plix Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Sitter og lurer litt på kroppsanalyser. Ser treningssentre rundt om tilbyr en grundig kroppsanalyse som skiller fettprosent, muskler osv De er nok ikke helt 100% nøyaktig, men gir vel et visst pekepinn på status. Har du tatt kroppsanalyse? Eller fler? Motiverende? Bare tull? Fortell, fortell 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har tatt det tre ganger med noen måneders mellomrom i forbindelse med at jeg går på Easylife-kurs på mitt treningssenter. Jeg har inntrykk av at den jeg har tatt er temmelig nøyaktig både på forholdet fett, muskler og vann i kroppen, og hvor jeg har tatt av flest kilo. Klart det er motiverende å se at fettprosenten går ned og muskelmassen går opp! Anonymous poster hash: 418fa...037 1
plix Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har tatt det tre ganger med noen måneders mellomrom i forbindelse med at jeg går på Easylife-kurs på mitt treningssenter. Jeg har inntrykk av at den jeg har tatt er temmelig nøyaktig både på forholdet fett, muskler og vann i kroppen, og hvor jeg har tatt av flest kilo. Klart det er motiverende å se at fettprosenten går ned og muskelmassen går opp! Anonymous poster hash: 418fa...037 Takk for innspill, høres motiverende ut om resultater faktisk sees svart på hvitt også- det er der jeg er mest usikker skjønner du, for hvor lenge man bør vente før man tar en oppfølgingstest. Er så nysgjerrig på hvor mye fremgang det er mulig å ha på 2-3 mnd, med regelmessig styrketrening og kondisjonstrening med stadig større utfordringer etterhvert som man klatrer seg opp i form Spesielt når eg starter på 0, som jeg gjorde da jeg begynte å trene i april 1
misstealover Skrevet 11. mai 2014 #4 Skrevet 11. mai 2014 Dette har jeg også lyst til å prøve ut! Lurer på hvor mye fett jeg har i forhold til muskler.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #5 Skrevet 11. mai 2014 Takk for innspill, høres motiverende ut om resultater faktisk sees svart på hvitt også- det er der jeg er mest usikker skjønner du, for hvor lenge man bør vente før man tar en oppfølgingstest. Er så nysgjerrig på hvor mye fremgang det er mulig å ha på 2-3 mnd, med regelmessig styrketrening og kondisjonstrening med stadig større utfordringer etterhvert som man klatrer seg opp i form Spesielt når eg starter på 0, som jeg gjorde da jeg begynte å trene i april Det er veldig motiverende, og det gir deg et litt mer nyansert syn på egen kropp og vekt. På 2-3 måneder med rett kosthold og trening kan du merke stor endring. Det gjorde hvert fall jeg. Ta kontakt med et treningssenter som utfører kroppsanalyse, du kommer ikke til å angre Anonymous poster hash: 418fa...037
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #6 Skrevet 11. mai 2014 Dette har jeg også lyst til:) Må man være medlem på treningssenterne som tilbyr dette? Pris? Anonymous poster hash: 236ed...e71
Fraggzy Skrevet 11. mai 2014 #7 Skrevet 11. mai 2014 (endret) Jeg tar ca hver 3. uke for å følge med på når jeg må øke i matmengden jeg spiser, se forandringer som kommer osv. Det er et greit hjelpemiddel å ha da man kjaprt kan se en trend. Men, den er på ingen måte å regne som helt nøyaktig, men mer som en pekepinn, den eneste måten å få den helt nøyaktig er enten å ta den flere dager på rad, eller ta den med jevne mellomrom og se forskjeller. Edit: Jeg tar den på arbeidsplassen min så for meg koster det ikke noe, ellers hadde jeg nok tatt den sjeldnere enn hver 3. uke Endret 11. mai 2014 av Fraggzy
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #8 Skrevet 11. mai 2014 Dette har jeg også lyst til:) Må man være medlem på treningssenterne som tilbyr dette? Pris? Anonymous poster hash: 236ed...e71 Der jeg går, trenger man ikke være medlem, men for ikke-medlemmer koster det 500 kr. Jeg tar ca hver 3. uke for å følge med på når jeg må øke i matmengden jeg spiser, se forandringer som kommer osv. Det er et greit hjelpemiddel å ha da man kjaprt kan se en trend. Men, den er på ingen måte å regne som helt nøyaktig, men mer som en pekepinn, den eneste måten å få den helt nøyaktig er enten å ta den flere dager på rad, eller ta den med jevne mellomrom og se forskjeller. Edit: Jeg tar den på arbeidsplassen min så for meg koster det ikke noe, ellers hadde jeg nok tatt den sjeldnere enn hver 3. uke (Jobber i forsvaret) Hver 3. uke var da veldig ofte. Er det nødvendig, da? Anonymous