AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Kusina mi skal gifte seg, og nå har invitasjonene blitt sendt ut. På vår side av familien er vi til sammen 9 søskenbarn, og alle bortsett fra meg har blitt invitert. Er det rart av meg å ta dette ille opp? Etter hva jeg vet, så har vi ikke noe uoppgjort, og selv om vi ikke har kjempemye kontakt, så har vi ikke mindre kontakt oss imellom enn hun har med de andre. Min bror er f.eks. invitert. Er dette normal praksis? Min far synes det er så dårlig gjort at han ikke kommer til å dra. Det er på det rene at det ikke har skjedd en feil. Anonymous poster hash: cbefc...074 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Nei, det er skikkelig råttent. Jeg hadde gjort som din far hvis jeg var i hans sko. Anonymous poster hash: 32f14...fb6 35
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Den av dine foreldre som er i slekt med kusinens mor eller far bør ta det opp med den akutelle mor eller far og forhøre seg. Hva er begrunnelsen? Anonymous poster hash: a9a6f...535 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Den av dine foreldre som er i slekt med kusinens mor eller far bør ta det opp med den akutelle mor eller far og forhøre seg. Hva er begrunnelsen? Anonymous poster hash: a9a6f...535 Faren min har pratet med broren sin, altså brudens far. Pappa sa at invitasjonen hadde kommet, og hadde spurt om onkel visste hvorfor han og broren min var invitert, og ikke jeg. Da hadde onkel svart at han visste at ikke alle søskenbarna var invitert, men at han ikke visste hvorfor. I følge pappa hørtes han flau ut, og hadde ikke sagt noe om årsaken. Etterpå hadde pappa tatt kontakt med resten av sine søsken for å høre hvilke av deres barn som var invitert, og hadde da funnet ut at det kun var jeg som ikke var invitert. Dette tar jeg faktisk personlig. I oppveksten var vi mye sammen, mye mer enn hun var sammen med mange av de andre. Vi er også nære i alder, og har aldri kranglet. Jeg har ingenting med brudgommen å gjøre, så det handler heller ikke om han. Anonymous poster hash: cbefc...074 3
kamillete Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Forstår at du tar det personlig! Dette var veldig spesielt.. 14
Kittykat Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Faren min har pratet med broren sin, altså brudens far. Pappa sa at invitasjonen hadde kommet, og hadde spurt om onkel visste hvorfor han og broren min var invitert, og ikke jeg. Da hadde onkel svart at han visste at ikke alle søskenbarna var invitert, men at han ikke visste hvorfor. I følge pappa hørtes han flau ut, og hadde ikke sagt noe om årsaken. Etterpå hadde pappa tatt kontakt med resten av sine søsken for å høre hvilke av deres barn som var invitert, og hadde da funnet ut at det kun var jeg som ikke var invitert. Dette tar jeg faktisk personlig. I oppveksten var vi mye sammen, mye mer enn hun var sammen med mange av de andre. Vi er også nære i alder, og har aldri kranglet. Jeg har ingenting med brudgommen å gjøre, så det handler heller ikke om han. Anonymous poster hash: cbefc...074 Huff, da må man nesten spørre brudeparet selv for å få et skikkelig svar på hvorfor du er den eneste som ikke er invitert. Jeg kunne forstått det hvis det var flere som ikke var invitert, men når du er den eneste som ikke er invitert, så begynner man jo å lure på hva man har gjort galt. Og det er ikke en god følelse.... Så ja, spør brudeparet direkte og få et skikkelig svar. Jeg tror at alle som er invitert, vil også reagere på at du er den eneste som ikke er invitert. Og ikke minst flaut for brudeparet å ha det hengende over seg. Endret 11. mai 2014 av Kittykat 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Huff, da må man nesten spørre brudeparet selv for å få et skikkelig svar på hvorfor du er den eneste som ikke er invitert. Jeg kunne forstått det hvis det var flere som ikke var invitert, men når du er den eneste som ikke er invitert, så begynner man jo å lure på hva man har gjort galt. Og det er ikke en god følelse.... Akkurat! Jeg vet at mange kun inviterer søskenbarn de har kontakt med, og det er mer forståelig enn å unnlate kun en. Broren min synes også det er rart at han er invitert når ikke jeg er det, ettersom han har hatt mindre kontakt med henne enn jeg har hatt. Dette er ikke en god følelse, altså. Jeg har ikke lyst til å konfrontere henne om invitasjonene, samtidig har jeg jo lyst til å vite årsaken. Anonymous poster hash: cbefc...074 2
Kittykat Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Akkurat! Jeg vet at mange kun inviterer søskenbarn de har kontakt med, og det er mer forståelig enn å unnlate kun en. Broren min synes også det er rart at han er invitert når ikke jeg er det, ettersom han har hatt mindre kontakt med henne enn jeg har hatt. Dette er ikke en god følelse, altså. Jeg har ikke lyst til å konfrontere henne om invitasjonene, samtidig har jeg jo lyst til å vite årsaken. Anonymous poster hash: cbefc...074 Kan ikke faren din, som er bror til brudens far, snakke med han? Forklare det at du er den eneste som ikke er invitert og at dere lurer på hvorfor, når tross alt din bror er invitert.... 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Takk for svarene deres, men nå har jeg faktisk funnet ut hvordan det henger sammen. Etter at det ble klart at jeg var det eneste søskenbarnet som ikke ble invitert, så har det vakt litt oppsikt i familien. Bestemor fikk på en eller annen måte vite det, og hun er en type som ikke kvier seg for å spørre. Hun hadde ringt kusina mi og spurt rett ut, og fortalt at hun mente det ikke passet seg og at det var dårlig gjort, hun hadde også sagt at dette kom det til å bli prat om, noe som kunne bli pinlig for brudeparet. Da hadde hun fått svaret at brudeparet selv bestemmer hvem som skal inviteres, og at man ikke er forpliktet til å be alle søskenbarn. "Det er vår dag" etc. Til slutt, etter det jeg innbiller meg at er mye mas, hadde kusina mi sagt at det var fordi jeg er psykisk syk, og at hun tenkte jeg ikke hadde lyst til å komme uansett, og hvis jeg kom var jeg sikkert ikke i festhumør, hva det nå betyr. Jeg har hatt en depresjon det siste halve året, en DEPRESJON. Hun har ikke møtt meg mens jeg har vært syk, hadde hun det, så hadde hun vel visst at jeg ikke er en antisosial idiot av den grunn. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke, tro, eller mene om dette, men jeg og resten av familien er ihvertfall vantro til hele opplegget, og det er ganske ubehagelig. Det er helt surrelalistisk og veldig trist at dette faktisk skjer. Igjen, takk for svar, nå vet jeg hva hun mener om meg og hva slags mennesker brudeparet er. Anonymous poster hash: cbefc...074 49
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Nå fikk jeg tårer i øynene, TS. Føler med deg. Dette er nøyaktig det jeg er livredd skal skje hvis slektningene mine finner ut at jeg har en depresjon.. Redd for at de ikke vil ha meg i nærheten og slikt, at jeg blir utelatt. Tydeligvis kan dette skje! Sender deg en klem! Anonymous poster hash: e7c71...d8b 16
Gjest Eurodice Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Kan ikke faren din, som er bror til brudens far, snakke med han? Forklare det at du er den eneste som ikke er invitert og at dere lurer på hvorfor, når tross alt din bror er invitert.... Han har gjort det. Les innlegg nr. 4.
akkuratnå Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Fy så dårlig gjort. Føler med deg TS. Folk som har så lite kunnskap om noe så normalt som depresjon burde skamme seg. 6
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Kusina mi skal gifte seg, og nå har invitasjonene blitt sendt ut. På vår side av familien er vi til sammen 9 søskenbarn, og alle bortsett fra meg har blitt invitert. Er det rart av meg å ta dette ille opp? Etter hva jeg vet, så har vi ikke noe uoppgjort, og selv om vi ikke har kjempemye kontakt, så har vi ikke mindre kontakt oss imellom enn hun har med de andre. Min bror er f.eks. invitert. Er dette normal praksis? Min far synes det er så dårlig gjort at han ikke kommer til å dra. Det er på det rene at det ikke har skjedd en feil.Anonymous poster hash: cbefc...074 det der er kjemperart. Håper det har skjedd en feil. Er råttent gjort å invitere alle fettere og kusiner utenom en
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Huff stakkars deg ts. Det var utrolig unødvendig. Mente hun at du skulle få det bedre av å ene og alene bli holdt utenfor? Nei huff. Håper flere av de inviterte boikotter bryllupet pga dette. 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 Populært innlegg #15 Skrevet 11. mai 2014 Takk for støtten. Det er ubehagelig for meg, og nå virker det som flere planlegger å boikotte bryllupet på grunn av dette. Bestemor skulle egentlig sponse brudekjolen, men nå skal hun visst ikke det likevel. Det er ikke min intensjon eller mitt initiativ, så jeg håper jeg ikke får skylda. Anonymous poster hash: cbefc...074 52
Blådiamant Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Uff, så leit og råttent gjort av kusina di. Godt at du har støtte i resten av familien. 7
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Håper resten av familien uteblir også, den der kjerringa kan bare ha det så godt. 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Her kommer det nok til å komme en snuoperasjon fra kusinen din sin side. Vær forberedt på å bli invitert allikevel og tenk over hva som er lurest å gjøre. Avslå eller dra. Spesielt med tanke på familierelasjonene. Anonymous poster hash: da542...b4f 10
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Dette var virkelig sjokkerende lesning... Anonymous poster hash: 431e4...078 9
Gjest Peanut Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Det er tragisk at det finnes folk som utelukker andre på grunn av slike ting. Har man en depresjon så måtte vel det beste være å bli inkludert- ikke utestengt. Det kan man jo bli enda mer deprimert av. Skulle ønske folk kunne tenke mer. >_< (Jeg har en mor som lider av depresjon og det er en ting man merker spesielt- hvem som er de riktige og gode vennene...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå