misstealover Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 Jeg kjøper dette brødet nå som jeg prøver å være sunnere enn før: http://www.bakehusetas.no/se-vare-produkter/brodvarer/brod/grovbrod-med-sirup/ Det ser jo ikke dårlig ut. Eller er det jeg som ikke kan så mye inn innhold i maten? Jeg har hørt at grovt knekkebrød er bedre enn brød. Er det da snakk om fint brød eller både fint og grovt (dette er snakk om kjøpbrød)? Er ekstra grovt brød omtrent like bra som grovt knekkebrød? Jeg vet at hjembakt, grovt brød er det aller beste, men jeg baker ikke og har ikke utstyr. Og så har jeg enda et spørsmål. Hvor mange skiver brød om dagen er greit å spise (om man trenger rundt 1900 kcal) om dagen? Kan man spise for mye brød, eller har det ikke noe å si om man holder seg innenfor kcal-grensa? Jeg spiser alt mellom 2-6 skiver per dag. (Og så bryr jeg meg ikke særlig om akkurat hvor mange kcal jeg spiser, men er bare veldig nysgjerrig).
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #2 Skrevet 11. mai 2014 Brødet er tilsatt ekstra gluten, det er ikke bra! Lite sukker er bra. Proteininnhold og fiberinnhold er på samme nivå som kneippbrød. Direkte usunt er det ikke, men det burde vært grovere, og ikke tilsatt ekstra gluten. Anonymous poster hash: 4269c...730
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #3 Skrevet 11. mai 2014 Brødet er tilsatt ekstra gluten, det er ikke bra! Anonymous poster hash: 4269c...730 Hæ? Du må nesten forklare hvorfor gluten ikke er bra når man ikke er cøliaker. Anonymous poster hash: 410b8...20f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Brødet er tilsatt ekstra gluten, det er ikke bra! Lite sukker er bra. Proteininnhold og fiberinnhold er på samme nivå som kneippbrød. Direkte usunt er det ikke, men det burde vært grovere, og ikke tilsatt ekstra gluten. Anonymous poster hash: 4269c...730 Er Wasa Husmann knekkebrød sunt å spise mye av? Næringsinnhold per 100 g: Energi: 1450 kJ/350 kcal Proteiner: 9 g Karbohydrater: 66 g (hvorav sukker 1,5 g) Fett: 1,5 g (hvorav mettede fettsyrer 0,4 g) Kostfiber: 15 g Natrium: 0,4 g Ingredienser: Fullkornrugmel (107 g til 100 g produkt), gjær, salt. 107 g fullkorningredienser er brukt for å bake 100 g produkt. http://www.klikk.no/foreldre/tester/article803048.ece Anonymous poster hash: 28867...85d
Maximillian Cohen Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Brødet er tilsatt ekstra gluten, det er ikke bra! Anonymous poster hash: 4269c...730 Pølsevev - ikke i brødet altså, men i svaret ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Hæ? Du må nesten forklare hvorfor gluten ikke er bra når man ikke er cøliaker. Anonymous poster hash: 410b8...20f Mange med latent glutenintoleranse eller cøliaki har begynnende reaksjonen i tarmen, og med økt mengde gluten kan folk som er genetisk sårbare, og som ellers kanskje ville greie seg bra, utvikle cøliaki eller glutenintoleranse evt allergi. En annen ting er at brød med ekstra tilsatt gluten er bare "luft". Eneste grunnen til å tilsette ekstra gluten i brød, er at det blir billigere i produksjon, og trenger kortere hevetid. Anonymous poster hash: 4269c...730 1
misstealover Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Brødet er tilsatt ekstra gluten, det er ikke bra! Lite sukker er bra. Proteininnhold og fiberinnhold er på samme nivå som kneippbrød. Direkte usunt er det ikke, men det burde vært grovere, og ikke tilsatt ekstra gluten. Anonymous poster hash: 4269c...730 Så jeg bør velge 100 % grovt, kanskje. Takk for svar. Endret 11. mai 2014 av misstealover
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Så jeg bør velge 100 % grovt, kanskje. Takk for svar. Du kan se på denne testen. Der kan du finne noen tips, og også se hva du bør se etter med tanke på fiber- og proteininnhold. Anonymous poster hash: 4269c...730
misstealover Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2014 Du kan se på denne testen. Der kan du finne noen tips, og også se hva du bør se etter med tanke på fiber- og proteininnhold. Anonymous poster hash: 4269c...730 Tusen takk! Skal sjekke det ut
Brunhilde Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Du kan se på denne testen. Der kan du finne noen tips, og også se hva du bør se etter med tanke på fiber- og proteininnhold. Anonymous poster hash: 4269c...730 Vi bruker det brødet som er på førsteplass i testen. Det smaker godt, metter godt og jeg syns det holder seg ferskt lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå