Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min studerer og bor sammen. Til sommeren skal vi reise til hvert vårt hjemsted for å jobbe . Vi bor ca 4 timer unna hverandre. Jeg jobber som regel i helgene så det blir vanskelig og treffe hverandre da. Jeg skal jobbe hele sommeren men fikk vite at jeg skulle ha 1 uke fri. Kjæresten min skal også jobbe hele sommerferien men fikk høre at han kunne få en uke fri hvis han ville. jeg spurte da så klart om han kunne ta fri samme uke som meg. Det ville han ikke. Han mente at det var lurest for han å jobbe for å få litt ekstra penger istedet for å ha fri en uke for å være sammen med meg. Jeg skjønner at han vil ha de ekstra pengene. Men jeg blir litt lei meg når han heller vil jobbe enn å være med meg en uke når vi nesten ikke får sett hverandre hele sommeren. Vi kranglet litt om det og etterhvert sa han at han skulle ta seg fri samme uke som meg. Men jeg vet at neste gang vi har en krangel kommer han til å komme opp med det at jeg "tvang" han til å ta fri for å være med meg... Jeg kjenner han såpass godt... Har jeg rett til å være sint?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Kan du ikke være hos ham den uken selv om han jobber? Da får dere jo tid sammen likevel.

• Liker 2
Gjest Ciegus
Skrevet

Nei, syns du skal la han jobbe...

Skrevet

Du har rett til å være litt skuffet, men ikke så veldig, og i hvert fall ikke sint. Du burde imidlertid også være fornøyd med at du har funnet deg en arbeidsom fyr som vet hvor pengene kommer fra.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det syntes jeg ikke. Dere bor og studerer sammen, og sommeren blir prioritert av mange studenter til å jobbe til seg så mye som mulig. Det er kjipt å savne hverandre, men man har jo mobiltelefon. En uke med jobbing blir fort noen gryn det. Det må jo gå an å være borte fra hverandre mye av sommerferien, når dere ellers ser hverandre hver eneste dag.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. La gutten få jobbe om han vil det.

Anonymous poster hash: 209bb...86a
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt ann på hvor lang sommeren er, altså hvor lang tid dere får fra hverandre.

F.eks. så har mange av mine kompiser og venninner sluttet av skolen allerede, eller blir ferdig ila. en ukes tid. Da er det 3 mnd, til August og skolestart. På 3 måneder, så synes jeg kan godt kan ta seg fri.

Er det snakk om 6-8 uker, så forstår jeg det. Men da kan kanskje du reise til han, og være hos han selv om han jobber. Kanskje han kan kutte ned på jobbingen i tillegg, og istedet for å jobbe fullt den uken, ha en eller to dager fri. Da har dere god tid sammen. :-)

Anonymous poster hash: 3bbe8...270
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...