poster hash: 418fa...037 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Skrevet 11. mai 2014 På noen treningssentre innebærer denne kroppsanalysen å veie seg på en vekt som måler fettprosent og muskelmasse. Jeg kjøpte meg den samme vekten som de har på treningssenteret mitt, og må jo si at den er veldig varierende. Om man går den et par kilo, kan man ende opp med veldig mye høyere fettprosent enn hva som er reelt, og den tar ikke høyde for vann i kroppen og lignende, slik at dette blir fett på vekten. Ville derfor sjekket nøye hva de anser som kroppsanalyse, og at det innebærer litt mer enn en tur på en slik vekt! Antar at noen tilbyr måling og slikt.. Anonymous poster hash: 681ee...85c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Jeg tok kroppsanalyse hver 10. uke da jeg trente med PT. Den er ikke særlig nøyaktig etter min mening, men regelmessig bruk ga en veldig god pekepinn på om det jeg gjorde var riktig (noe jeg tydeligvis ikke gjorde), og kunne vært en veldig god motivator om den viste positive resultater. Jeg anbefaler absolutt å ta en test hvis du har mulighet. Den gir deg et bilde på hva du bør jobbe med. Anonymous poster hash: 19464...cd9
Fraggzy Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Der jeg går, trenger man ikke være medlem, men for ikke-medlemmer koster det 500 kr. Hver 3. uke var da veldig ofte. Er det nødvendig, da? Anonymous poster hash: 418fa...037 Tja, med tanke på at den er litt varierende med tanke på ulike faktorer i livet så synes jeg at hver 3.uke gir en veldig nøyaktig måling når man kan se det i sammenheng med de tidligere tatte målingene, men å ta den så ofte er jo selvfølgelig ikke noe must, dette er mer for at jeg skal kune gjøre endringer i programmet og matinntaket med en gang jeg merker endring i treningsutbyttet eller fremgang. På noen treningssentre innebærer denne kroppsanalysen å veie seg på en vekt som måler fettprosent og muskelmasse. Jeg kjøpte meg den samme vekten som de har på treningssenteret mitt, og må jo si at den er veldig varierende. Om man går den et par kilo, kan man ende opp med veldig mye høyere fettprosent enn hva som er reelt, og den tar ikke høyde for vann i kroppen og lignende, slik at dette blir fett på vekten. Ville derfor sjekket nøye hva de anser som kroppsanalyse, og at det innebærer litt mer enn en tur på en slik vekt! Antar at noen tilbyr måling og slikt.. Anonymous poster hash: 681ee...85c Dette er selvfølgelig viktig å sjekke. Maskinen som blir brukt bør så absolutt både ha en stå-plattform og håndtak man holder i, eller andre nøyaktige målemetoder og ikke bare en av delene.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Tja, med tanke på at den er litt varierende med tanke på ulike faktorer i livet så synes jeg at hver 3.uke gir en veldig nøyaktig måling når man kan se det i sammenheng med de tidligere tatte målingene, men å ta den så ofte er jo selvfølgelig ikke noe must, dette er mer for at jeg skal kune gjøre endringer i programmet og matinntaket med en gang jeg merker endring i treningsutbyttet eller fremgang. Dette er selvfølgelig viktig å sjekke. Maskinen som blir brukt bør så absolutt både ha en stå-plattform og håndtak man holder i, eller andre nøyaktige målemetoder og ikke bare en av delene. Den vekten jeg har har dette. Tanita er navnet på vekten. Som sagt er den svært lite pålitelig. Sikkert bedre å bruke den et par ganger i året når man slanker seg og trenger hardt over lenger tid for å se en stor endring, men jeg ville IKKE betalt flere hundre kroner for å bruke den. Da ville jeg heller kjøpt den selv! Anonymous poster hash: 681ee...85c
Fraggzy Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Den vekten jeg har har dette. Tanita er navnet på vekten. Som sagt er den svært lite pålitelig. Sikkert bedre å bruke den et par ganger i året når man slanker seg og trenger hardt over lenger tid for å se en stor endring, men jeg ville IKKE betalt flere hundre kroner for å bruke den. Da ville jeg heller kjøpt den selv! Anonymous poster hash: 681ee...85c Kan ikke si ar jeg hadde hørt om denne før Det er stor forskjell på de ulike vektene, du kan jo eventuelt spørre hvilken vekt/model de bruker og så søke den opp på google dersom du lurer på om den er noe tess å benytte. (Jeg bruker "Inbody720", det er definert som markedet sin mest nøyaktige)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå