AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Det er gått fullstendig inflasjon i kvinner som sier at de vil ha en partner som har samme "verdier" som dem selv. Det er f... meg ikke mulig å lese i en eneste tråd her uten at flere av brukerne kakler om hvor viktig det er at kjæresten har de samme "verdier" som dem selv. Det er slik at man får brekningsfornemmelser hver gang man leser ordet. Kan noen av dere redegjøre for hva dette betyr? Jeg har aldri hørt en mann bruke dette begrepet. Anonymous poster hash: 6d53d...111 1
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Mannsklisje: Jeg vil så gjerne pule, men jeg går fra deg hvis du ikke tar abort når jeg ikke vil ha barn. 12
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Mannsklisje: Jeg vil så gjerne pule, men jeg går fra deg hvis du ikke tar abort når jeg ikke vil ha barn. Eh, OK det er tydeligvis en manneklisjé at man i fellesskap bestemmer om man vil ha barn. Vi vet alle hvor mye du hater menn. Men det var ikke temaet. Anonymous poster hash: 04fde...892 7
Gjest Idollet Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Det betyr at de ønsker noen som vil det samme i livet? Eller er like sosialistiske, humpf! Før det går jeg heller alene 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Verdier: en mann som er enig med deg om viktige saker i livet.Som f.eks religon, politikk, sex og samleie, barneoppdragelse, hushold, økonomi. Si meg, er ikke menn opptatt av slike ting eller er de kun ute etter en trophy wife? Jeg kunne .eks ikke vært sammen med en mann som reiser til Thailand (da jeg boikotter slike pedo/horeland) eller som ikke liker dyr. Vil heller ikke ha en muslim. Anonymous poster hash: a4cd7...4bc 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Min mann bruker de ordene der. Han vil ha en som synes utroskap er forkastelig. En som verdsetter lojalitet. En som ikke er opptatt av materielle goder (gold digger). En som synes familie er viktigere enn å gå på byen å feste hver helg. En som ikke er rasistisk og diskriminerende, men har en åpen holdning og synes menneskeverd er viktig. Kunne nevnt mange andre ting, men dette er verdier som er viktige for han, og som han ønsker i en fremtidig partner, altså meg.Anonymous poster hash: 38f5c...064 8
Plommetreet Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 Joda. Menn prater om verdier de også. Men ikke i manneblader. Der er det fete motorer, spennende ekspedisjoner og en og annen pupp som står i fokus. jeg liker egentlig ordet. Hva er verdifult for deg? Hva verdsetter du? Men joa.... Litt inflasjon er det kanskje blitt. Men det er det også med "han må få meg til å le". 4
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Eh, OK det er tydeligvis en manneklisjé at man i fellesskap bestemmer om man vil ha barn. Vi vet alle hvor mye du hater menn. Men det var ikke temaet. Anonymous poster hash: 04fde...892 For det vet dere da ja... 1
Gjest Idollet Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 Verdier: en mann som er enig med deg om viktige saker i livet.Som f.eks religon, politikk, sex og samleie, barneoppdragelse, hushold, økonomi. Si meg, er ikke menn opptatt av slike ting eller er de kun ute etter en trophy wife? Anonymous poster hash: a4cd7...4bc Lykke til med å finne en mann om du ikke er høyreorientert. For er det en ting en mann ikke firer på, er det politiske meninger.
misstealover Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Bæh, jeg vet ikke, hehe... For å være ærlig så tenker jeg ikke så mye over slike ting. Jeg er glad i samboern min, han gjør meg lykkelig, han er snill, så... Det holder for meg. Kanskje det handler om det å ha samme mening om ting: Å være ærlig og trofast f.eks. Når jeg tenker meg om så har vi jo like verdier, og det er jo på en måte viktig. Altså... Jeg mener at utroskap er fy-fy, og om han hadde hatt motsatt mening ville jeg sikkert mistet tilliten til han. Men det er ikke noe jeg tenker over så ofte, men det har kanskje noe å si?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Hvorfor så sinna? Det er da ikke vår feil at du har et dårlig vokabular. De mener livssyn, religion, politikk, mål og livsstil. Anonymous poster hash: 3b835...1ab 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Jeg er en mann som søker en kvinne med samme verdier som meg selv. Hvem gidder og tilbringe livet med en slask som ikke kan oppføre seg selv? Ha moral og samme syn på livet som det man har selv. Ganske basic egentlig men tydlighvis en stoor del som faller utenom allerede på inngangsspørsmålet. Tror kanskje ts er misunelig på meg... Anonymous poster hash: 2484c...743 1
globalagogo Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Verdier kan være... - Hva man ønsker å bruke fritiden på (gaming, trening, familie, venner, byen... mange ulike syn her) - Hva slags kosthold man er opptatt av (junkfood hver dag? lage middag sammen?) - Hvem som skal gjøre mest hjemme (er du en som mener at husarbeid er kvinnfolkarbeid?) - Hvordan man skal oppdra evt barn - Hvordan pengene skal brukes, spares, skaffes osv Det måå ikke dreie seg om de store spørsmålene. Hverdagsverdier teller også Endret 11. mai 2014 av vestia 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Lykke til med å finne en mann om du ikke er høyreorientert. For er det en ting en mann ikke firer på, er det politiske meninger. Alle menn er da ikke høyreorienterte...Anonymous poster hash: c23f1...375 3
Gjest Idollet Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Alle menn er da ikke høyreorienterte...Anonymous poster hash: c23f1...375 Mellom 60 og 70% er det.
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Det er gått fullstendig inflasjon i kvinner som sier at de vil ha en partner som har samme "verdier" som dem selv. Det er f... meg ikke mulig å lese i en eneste tråd her uten at flere av brukerne kakler om hvor viktig det er at kjæresten har de samme "verdier" som dem selv. Det er slik at man får brekningsfornemmelser hver gang man leser ordet. Kan noen av dere redegjøre for hva dette betyr? Jeg har aldri hørt en mann bruke dette begrepet. Anonymous poster hash: 6d53d...111 tenker gjerne samme syn på livssyn, barneoppdragelse; kulturelle ting og holdninger til tradisjoner og familie, osv.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Jeg kan bare ikke fatte hvorfor det er så jævlig viktig at kjærester, samboere eller gifte har likt politisk ståsted. Er det relevant for barneoppdragelsen? Er det viktig for å kunne le sammen, møte utfordringer sammen, samtale sammen eller bli gamle sammen med alt det innebærer? Det kommer sikkert mange argumenter for dette punktet, men jeg kan si nå at det er bare piss alt sammen. Et resultat av dårlig tenking. Hva gjelder barneoppdragelse synes jeg barna kan bli oppdratt i tråd med de ti bud, eller kardemommeloven, lære å jobbe hardt for å nå målene sine og være trygge på seg selv uavhengig av hva feedback fra andre måtte bestå i. Men politisk standpunkt? Jeg antar at barna mine arver min og mors refleksjonsevne og kan danne sitt eget politiske syn. Vi driver ikke med hjernevask. Anonymous poster hash: 37988...2e5 2
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Jeg kan bare ikke fatte hvorfor det er så jævlig viktig at kjærester, samboere eller gifte har likt politisk ståsted. Er det relevant for barneoppdragelsen? Er det viktig for å kunne le sammen, møte utfordringer sammen, samtale sammen eller bli gamle sammen med alt det innebærer? Det kommer sikkert mange argumenter for dette punktet, men jeg kan si nå at det er bare piss alt sammen. Et resultat av dårlig tenking. Hva gjelder barneoppdragelse synes jeg barna kan bli oppdratt i tråd med de ti bud, eller kardemommeloven, lære å jobbe hardt for å nå målene sine og være trygge på seg selv uavhengig av hva feedback fra andre måtte bestå i. Men politisk standpunkt? Jeg antar at barna mine arver min og mors refleksjonsevne og kan danne sitt eget politiske syn. Vi driver ikke med hjernevask.Anonymous poster hash: 37988...2e5 kanskje ikke politidk syn er så viktig. Er jo greit å ha ulikt syn så lenge en ikke har helt ekstreme meninger da. Som stemmer på rasistiske eller ekstremt kommunistiske partier. Da vil man få et problem sammen. Men ifh til religion og kultur DA blir det med ett mye mer viktig at man er på omtrent samme ståsted. 1
Anglofil Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 For meg henger politisk standpunkt ganske tett med verdier. En som stemmer KrF regner jeg også med er opptatt av kristne verdier. Det synes jeg er ganske naturlig. Og hvert parti har gjerne noen verdier eller grunntanker som de ønsker å fremme. Derfor er politisk ståsted ganske viktig for meg, og tett knyttet mot verdier. Noen partier står såpass langt fra meg verdimessig at jeg aldri kunne vært i forhold med en som stemte på de partiene. Uansett, min kjæreste er opptatt av verdier, og det er noe vi ofte snakker om. Det handler i bunn og grunn om at vi ønsker å skape et felles verdigrunnlag, og ja, det er noe vi eventuelt kan gi våre barn. Og samtidig så trives vi med at vi er så like som vi tross alt er. Jeg ser ikke problemet med dette, det betyr ikke at vi tenker likt i alt og ett. Men vi har et felles verdigrunnlag vi ønsker å bygge familien på, og det er det som er viktigst. Og om barna våre stemmer helt forskjellig fra oss så respekteres selvsagt det, men vi kommer nok til å fremme de tanker og verdier vi mener er viktige for vår familie. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Verdier ikke bare et begrep som viser til personlige verdier, og begrepet er ikke forbeholdt hverken privatliv eller kvinner. Næringslivets menn og kvinner bruker begrepet med den største selvfølge. Det er snakk om bedriftens verdier (hva bedriften skal stå for/står for), produktverdier (emosjonelle og funksjonelle egenskaper ved et produkt) etc. Samfunnsverdier er også et helt vanlig og velbrukt begrep, heller ikke det spesielt kvinnelig eller klisjépreget. Anonymous poster hash: 942ce...2cf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå