Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et ganske nytt forhold (3- 4 mnd). Da vi begynte å date hadde han ikke vært singel så altfor lenge, så i begynnelsen var jeg litt bekymret for at han ikke var helt over eksen som hadde dumpet han.

Da han fikk vite at hun hadde startet et nytt forhold til en fyr som hun fra før av var venn med så jeg at han var såret. Han påsto at det ikke hadde noe med å gjøre at hun var med en annen, men at det var med en som var kompis og lurte på om hun hadde vært utro før hun gjorde det slutt. Dette er jo et par måneder siden nå, og siden eksen hans er i samme store vennegjeng går det fint å møte på henne (det tok ganske lang tid).

Problemet mitt er at jeg kjenner også fyren som eksen hans ble sammen med da vi var veldig gode venner for noen år siden. Vi er vel fortsatt venner, var ingenting som skjedde som gjorde at vi måtte avbryte vennskapet men vi henger jo ikke sammen lenger.

Uansett, da vi var venner lå vi sammen en gang etter en fest. Det betydde ikke noe for noen av oss. Rett og slett alkohol, lyster etc..

Jeg er litt redd for at typen min skal finne ut av det, og tenker jeg kanskje burde bare fortelle han om det så han ikke føler seg lurt eller jugd til. Jeg har jo ikke sittet å ramset opp tidligere sexpartnere for han men tenker kanskje dette er litt annerledes. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 077c5...52b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er litt vrien. . Men er dere mye med de to da?

AnonymBruker
Skrevet

Den er litt vrien. . Men er dere mye med de to da?

Nei, vi er jo aldri det. Ser de jo på fester, og regner med at vi kommer til å se de en del i sommer siden jeg regner med det blir mye grilling i parker og da møtes vi mange. Å unngå dem slik kjæresten min gjorde i begynnelsen skapte mye mer rar stemning i vennegjengen enn å faktisk møte dem.

Selv om jeg ikke har snakket med han på tomannshånd på kanskje halvannet år vurderer jeg å spørre kompisen om hva han har sagt til sin nye dame om det (?)

Om jeg sier det til kjæresten min vil helt avhenge av hvor stor jeg tror sjansen er for at noen som vet om det sier det i en eller annen sammenheng. Bortsett fra de litt merkelige omstendighetene at eksen hans er blitt sammen med han kompisen så ville jo tanken om å fortelle det til kjæresten min aldri slått meg..

TS

Skrevet

Hadde overhodet ikke sagt noe!! Han vil bare bli såret og enda mer usikker på hvem han kan stole på.

• Liker 1
Skrevet

Hadde overhodet ikke sagt noe!! Han vil bare bli såret og enda mer usikker på hvem han kan stole på.

enig

Gjest Blyanten
Skrevet

Skulle han finne det ut ved en senere anledning, så vil han vel kanskje lure på hva annet du har holdt skjult for han. Ville fortalt det jeg, selv om det er litt kinkig.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle han finne det ut ved en senere anledning, så vil han vel kanskje lure på hva annet du har holdt skjult for han. Ville fortalt det jeg, selv om det er litt kinkig.

Ja.. det er usikkerheten om han vil finne ut av det eller ikke som gjør at jeg vurderer å si det i det hele tatt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe, rett og slett fordi det føles unaturlig å ramse opp alle jeg har hatt sex med. Skulle det dukke opp og han reagerer, så er det jo bare å si at det ikke betydde noe og at det ikke falt deg inn å fortelle om det, nettopp pga det var så ubetydelig.

Anonymous poster hash: 4ce55...5ea
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe, rett og slett fordi det føles unaturlig å ramse opp alle jeg har hatt sex med. Skulle det dukke opp og han reagerer, så er det jo bare å si at det ikke betydde noe og at det ikke falt deg inn å fortelle om det, nettopp pga det var så ubetydelig.

Anonymous poster hash: 4ce55...5ea

Enig. En kan ikke si noe bare for at en er redd for at det kan komme fram i lyset ved en senere anledning, og for at en er redd for hvordan partneren vil reagere.

Hvem du har lugget med tidligere er uvesentlig, også at du har lugget med han.

Skrevet

Jeg synes du burde fortelle det. Sånne ting kommer nesten alltid for en dag, og da risikerer du at han blir forbanna om han finner det ut. Jeg har en avtale med dama at vi sier i fra om det er folk man kommer til å treffe på en del som man har ligget med. Da blir hele greia mindre dramatisk.

Men er jo enig at det er en spesiell situasjon, i og med at han samme har overtatt exen.

Hvis du er 100 % sikker på at det ikke kommer ut ville jeg derimot droppet det. Du kan jo forhøre deg med han fyren også.. dere er jo venner, og det kan godt hende at han foretrekker at det ikke kommer ut. Men det spørs jo hvor mange dere har fortalt dette til..

AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt hva slags deal dere har om hva som fortelles. Jeg har en litt lignende situasjon men litt mildere. Min vil ikke vite noe om hva jeg har gjort tidligere. Jeg har klina og sovet over (ikke sex) hos en bekjent av han og de møtes en sjelden gang i forbindelse med fest. Saken er død mellom meg og han andre, men jeg har bestemt meg for at det tar jeg ikke opp for da virker det som at det er en big deal for meg. Kommer det for en dag fra annet hold, vel, da sier jeg at det faktisk betød så lite, og at siden de er bekjente trodde jeg det var noe gutta tok opp seg i mellom fremfor hva vi skal annonsere selv.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for ! !

Anonymous poster hash: e6476...515
Skrevet

Ikke si noe. Jeg tror det ville ødelagt mye, han sitter igjen med følelsen av at alle ligger med han fyren og ting blir vanskelig for typen din.

Skrevet

Enig. En kan ikke si noe bare for at en er redd for at det kan komme fram i lyset ved en senere anledning, og for at en er redd for hvordan partneren vil reagere.

Hvem du har lugget med tidligere er uvesentlig, også at du har lugget med han.

Jeg tror desverre få menn tenker sånn. Etter min mening er det en vesentlig forskjell om det er en person man omgåes eller ikke (har også venner som mener det samme). Hvem man har ligget med generelt bryr de færreste seg om, men folk du møter på relativt ofte (fest etc) er greit å vite om Skal jo ikke trekke konklusjonen at alle menn tenker sånn, men jeg tror sjansen er stor.

En veninne av meg hadde for eksempel ligget med en annen kompis for x-antall år siden. Alle visste det, men ikke hennes nye kjæreste. Dette kom selvfølgelig frem på en sommerfest i fjor. Kjæresten ble ganske såra/sur over at hun ikke hadde fortalt det. Nettopp fordi dette er en person de omgåes ofte. Hadde hun bare fortalt det først som sist tviler jeg på at det ville blitt noe oppstyr..

Skrevet

Nei nei nei... det der ville jeg ikke fortalt. Kjipt for han at denne nye fyren nå ligger med eksen, og i tillegg har ligget med DEG. Det er sikkert enda kjipere for han å tenke på.

Og så tenker jeg at det er naturlig at det er litt rart for han at hun ble sammen med en hun kjente fra før, og det er leit å forestille seg at hun kan ha vært utro. Det har neppe noe å gjøre med at han heller vil være med eksen enn med deg. Det er naturlige følelser bare. Svik er aldri kult.

Jeg tror uansett jeg bare hadde latt det der ligge. Jeg tviler på at folk går rundt og snakker om en liten "flørt" du hadde for lenge siden til en kompis. Jeg tror ikke noen andre kommer til å si noe - en ting er om dere var kjærester, det kan jo bli nevnt. Men bare sex? Nei, det snakker neppe folk om.

AnonymBruker
Skrevet

. Alle visste det, men ikke hennes nye kjæreste. Dette kom selvfølgelig frem på en sommerfest i fjor. Kjæresten ble ganske såra/sur over at hun ikke hadde fortalt det. Nettopp fordi dette er en person de omgåes ofte. Hadde hun bare fortalt det først som sist tviler jeg på at det ville blitt noe oppstyr..

This.

Følelsen av å være gjengens uvitende idiot over lang tid kommer til å bli tøft å tilgi når det kommer frem ved en glipp.

Den følesen kommer da i tillegg til kunnskapen om sexen når bomba springer.

Fortiden kan du ikke endre men du bygger et hus med lik i kjelleren i dette forholdet.

Anonymous poster hash: 0a53f...cf7

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror desverre få menn tenker sånn. Etter min mening er det en vesentlig forskjell om det er en person man omgåes eller ikke (har også venner som mener det samme). Hvem man har ligget med generelt bryr de færreste seg om, men folk du møter på relativt ofte (fest etc) er greit å vite om Skal jo ikke trekke konklusjonen at alle menn tenker sånn, men jeg tror sjansen er stor.

