AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Vi har tenkt å ta oss en kort liten ferie nå i sommer, men vi vet ikke hvor. Jeg er gravid i uke 30 den uka vi skal reise, så vi vil ikke dra et sted hvor det er sydentemperatur. Det blir i juli, så vi skjønner at det blir varmt stort sett uansett hvor vi drar, men vi vil ikke på noen strandferie. Hvor kan man dra uten at det blir altfor varmt? Normalt når vi reiser er mat og vin en viktig del av turen, men det settes jo en del begrensninger for den typen kos når man er gravid. Det burde altså være litt ting å gjøre dit vi reiser, men det burde ikke kreve for mye fysisk aktivitet, og så klart heller ikke være farlig for gravide (fornøyelsesparker, hesteridning, osv er altså utelukket.) Er det noen som vet et sted som kan passe for oss? Anonymous poster hash: 438e8...c8c
Zoom Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Jeg tenker også en eller annen storby. Og gjerne et sted hvor det ofte er varmt og dermed tilrettelagt med luftavkjøling de fleste plasser, slik at det er behagelig fro deg som gravid så lenge du holder deg inne (hotell, kjøpesenter, museer osv)
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Jeg tenker også en eller annen storby. Og gjerne et sted hvor det ofte er varmt og dermed tilrettelagt med luftavkjøling de fleste plasser, slik at det er behagelig fro deg som gravid så lenge du holder deg inne (hotell, kjøpesenter, museer osv) Er i hovedsak storbyer vi er på jakt etter, men ikke hvilken som helst. Vi var i Paris rett før vi ble gravide, og det er sikkert det siste stedet jeg ville dratt som gravid. Store avstander mellom severdigheter, mange fysisk utfordrende severdigheter (f.eks. å gå til toppen i Notre Dame er neppe noe jeg hadde gjort nå som gravid) folksomt i butikker og gater, mye av kosen der bestod og av mat og vin. Jeg vet jo at det bor gravide i Paris, men det er forskjell på å være fastboende og turist et sted. Tenkter derfor en storby som er litt mer kompakt. Helst ikke så mye bruk av offentlig transport for å komme fra A til B. Og igjen, siden vi ikke kan sitte i ro i mange timer å snakke over et glass vin burde det være nok å se og gjøre til at det ikke blir kjedelig. Anonymous poster hash: 438e8...c8c
Dolce Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 København eller Stockholm? Sjeldent for varmt. Greie avstander. Bra shopping og gode restauranter.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Er i hovedsak storbyer vi er på jakt etter, men ikke hvilken som helst. Vi var i Paris rett før vi ble gravide, og det er sikkert det siste stedet jeg ville dratt som gravid. Store avstander mellom severdigheter, mange fysisk utfordrende severdigheter (f.eks. å gå til toppen i Notre Dame er neppe noe jeg hadde gjort nå som gravid) folksomt i butikker og gater, mye av kosen der bestod og av mat og vin. Jeg vet jo at det bor gravide i Paris, men det er forskjell på å være fastboende og turist et sted. Anonymous poster hash: 438e8...c8c "Vi" blir ikke gravide. Det er du som kvinne som blir gravid. Anonymous poster hash: 4c412...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 "Vi" blir ikke gravide. Det er du som kvinne som blir gravid. Anonymous poster hash: 4c412...ff8 Er det vel. Er det bare kvinnen som venter barn? Du som mann venter da også barn. Og du var 50 % delaktig til at DERE ble gravide og venter barn. Slutt å kverruler. Anonymous poster hash: 0ae92...5a7 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Er det vel. Er det bare kvinnen som venter barn? Du som mann venter da også barn. Og du var 50 % delaktig til at DERE ble gravide og venter barn. Slutt å kverruler. Anonymous poster hash: 0ae92...5a7 Å vente barn er ikke synonymt med å være gravid. Fortell meg hvordan det skulle gå til at en mann blir gravid. Vet du ikke forskjell på kjønnene? Anonymous poster hash: 4c412...ff8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 "Vi" blir ikke gravide. Det er du som kvinne som blir gravid. Anonymous poster hash: 4c412...ff8 Stakkars folk som ikke har annet å gjøre enn å sitte på KG å diskutere på sånt unødvendig tull. Hva angår det deg hvordan vi omtaler graviditeten vår? Anonymous poster hash: 438e8...c8c 3
Drizzt Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Enig i det at en storbyferie passer godt. London liker jeg veldig godt, alltid noe nytt å gjøre og oppleve der. Og så er det ikke så vanlig med høye temperaturer om sommeren heller.
Avalon Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Edinburgh? Kjempe flott by, mye å se på og mye å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Hva med spa og avslapping? Anonymous poster hash: 78d7a...8b5
Leanne Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Vent med å bestille tur før det nærmer seg, formen kan endre seg på kort tid. Ellers er jeg enig i tips om Stockholm, København, kanskje Reykjavik? Styr unna Roma der kan det være varmt og folksomt i juli.. Ellers er jo de baltiske landa også veldig fine, ikke for varmt men mange fine spahotell.. Strand ved Jurmala, men da blir det mer hotell/Strand ferie ikke mange serverdigheter der, men det er kanskje greit å bare ta det med ro også?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #14 Skrevet 13. mai 2014 Hva med spa og avslapping?Anonymous poster hash: 78d7a...8b5 Kan du anbefale noen hoteller? Anonymous poster hash: 11ac4...57f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #15 Skrevet 14. mai 2014 Enig i det at en storbyferie passer godt. London liker jeg veldig godt, alltid noe nytt å gjøre og oppleve der. Og så er det ikke så vanlig med høye temperaturer om sommeren heller. Men det er jo så mange med mørk hud der, hvordan orker DU det, Drizt?Anonymous poster hash: a7ad6...538
Drizzt Skrevet 14. mai 2014 #16 Skrevet 14. mai 2014 Men det er jo så mange med mørk hud der, hvordan orker DU det, Drizt?Anonymous poster hash: a7ad6...538 Hæ? Hvorfor skal hudfargen være et problem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå