Gå til innhold

Noen som har lest boken Hodejegerne av Jo Nesbø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere fått med dere Lottes forbindelse med Clas Greve? Hvorfor hun samarbeider med ham?

Håper på svar! :-)

Anonymous poster hash: 7b054...311
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gjør leksene dine selv ;)

Anonymous poster hash: 9c761...683

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nettopp lest og elsket den!

Jeg er ikke like kjip som den over og gir det et lite referat:

Det viser seg at Lotte og Diana er tvillinger, men Lotte ble adoptert bort som barn. Hun ble oppdratt av et vietnamesisk ektepar i København. Hennes egentlige far er Clas Greve og mor er kronprinsessen av Nederland. Når Lotte finner ut at hun er kongelig blir hun kjempefint. Hun planlegger derfor å ta livet av Clas. Så det er forbindelsen, de er far og datter.

Anonymous poster hash: 2311a...641

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det viser seg at Lotte og Diana er tvillinger, men Lotte ble adoptert bort som barn. Hun ble oppdratt av et vietnamesisk ektepar i København. Hennes egentlige far er Clas Greve og mor er kronprinsessen av Nederland. Når Lotte finner ut at hun er kongelig blir hun kjempefint. Hun planlegger derfor å ta livet av Clas. Så det er forbindelsen, de er far og datter.Anonymous poster hash: 2311a...641

De var ikke vietnamesiske tror jeg, men koreanske. Var det ikke en kobling til at adoptivfaren måtte rømme pga Koreakrigen? Men mulig jeg husker feil, er en stund siden jeg leste boken. Kan jo også ha vært Vietnamkrigen, når jeg tenker meg om.

Anonymous poster hash: 456c0...4a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, koreanske ja. Nesbø har jo kalt den ene for Diana nettopp fordi han ble inspirert av den britiske prinsessen.

I hvertfall, så er Lotte bitter og later som om hun er på lag med Clas for å komme innpå ham. For så å drepe han. (Spoiler) Men selvfølgelig dør han ikke, fordi Harry Hole (gjesteopptreden) redder han i siste liten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Ikke hør på tullebukkene her, ts. De bare tuller med deg.

Når det er sagt: les boka selv, det er det smarteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det viser seg at Lotte og Diana er tvillinger, men Lotte ble adoptert bort som barn. Hun ble oppdratt av et vietnamesisk ektepar i København. Hennes egentlige far er Clas Greve og mor er kronprinsessen av Nederland. Når Lotte finner ut at hun er kongelig blir hun kjempefint. Hun planlegger derfor å ta livet av Clas. Så det er forbindelsen, de er far og datter.

De var ikke vietnamesiske tror jeg, men koreanske. Var det ikke en kobling til at adoptivfaren måtte rømme pga Koreakrigen? Men mulig jeg husker feil, er en stund siden jeg leste boken. Kan jo også ha vært Vietnamkrigen, når jeg tenker meg om.

Anonymous poster hash: 456c0...4a5

Ja, koreanske ja. Nesbø har jo kalt den ene for Diana nettopp fordi han ble inspirert av den britiske prinsessen.

I hvertfall, så er Lotte bitter og later som om hun er på lag med Clas for å komme innpå ham. For så å drepe han. (Spoiler) Men selvfølgelig dør han ikke, fordi Harry Hole (gjesteopptreden) redder han i siste liten.

Ts her! Har selvfølgelig lest boka, men jeg har lesevansker og får ikke alt jeg leser med meg. Men tusen takk for seriøse svar dere, veldig hjelpsomt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt det der er jo bare tull. Les boka en gang til, du.

Skjønte jo at det var det. Har jo faktisk lest den boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...