Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har samboer og vi har vært det i snart et år. Vi er veldig seriøse, selvom begge er unge. Han er den jeg vil ha barn, hus og hele pakken med.

Men så merker jeg at jeg har blitt veldig glad i bestekompisen min, en annen måte glad enn man er i venner.

Han er det stikk motsatte av min sambo og det kunne aldri vært noe seriøst mellom oss.

Vi har alltid hatt et litt flørtete forhold, aldri vært fysisk med hverandre, men alltid køddet og tullet mye.

Inntil januar. Vi hadde vært ute, drukket en god del og vi var alene, begynte å snakke om oss. Han sa at han aldri har turt å si noe pga samboen min, men at han alltid har hatt noe for meg. Så vi kysset og koset litt, hadde nesten sex, men bare nesten siden det kom folk dit vi var.

Fortalte min sambo om at vi hadde kysset, han tok det ikke bra og jeg måtte slette nr, slette og blokkere på facebook.

Jeg har ikke snakket med kompisen min om hva som skjedde for han var borte noen mnder. Og i helgen var han på samme uteplass som oss. Vi stirret på hverandre hver gang vi fikk øyekontakt. Hver gang jeg så på noe annet og snudde meg tilbake til han så sto han enda å så på meg. Jeg begynte å gråte og nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tenker på han hele tiden og har egentlig mest lyst til å bare holde rundt han å gråte enda mer.

Hva skal jeg gjøre? Blir det galt av meg å spørre sambo om en pause, slik at jeg kan tenke gjennom dette alene. Og bør jeg fortelle han hvorfor?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dum situasjon å komme i, men man kan faktisk ikke styre følelsene sine da..så hadde jeg vært deg der du står nå så hadde jeg bedd om en pause ja, for å tenke meg NØYE igjennom det.

Anonymous poster hash: d3247...ce9

• Liker 3
Skrevet

Dum situasjon å komme i, men man kan faktisk ikke styre følelsene sine da..så hadde jeg vært deg der du står nå så hadde jeg bedd om en pause ja, for å tenke meg NØYE igjennom det.

Ville du fortalt han hvorfor man ønsker pause? Er redd for at hvis jeg sier det til han så blir han å ikke ville ha meg mer..

Gjest ferale
Skrevet (endret)

slettet

Endret av ferale
Skrevet

Det er vanskelig å styre følelsene sine, uheldigvis. Det lureste kan være å spørre etter en pause, så du nøye får tenkt gjennom dine egne følelser. Syntes du også burde forklare samboer situasjonen, han fortjener en forklaring isteden for at du bare spør etter pause uten videre.

Har du pratet med kompisen din, tror du han gjengjelder følelsene?

Lykke til, håper det ordner seg.

Skrevet

Det er vanskelig å styre følelsene sine, uheldigvis. Det lureste kan være å spørre etter en pause, så du nøye får tenkt gjennom dine egne følelser. Syntes du også burde forklare samboer situasjonen, han fortjener en forklaring isteden for at du bare spør etter pause uten videre.

Har du pratet med kompisen din, tror du han gjengjelder følelsene?

Lykke til, håper det ordner seg.

Nei.. har ikke fått snakket med han om det, han var borte et par mnder etter dette av andre grunner. Når han var tilbake så fortalte jeg sambo om det siden jeg var redd for at noen andre skulle si noe om det.

Har snakket med felles venninnen våres, og hun sier at han savner nok meg også. Men vet ikke om han savner det nære bestevenn forholdet vi hadde eller om det ligger noe mer i det.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er illusjonen av hvor mye 'grønnere' gresset er på andre siden (altså kompisen din). Når du vet at det aldri ville bli noe mer, noe langvarig, hvorfor spolere noe som du har? Som du ønsker skal være langvarig?

Jeg har vært der selv, eller: jeg har blitt sånn smålig betatt av noen mens jeg har kjæreste. Beste måte å bli kvitt følelsene på? IKKE act out on it. Ikke gå inn for å fantasere litt om denne personen. Fantaser heller om noen andre, som somboeren din. Eller en skikkelig hunky kjendis da, siden de er litt utenfor rekkevidde. IKKE fantaser om han som er 'innenfor' rekkevidde, det er bare å be om trøbbel.

Anonymous poster hash: dab8f...5e6
Skrevet

Problemet er illusjonen av hvor mye 'grønnere' gresset er på andre siden (altså kompisen din). Når du vet at det aldri ville bli noe mer, noe langvarig, hvorfor spolere noe som du har? Som du ønsker skal være langvarig?

Jeg har vært der selv, eller: jeg har blitt sånn smålig betatt av noen mens jeg har kjæreste. Beste måte å bli kvitt følelsene på? IKKE act out on it. Ikke gå inn for å fantasere litt om denne personen. Fantaser heller om noen andre, som somboeren din. Eller en skikkelig hunky kjendis da, siden de er litt utenfor rekkevidde. IKKE fantaser om han som er 'innenfor' rekkevidde, det er bare å be om trøbbel.

Har tenkt på det du sier. Og jeg vet at gresset ikke er grønnere på den siden, kompisen er ikke noe å satse på når det gjelder forhold. Men savner han og følelsene er der, føler på en måte at vi aldri ble ferdige med det siden han var borte og vi ikke fikk snakket om det.

Kanskje det er det jeg trenger? Å snakke med han, i stedet for å gå eller be om pause fra samboern. Problemet er bare det at jeg da må spørre om lov fra samboer, og er litt redd for reaksjonen jeg får da, han blir jo da å skjønne at jeg har følelser for kompisen.

Skal tenke litt mer på det her før jeg gjør noe som helst. Så jeg er mer sikker. :)

Skrevet

Jeg hadde bare lagt det helt fra meg med mindre du er villig til å ta sjansen på å miste samboeren din, som definitivt er tilstede - uansett om du ber om pause eller om lov til å oppsøke kompisen. Mange tenker at en pause er nesten garantert et brudd på sikt - og med rett, det er vel det vanligste. Må jo også være utrolig ubehagelig å bli spurt av kjæresten om lov til å besøke et mennesket kjæresten har vært utro med, uansett hvor ''greit han tok det'' da det skjedde.

Sjansen for at ting blir mer klart av å være mer med vennen din er nok ganske liten, tvert i mot kan det nok gjøre vondt verre (spesielt dersom han fortsatt er interessert)... Jeg hadde tenkt meg nøye om, uten å gjøre noe som kan skade forholdet (dvs. pause eller møte kompisen) og siden avsluttet samboerskapet eller prøvd å glemme kompisen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på det du sier. Og jeg vet at gresset ikke er grønnere på den siden, kompisen er ikke noe å satse på når det gjelder forhold. Men savner han og følelsene er der, føler på en måte at vi aldri ble ferdige med det siden han var borte og vi ikke fikk snakket om det.

Kanskje det er det jeg trenger? Å snakke med han, i stedet for å gå eller be om pause fra samboern. Problemet er bare det at jeg da må spørre om lov fra samboer, og er litt redd for reaksjonen jeg får da, han blir jo da å skjønne at jeg har følelser for kompisen.

Skal tenke litt mer på det her før jeg gjør noe som helst. Så jeg er mer sikker. :)

Kan garantere at om du prater med kompisen din i den sinnsstemningen du er i nå, vil du mest sannsynlig ende opp med å være utro igjen. Samboeren din kan kanskje tilgi det en gang, men to ganger? Det fortjener han vel ikke?

Mange opplever flyktige forelskelser i løpet av livet. Jeg ble for lenge siden forelsket i en fyr som jeg aldri fikk sånn "helt", og det endte mens jeg fortsatt hadde veldig mange følelser for denne fyren. Dette slet jeg med veldig lenge etterpå, selv etter jeg fikk meg kjæreste igjen. Men om du VET at det ikke blir noe langvarig, om langvarig er noe du er på jakt etter, så klarer du å legge det fra deg i the long run. Du må bare ha litt baller av stål.

Vet du en gang hva du egnetlig vil si til kompisen din?

AnonymBruker
Skrevet

Siden sambo på norsk oftest refererer til en tvekjønnet potteplante tror jeg det går HELT greit å både ha en potteplante og en mann samtidig.

Anonymous poster hash: 0ae5e...00b
  • Liker 2
Skrevet

Kan garantere at om du prater med kompisen din i den sinnsstemningen du er i nå, vil du mest sannsynlig ende opp med å være utro igjen. Samboeren din kan kanskje tilgi det en gang, men to ganger? Det fortjener han vel ikke?

Mange opplever flyktige forelskelser i løpet av livet. Jeg ble for lenge siden forelsket i en fyr som jeg aldri fikk sånn "helt", og det endte mens jeg fortsatt hadde veldig mange følelser for denne fyren. Dette slet jeg med veldig lenge etterpå, selv etter jeg fikk meg kjæreste igjen. Men om du VET at det ikke blir noe langvarig, om langvarig er noe du er på jakt etter, så klarer du å legge det fra deg i the long run. Du må bare ha litt baller av stål.

Vet du en gang hva du egnetlig vil si til kompisen din?

Tror ikke jeg ville gjort noe sånt i edru tilstand, men hvem vet.. Kanskje jeg hadde blitt påvirket av svaret hannes..

Tror jeg lar vær å snakke med han, må spørre om lov da og det spm vil nok ikke bli tatt godt i mot av samboeren.

Må vell bare bite tennene sammen og prøve å glemme han..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er råtten som gjør dette med kompisen din. Samboeren din fortjener en mye bedre kvinne, som ikke kysser/koser med andre, bare pga det kommer litt følelser inn i bildet. Nei du kan ikke styre følelsene dine, men du kan styre handlingene dine.

Før du eventuelt gjør noe mer med kompisen, så slå for all del opp med samboeren din.

Anonymous poster hash: 6491c...217
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke styre følelsene sine? Så, det er unnskyldningen man gjemmer seg bak? Too easy!

Anonymous poster hash: 42e00...806

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg ville gjort noe sånt i edru tilstand, men hvem vet.. Kanskje jeg hadde blitt påvirket av svaret hannes..

Snakk om å snike seg unna eget ansvar. Hva ville du ha gjort dersom det var kjæresten din som hadde opplevd samme situasjon som deg?

• Liker 1
Skrevet

Pause er helt på trynet. Hvorfor skal man ha en pause i ett forhold? Enten er man sammen eller så er man det ikke. Det mener jeg.

Om du mener at pause er greit, tror du ikke samboren din synes det er rart: han jeg nesten hadde sex med er i byen, jeg vil ha en pause.

Du er i tvil.Finn ut hva du vil. Enten er du sammen med han eller så gjør du det slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare lagt det helt fra meg med mindre du er villig til å ta sjansen på å miste samboeren din, som definitivt er tilstede - uansett om du ber om pause eller om lov til å oppsøke kompisen. Mange tenker at en pause er nesten garantert et brudd på sikt - og med rett, det er vel det vanligste. Må jo også være utrolig ubehagelig å bli spurt av kjæresten om lov til å besøke et mennesket kjæresten har vært utro med, uansett hvor ''greit han tok det'' da det skjedde.

Sjansen for at ting blir mer klart av å være mer med vennen din er nok ganske liten, tvert i mot kan det nok gjøre vondt verre (spesielt dersom han fortsatt er interessert)... Jeg hadde tenkt meg nøye om, uten å gjøre noe som kan skade forholdet (dvs. pause eller møte kompisen) og siden avsluttet samboerskapet eller prøvd å glemme kompisen. :)

Sånn går det når kvinner skal på liv og død ha mannlige kompiser. TS satte seg selv i denne situasjonen. Og folk lurer på hvordan "barnefar" vil DNS teste barnet for å vite om det er hans eller en annens.

Skrevet (endret)

Pause? Pause slik at du kan knulle rundt og holde samboeren din på pinebenken? Nei, enten slår du opp, eller så holder du de andre følelsene dine for deg selv og ikke gjør noe mer ut av de, selv om du for lenge siden har gått over kanten og mer eller mindre har vært utro.

Hadde dette var en gutt, så hadde samtlige her inne sagt hvor idiot og tullete du er.

Og hadde du blitt gravid med denne kameraten mens du prøvde å "finne ut av" følelsene dine, så ville samboeren din vell endt opp med å brødfø en unge som ikke er hans. Ikke rart at 1 av 3 fedre står med muligheten rundt det faktum at ungen deres slettes ikke er deres. Kvinner som er utro er helt greit tydeligvis ettersom følelsene ikke kan styres, men når menn er utro så blir det t helvete her inne. Dobbeltmoral.no.

Du skal være glad han ikke kasta deg ut slik at du måtte spise grusen på utsiden når du sa at du hadde kysset "kameraten" din, selvom det i realiteten var mye verre som du selv sier. Dere hadde hatt sex om dere ikke ble avbrutt hele tiden. Men jeg regner med at du ikke sa dette til han? At det kun var ett kyss?

Endret av Timza
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pause? Pause slik at du kan knulle rundt og holde samboeren din på pinebenken? Nei, enten slår du opp, eller så holder du de andre følelsene dine for deg selv og ikke gjør noe mer ut av de, selv om du for lenge siden har gått over kanten og mer eller mindre har vært utro.

Hadde dette var en gutt, så hadde samtlige her inne sagt hvor idiot og tullete du er.

Ja, det er så sant som det er skrevet. Å skjule seg bak følelser og ikke ta selvansvar er så umodent og egoistisk. Synes kjæresten din er snill som ikke har gjort noe mer ut av dette.

• Liker 3
Skrevet

Virker som du er ung og umoden. Du sier først at samboeren din er den du vil dele livet ditt med? Da hadde du vell ikke rotet med en kompis og vurderer å ta pause for å finne ut av det? Gjør deg selv, og ikke minst samboeren din, en tjeneste - gjør det slutt!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...