En veninne av meg hadde for eksempel ligget med en annen kompis for x-antall år siden. Alle visste det, men ikke hennes nye kjæreste. Dette kom selvfølgelig frem på en sommerfest i fjor. Kjæresten ble ganske såra/sur over at hun ikke hadde fortalt det. Nettopp fordi dette er en person de omgåes ofte. Hadde hun bare fortalt det først som sist tviler jeg på at det ville blitt noe oppstyr..

Poeng. Jeg vil forandre svaret mitt til å fortelle det.

Skrevet

Jeg er i et ganske nytt forhold (3- 4 mnd). Da vi begynte å date hadde han ikke vært singel så altfor lenge, så i begynnelsen var jeg litt bekymret for at han ikke var helt over eksen som hadde dumpet han.

Da han fikk vite at hun hadde startet et nytt forhold til en fyr som hun fra før av var venn med så jeg at han var såret. Han påsto at det ikke hadde noe med å gjøre at hun var med en annen, men at det var med en som var kompis og lurte på om hun hadde vært utro før hun gjorde det slutt. Dette er jo et par måneder siden nå, og siden eksen hans er i samme store vennegjeng går det fint å møte på henne (det tok ganske lang tid).

Problemet mitt er at jeg kjenner også fyren som eksen hans ble sammen med da vi var veldig gode venner for noen år siden. Vi er vel fortsatt venner, var ingenting som skjedde som gjorde at vi måtte avbryte vennskapet men vi henger jo ikke sammen lenger.

Uansett, da vi var venner lå vi sammen en gang etter en fest. Det betydde ikke noe for noen av oss. Rett og slett alkohol, lyster etc..

Jeg er litt redd for at typen min skal finne ut av det, og tenker jeg kanskje burde bare fortelle han om det så han ikke føler seg lurt eller jugd til. Jeg har jo ikke sittet å ramset opp tidligere sexpartnere for han men tenker kanskje dette er litt annerledes. Hva tenker dere?

Jeg tenker at man skal holde tissen i buksa.

Helst alltid.

Skrevet

. Du kan jo forhøre deg med han fyren også.. dere er jo venner, og det kan godt hende at han foretrekker at det ikke kommer ut. Men det spørs jo hvor mange dere har fortalt dette til..

Eksdama hans veit det sikkert allerede, hans kompiser og hennes venninder. Hvis flere en 2 veit det så er det almennt kjent.

Hvis hun skulle ta kontakt med mannen hun har hatt sex med i den hensikt å fortsette hemmeligholdet ovenfor kjæresten kommer det til å bli sett på som dobbeltsvik. Hvis hun har den minste repekt for han så begynner hun ihvertfall ikke med hemmelige allianser med med tidligere sexpartnere!!

Ønsker TS en forhold basert på åpenhet og respekt uten lik i skapet som kan ramle ut idag eller om 5 år så tar hun kontroll over situasjonen og sier ifra. Slik situasjonen er nå sitter hun bare å venter på at bomba skal springe og da kommer spørsmålet om hvorfor sa du ingenting!!!!

Ikke umulig at menn og kvinner tenker forskjellig her.

Skrevet

Jeg ville fortalt det for å unngå evt problemer senere. Jeg har tidligere holdt på med en kompis av meg og hele vennegjengen mitt vet det. Dette har jeg fortalt til kjæresten min fordi man vet aldri om slike ting kommer ut og hvordan en kjæreste kan reagere på det selv om det ikke er av betydning lenger og det er fortid. Bedre at han hører det fra deg enn noen andre. Du trenger ikke gå i detalj men bare si det som det er.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Eksdama hans veit det sikkert allerede, hans kompiser og hennes venninder. Hvis flere en 2 veit det så er det almennt kjent.

Hvis hun skulle ta kontakt med mannen hun har hatt sex med i den hensikt å fortsette hemmeligholdet ovenfor kjæresten kommer det til å bli sett på som dobbeltsvik. Hvis hun har den minste repekt for han så begynner hun ihvertfall ikke med hemmelige allianser med med tidligere sexpartnere!!

Ønsker TS en forhold basert på åpenhet og respekt uten lik i skapet som kan ramle ut idag eller om 5 år så tar hun kontroll over situasjonen og sier ifra. Slik situasjonen er nå sitter hun bare å venter på at bomba skal springe og da kommer spørsmålet om hvorfor sa du ingenting!!!!

Ikke umulig at menn og kvinner tenker forskjellig her.

Enig i dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...