AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #1 Skrevet 11. mai 2014 For en tid tilbake fant jeg ut at noen hadde brukt mitt bilde på en datingprofil. Jeg fikk en facebook add av noen jeg ikke kjente, spurte dem og han sa at han hadde brukt image search i google for bildet i profilen min og funnet meg. Jeg fant dermed siden. Jeg sa ifra, og de sa de ikke umiddelbart kunne slette hele brukeren (tar to uker) men kunne fjerne meg fra søk og legge ned profilsiden. For å legge salt i såret - dette var en litt sketchy side. Det var ikke en ren “sugar daddy” side med den type tittel, men da jeg leste litt så jeg at siden hadde denne typen konnotasjoner og at det var dette det essensielt handlet om. Nok til at jeg er ukomfortabel med å bli assosiert med den. Jeg ble anbefalt av en venn å skrive en facebook status der jeg opplyser om det og avkrefter at det er meg. Men jeg oppdaterer så og si aldri facebook, dette ville bli et unntak og jeg vil faktisk ikke tiltrekke meg mer oppmerksomhet via dette tema. Hele greia er ekkel og jeg vil helst legge det under jorden. Saken er at jeg er litt paranoid av natur. Da jeg oppdaget profilen måtte jeg snoke litt og jeg fant en liste over menn der som hadde sjekket ut eller favorisert profilen “min”. Det var ingen ansikter jeg kjente men jeg så noen i en aldersgruppe og nabolag som tilsa at de godt kunne være venner av venner. Jeg søkte opp deres navn blant venner på facebook men fant ingen. Men jeg tenker jo "han er muligens fetteren av X og snakker med ham om dette...". Selv om jeg antar et menn via slike sider er like lite stolt av det som kvinnene og vil ikke spre det... Jeg sitter likevel og gnager over at noen kan ha funnet denne profilen og delt bilder eller noe. At noen har opprettet en “sugar daddy” profil for moro skyld og lett etter jenter og at de nå fant “meg” og matchet det med bildet noen har snappet opp på facebook. Eller at en eller annen hevngjerrig person jeg kjenner har laget profilen. Jeg vet ikke, det er bare ukomfortabelt. Er jeg paranoid? Skal jeg bare glemme det hele? Hva er sjansene egentlig? Jeg bor i en by med ca. 8 mill mennesker så det er endel å ta av, men mitt nabolag er selvsagt noe mindre. Anonymous poster hash: 47d84...671
Neket Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Glem det. Er du redd for at noen skal oppsøke deg på gaten? Det skjer neppe.
Magnifique Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Hei. Jeg forstår godt at dette er ubehagelig for deg, TS. Men det er bra at brukerprofilen tilsynelatende har blitt lagt ned. Så om jeg har forstått dette riktig, blir hele brukeren slettet etter 2 uker? Og det er lett å bli paranoid når slike ting skjer, så det skal du ikke tenke at er galt. Sannsynligheten er vel heller liten for at bekjente har funnet den falske profilen. Også tenker jeg at med mindre noen du kjenner eller vet om henvender seg til deg med spørsmål om denne profilen, kan du kanskje la det ligge foreløpig? Men om det plager deg veldig, så kan det jo være greit å skrive en status om det på Facebook, slik som vennen din anbefaler. Da kan du forhåpentligvis slå en strek over det hele, ettersom profilen er deaktivert og folk vet at det ikke er deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå