskelig at de sier fra om å ha mottatt varen og at alt er som det skal være. Kommunikasjon heter det når man deler erfaringer. Ja, jeg vet at når de mottar varen på postkontoret at alt har skjedd som det skal. God forretningsskikk innebærer at man gir/får en tilbakemelding. Endret 11. mai 2014 av extra 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Ja, for meg er det helt på det rene/ønskelig at de sier fra om å ha mottatt varen og at alt er som det skal være. Kommunikasjon heter det når man deler erfaringer. Ja, jeg vet at når de mottar varen på postkontoret at alt har skjedd som det skal. God forretningsskikk innebærer at man gir/får en tilbakemelding. Uenig. Kundene skylder ikke deg noen ting etter varen er betalt for. De betaler for det de handler, det er tilstrekkelig.Anonymous poster hash: 8d8c7...c70 2
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Uenig. Kundene skylder ikke deg noen ting etter varen er betalt for. De betaler for det de handler, det er tilstrekkelig.Anonymous poster hash: 8d8c7...c70 Hvor fikk du det for deg at jeg hevder at de skylder meg noe? Jeg skrev:"Ja, for meg er det helt på det rene/ønskelig at de sier fra om å ha mottatt varen og at alt er som det skal være". Dette for at man skal unngå misforståelser e.l. i de tilfellene man kjøper varen usett via postgangen. Jeg mener at man har ansvar fra det øyeblikket varen legges ut for salg til den faktisk har kommet i hende hos kjøperen. Endret 11. mai 2014 av extra
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Hvor fikk du det for deg at jeg hevder at de skylder meg noe? Jeg skrev:"Ja, for meg er det helt på det rene/ønskelig at de sier fra om å ha mottatt varen og at alt er som det skal være". Dette for at man skal unngå misforståelser e.l. i de tilfellene man kjøper varen usett via postgangen. Jeg mener at man har ansvar fra det øyeblikket varen legges ut for salg til den faktisk har kommet i hende hos kjøperen. Tenkte mest på det du skrev om god forretningsskikk jeg.Anonymous poster hash: 8d8c7...c70
Gjest extra Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Tenkte mest på det du skrev om god forretningsskikk jeg.Anonymous poster hash: 8d8c7...c70 Hvis du sikter til dette: De gangene jeg har solgt noe så har jeg vært påpasselig med at kjøper får sporingsnummer og beskjed av meg om å si fra på sms om hvordan det hele forløp seg for de. Av 5 kjøperer var det bare en som gav feedback. Jeg er ingen stor aktør, men føler at slikt er god forretningsskikk uansett om man er amatør eller profesjonell. Det er ikke slik at jeg venter på beskjed fra de, men sender selv en sms der jeg lurer på om alt gikk riktig for seg (kanskje litt uklart skrevet av meg). Handelen avsluttes med "Takk for handelen". Det synes jeg bare er bra. Jeg hadde selv følt meg vel etter en slik prosedyre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå