Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #1 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg har møtt en mann som har to barn fra et tidligere forhold. Vi har kjent hverandre i to måneder. Dette er en helt ny situasjon for meg (at partneren har barn), så jeg vil gjerne vite om det er noen som har meninger om hvor lenge det er "vanlig" å vente med å treffe barna? M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. juni 2004 #2 Del Skrevet 13. juni 2004 Hva som er vanlig er vel vanskelig å si. Jeg ville ventet til jeg var rimelig sikker på at dette var noe å bygge videre på - DET vet man vel ikke etter bare 2 måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #3 Del Skrevet 13. juni 2004 Til du/dere er rimelig sikker på at dette er noe å bygge på. I forelskelsens hete er nok ikke rette tidsp. Om du skal satse på dette, så er det kansje mange års arbeid framover med barn. Selv om de ikke er dine. Barna skal far ha for "alltid". De er førsteprioritet. Så skal de godta fars nye kjæreste og det kan by på mange utfordringer. Nå vet ikke jeg hvor gamle barna er, men uansett så er de far barn. Hva sier fatr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #4 Del Skrevet 13. juni 2004 Vi ventet et år. Da var vi sikkre på at vi ønsket å satse hvis det også stemte i forhold til barna. Barna ønsket å møte min kjæreste. Hadde "mast" om det noen uker. De hadde pratet på tlf og skrevet mail til hverandre før det. Nå har de kjent hverandre i over et år og har et kjempegodt forhold. Tror faktisk de er like glad i kjæresten min som i meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 13. juni 2004 #5 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg møtte barna til mannen min etter en uke. Som du ser av svarene du får så finnes det ikke fasitsavr og det er noe du og kjeæresten din må finne ut av. Kanskje en idé å snakke med barna først også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 13. juni 2004 #6 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg hadde ett forhold før jeg fikk barn selv, hvor han hadde barn. Tror det gikk nesten ett halvt år før jeg ville treffe barnet.. Jeg var rett og slett ikke klar for det. Jeg er enig med personen over at det ikke finnes noe fasit-svar.. Du må føle litt på det selv og høre hva han synes. tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. juni 2004 #7 Del Skrevet 13. juni 2004 Her finnes det vel ingen fasitsvar, nei.... Jeg ville sagt at det spiller ingen rolle når man gjør det, det kommer bare an på åssen man gjør det. Er barna små går det an å bli kjent med dem som pappas venninde, uten at en trenger å gå i detaljer eller demonstrere elskovssyke. Er barna større bør de informeres i såpass god tid på forhånd at pappa ikke brått får seg ny samboer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 13. juni 2004 #8 Del Skrevet 13. juni 2004 Her finnes det vel ingen fasitsvar, nei.... Jeg ville sagt at det spiller ingen rolle når man gjør det, det kommer bare an på åssen man gjør det. Er barna små går det an å bli kjent med dem som pappas venninde, uten at en trenger å gå i detaljer eller demonstrere elskovssyke. Er barna større bør de informeres i såpass god tid på forhånd at pappa ikke brått får seg ny samboer..... Dette synes jeg høres veldig fornuftig ut. Har tenkt igjennom denne problemstillingen nå nylig, siden jeg nettopp er blitt singel, og kom også frem til at måten man gjør det på er vel så viktig som når man gjør det. Det går ann å ta det veldig gradvis,- som du sier, at kjæresten blir presentert som en venn i starten, og så lar man det gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. juni 2004 #9 Del Skrevet 13. juni 2004 Jeg valgte å vente til jeg visste at dette var noe jeg ville satse på og vice versa. Tror det tok ca 6 mnd. før alle ungene traff hverandre og da gjorde vi det på nøytral grunn. Jeg ønsket ikke å presentere menn for mine unger som kanskje kjapt forsvant ut av livet mitt. Derfor levde jeg mange år med atskilt voksenliv og livet med ungene. Og den jeg informerte først var faktisk eksen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. juni 2004 #10 Del Skrevet 13. juni 2004 Det kommer jo mye an på hva slags liv man lever ellers også. Har mamme eller pappa mange venner som stikker innom er det mer naturlig med enda en venn enn dersom en plutselig fikk seg ny bestevenn... Men jeg kjenner ei lita jente på fem som ikke visste noe før pappa fortalte at han skulle bli samboer, og det er noe jeg aldri ville gjort mot barna mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå