Gå til innhold

Samvær etter samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Håper noen av dere kan gi meg litt informasjon i forhold til samvær og hvilke fordeling som er "normalt". Jeg er sammen med barnefar men har bestemt meg for å avslutte forholdet. Vi har en gutt på 2,5 år sammen. Jeg ønsker at barnefar skal ha minst mulig samvær med vår sønn. Han er godt voksen, men er samtidig som et barn. I de seks årene vi har vært sammen har jeg hatt en oppdragerrolle ovenfor barnefar. Før vi fikk barn var begge sosiale og glad i en fest. Etter at jeg ble gravid har jeg avsluttet denne delen av livet mitt. Jeg tar alt ansvar for sønnen vår. Barnefar er medlem i mc klubb og har i tillegg en annen hobby som tar mye tid. Dette innebærer at han kan være borte hele helgene, evt komme hjem full dagen etterpå når sønnen vår er stått opp. Har forklart at dette er fullstendig uakseptabelt og han har tatt dette til etterretning. Jeg har sagt at dersom han ikke er kommet hjem til klokken 06, så trenger han ikke å komme hjem. Han har i tillegg et barn som er vokst opp på barnehjem. Har ikke tatt noe form for ansvar her. Barnefar har gitt uttrykk for at han ønsker delt samvær dersom det blir brudd mellom oss, noe som er helt uaktuelt. Jeg for min del tenker på at han er uegnet som oppdrager og skulle ønske at jeg hadde hele foreldreansvaret. Dersom det skjer noe med meg så ønsker jeg ikke at gutten vår skal vokse opp hos far. Innspill, råd og veiledning mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

barnet er såpass lite ennå,så 50/50 blir det vel ikke under tvang når du ikke vil selv.

Men nekte far samvær kan du ikke.

Normalen er vel annenhver helg og en dag i uka.

Anonymous poster hash: e0927...d10
Skrevet

Takk for innspill :) Ønsker ikke å nekte far samvær. Han er en god far når han prioriterer familie og når han får "veiledning". Ønsker derimot å ha foreldreansvaret alene men regner med at dette blir vanskelig å få til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...