Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ipad og iphone av en ex for lenge siden ( mens vi fremdeles var sammen) regner med produktene står registrert i hans navn. Saken er at nå truer han med å stenge av disse enhetene slik at jeg ikke kan bruke dem lenger.

Er dette i det hele tatt mulig for idioten å gjøre?

Anonymous poster hash: a5e80...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ymse tyverisikring til brett og telefoner, der man kan fjernslette alt innhold i alle fall. Tror og det skal være mulig å låse enheter.

Du burde ta sikkerhetskopier av alle bilder, musikk og slikt som du har liggende. Og håpe på det beste.

Skrevet (endret)

Han kan slette/låse enhetene hvis de er knyttet opp mot hans iCloud ja.

Endret av skyflakes
Skrevet

Han kan slette/låse enhetene hvis de er knyttet opp mot hans iCloud ja.

De er ikke knyttet opp mot hans i cloud. Begge produktene var nye da jeg fikk dem og forseglet. Jegm åtte selv lage appleid ol jeg fikk dem.

Skrevet

Det finnes ymse tyverisikring til brett og telefoner, der man kan fjernslette alt innhold i alle fall. Tror og det skal være mulig å låse enheter.

Du burde ta sikkerhetskopier av alle bilder, musikk og slikt som du har liggende. Og håpe på det beste.

Ogh vordan kan han gøjre det i praksis når han hverken har appleiden min eller noe? Både ipad og iphone var nye og forseglet når jeg fikk dem. Jeg har selv satt opp appleid og alle registreringer. Men tror de er kjøpt i hans navn

Skrevet

Dersom du har ios7 på disse og de er knyttet opp til din iCloud bruker så er det du som sitter best i det. Med ios7 la apple inn en sikkerthet om at man fysisk må til en forhandler for å låse opp, og selv da er det ikke sikkert det hadde gått an å få åpnet ipaden/iphonen. Dersom du har din iCloud bruker knyttet til begge så kan han ikke gjøre noen ting i bunn og grunn. Selvfølgelig ville jeg byttet passord dersom han vet hva det er for å slippe at han hacker seg inn og sletter alt.

Skrevet

Dersom du har ios7 på disse og de er knyttet opp til din iCloud bruker så er det du som sitter best i det. Med ios7 la apple inn en sikkerthet om at man fysisk må til en forhandler for å låse opp, og selv da er det ikke sikkert det hadde gått an å få åpnet ipaden/iphonen. Dersom du har din iCloud bruker knyttet til begge så kan han ikke gjøre noen ting i bunn og grunn. Selvfølgelig ville jeg byttet passord dersom han vet hva det er for å slippe at han hacker seg inn og sletter alt.

Han vet ikke passord. Iclouden min har jeg ikke en gang aktivert. Han vet ikke en gang emailen jeg har som appleid.

Skrevet

Han vet ikke passord. Iclouden min har jeg ikke en gang aktivert. Han vet ikke en gang emailen jeg har som appleid.

Da sitter du med overhånden.

Skrevet

Da sitter du med overhånden.

Er det jeg og mener. Men han mener at så lenge han har serienummer så kan han stenge de av. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå ann.Regner med det er tomme trusler

Skrevet

Er det jeg og mener. Men han mener at så lenge han har serienummer så kan han stenge de av. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå ann.Regner med det er tomme trusler

Det er bare tomme trusler. Serienr tilsier kun hvilken telefon/ipad det er, men ikke noe mer. Serienr hjelper deg kun når ipaden blir øddelagt og når og hvor den ble produsert.

Skrevet

Med serienummer kan han i teorien melde dem stjålet og få dem sperret.

Men må vel anmelde tyveriet. Og det klassifiseres vel som falsk anmeldelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...