Gå til innhold

Hvis det blir flystreik, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fly innenlands på tirsdag, har noe jeg rekke på kvelden. Jeg vurderer å bestille hos et annet flyselskap, men dersom streiken rekker å bli avblåst igjen til tirsdag, har jeg da noen rett til å få penger tilbake fra norwegian?

Det er surt å skulle betale dobbelt opp for å fly. Men de sier jo at man bør møte opp på flyplassen i tilfelle streiken blir avblåst. Kan de holde på sånn uten å gi refusjon? Jeg kan jo ikke sitte på flyplassen og kanskje kanskje ikke dra (det koster meg 500 tur-retur å komme meg til flyplassen), jeg må jo finne meg en annen måte å reise på!

Avbestillingsforsikring gjelder bare ved sykdom/legeerklæring.. HJELP.

Anonymous poster hash: a3780...08b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

--- Flystreik? Hva?

Skal fly imorgen! Å nei!

AnonymBruker
Skrevet

--- Flystreik? Hva?

Skal fly imorgen! Å nei!

Det er kun Norwegian Air.

Anonymous poster hash: 932ea...e60

Skrevet

Det er kun Norwegian Air.

Anonymous poster hash: 932ea...e60

Fjoooh! Tusen takk.

Gjest bustyvel
Skrevet

Når kan de gå ut i streik? Og hvor sannsynlig er det? Skal, akkurat som TS, nå en viktig avtale denne uka..

AnonymBruker
Skrevet

Når kan de gå ut i streik? Og hvor sannsynlig er det? Skal, akkurat som TS, nå en viktig avtale denne uka..

De hadde 4-dagers varslingsfrist, og den går ut i dag. Nå er det én person i streik, men de kan ta ut hele kabinbesetningen m.m fra i dag av. -TS

Gjest bustyvel
Skrevet

Fuck... Bli ferdige med å streike til jeg skal reise, please!

AnonymBruker
Skrevet

De hadde 4-dagers varslingsfrist, og den går ut i dag. Nå er det én person i streik, men de kan ta ut hele kabinbesetningen m.m fra i dag av. -TS

De må fortsatt varsle minst fire dager før de kan ta ut flere.

Anonymous poster hash: 8a600...49f

AnonymBruker
Skrevet

De må fortsatt varsle minst fire dager før de kan ta ut flere.

Hvor har du det fra?

Vil det si at de må si i fra IDAG dersom de skal streike fra onsdag/torsdag? Og at flyet mitt på tirsdag går som normalt? -TS

Gjest bustyvel
Skrevet

Når bestemmes det om de skal streike da? I morgen?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan drøye helt til 25./26. mai siden de venter på fristene i Danmark. De norske som skal tas ut må varsles minst fire dager før, selv om de skulle bestemme seg for å gå ut før danskene. TS sin flight skal være trygg om det ikke blir noen gå sakte-aksjoner eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Bah, og de som skal fly på fredag da?? Er megastressa, vurderer å booke om til SAS… Sure penger å tape..

Anonymous poster hash: 63ea0...3c2
AnonymBruker
Skrevet

Bah, og de som skal fly på fredag da?? Er megastressa, vurderer å booke om til SAS… Sure penger å tape..

Ville drøyd et par dager og sett om fredagen er reddet :)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan drøye helt til 25./26. mai siden de venter på fristene i Danmark. De norske som skal tas ut må varsles minst fire dager før, selv om de skulle bestemme seg for å gå ut før danskene. TS sin flight skal være trygg om det ikke blir noen gå sakte-aksjoner eller lignende.

Takk for svar! Håper det stemmer :fnise: Da satser jeg på at tirsdag går bra!

Gjest Blondie65
Skrevet

Dere må ikke finne på å booke om. La Norwegian sørge for at du kommer frem ved å booke deg om. Da dekker de kostnaden.

AnonymBruker
Skrevet

Dere må ikke finne på å booke om. La Norwegian sørge for at du kommer frem ved å booke deg om. Da dekker de kostnaden.

Men da rekker jeg vel neppe avtalen min, hvis jeg skal vente på at Norwegian ordner opp...

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg leser denne artikkelen vil de ikke streike før søndag?

http://www.nrk.no/nordland/_-vil-ta-ut-alle-samtidig-1.11711476

Hurra! Da rekker iallefall jeg og Bustyvel våre avtaler :danse: Men det er ufattelig kjipt for de andre reisende dersom det blir streik.

Ironisk nok valgte jeg norwegian denne gangen, siden sist gang jeg skulle fly så holdt SAS på å gå konkurs..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...