Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når jeg varmer opp bruker jeg stort sett ellipsemaskin, for det er et apparat jeg trives med. Men, jeg syns antall kcal jeg forbrenner er så veldig høyt! Jeg veier 90kg, er 172 høy og iløpet av en halvtime hadde jeg forbrent 315kcal!

Kan det stemme, eller tuller maskinen med meg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer godt utifra hva jeg pleier å forbrenne på en halvtime på elipsemaskin, i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 73b2b...305
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når jeg varmer opp bruker jeg stort sett ellipsemaskin, for det er et apparat jeg trives med. Men, jeg syns antall kcal jeg forbrenner er så veldig høyt! Jeg veier 90kg, er 172 høy og iløpet av en halvtime hadde jeg forbrent 315kcal!

Du brenner ca. din egen kroppsvekt per km. Det vil si ca. 90 kcal per km. Hvor mange km gjør du unna på 30 min?

Skrevet

Du brenner ca. din egen kroppsvekt per km. Det vil si ca. 90 kcal per km. Hvor mange km gjør du unna på 30 min?

Det vet jeg ikke, ser stort sett bare på tiden og hvor mange kcal jeg har forbrent, men det skal jeg se på neste gang! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar vanligvis mellom 4.5 og 6 km på 30 min, så ut i fra det Runforit sier, kan det vel stemme ganske bra.

Anonymous poster hash: a6f49...3db
Gjest extra
Skrevet

Ellipsemaskin er god trening.

Skrevet

Ville ikke stolt 100% på maskinens kaloriutregning, jeg har pulsklokke (som er mer nøyaktig) og ellipsemaskinen kaloritelle viser alltid ca 50 + eller - i forhold til klokken. Så forskjellen er ikke så enorm. Jeg brenner rundt 450 kalorier på en halvtimer, men da kjører jeg høy intensitet da og pulsen ligger på mellom 185 og 195 :-)

Skrevet (endret)

Ellipsemaskin er et utrolig bra treningsapparat. Gikk ned 12-13 kg over ca et år, og har bl.a. ellipsemaskinen å takke for det. Jeg pleide å holde på i 60 min to-tre ganger i uka, og forbrant 650-700 kcal hver gang! Da kan jeg love at både svetten og kiloene rant av :D

Endret av Chicken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...