AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Beklager å plage dere med enda en tråd vedr dette emnet, men de forskjellige tilfellene kan vanskelig sammenlignes; For 7 måneder siden oppdaget jeg at min kone gjennom 14 år hadde vært utro, ok knullet sjefen sin bak min rygg (over en periode på ca et år). Dette har selvfølgelig vært jævlig tøft å håndtere. Har vært en sammenhengende mareritt i noen måneder for å sortere følelser, og vurdere hva jjeg skulle gjøre... Bli eller gå. (Jada... Regner med at jeg får tøffer stempel allerede nå) Syntes ting lysner litt nå, men sliter med at de begge fortsatt jobber sammen, selv om dette ikke er på daglig basis innebærer jobben at de fortsatt har noen møter sammen, som innebærer reiser til samme hotell. Selv om de begge hevder at det er slutt mellom dem, har jeg gjort det klart at jeg ikke kan leve med at de fortsatt jobber i samme firma. Foreløpig har jeg ikke fortalt om dette til noen andre enn familieterapauten vår. Dvs heller ikke hans kone. Spørsmålet er: Bør jeg fortelle det til konen hans (de har også tre små barn), eller bør jeg la henne leve (u)lykkelig uvitende. Jeg må innrømme at jeg ønsker mannen alt vondt i livet og med glede ønsker å gi han et det samme helvete som vi har vært igjennom. Ønsker imidlertid ikke å påføre hans kone noe vondt, da hun antakeligvis ikke har fortjent det (kjenner dem ikke).. Om jeg sier det nå så vil det virke som en slags hevn/pressmiddel fra min side, da jeg ikke har fortalt noe tidligere. Dette har også vært min intensjon. JA, jeg vet at dette ikke er pent av meg. Når vi nå er kommet til et punkt der det virker som om han ikke er villig til å finne seg en annen jobb; skal jeg la det fare uten å si noe til henne, og heller gjøre mitt eget valg om jeg kan leve med at de jobber sammen fortsatt, eller om jeg flytter fra kona mi?Anonymous poster hash: 6b7ff...98f Anonymous poster hash: 6b7ff...98f
Gjest Tris Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Du velger å fortsette med din kone? Jeg hadde sparket henne ut, fortalt sjefens kone, og sørget for å leve livet mitt videre med god samvittighet.
Gjest Blomsterert Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Beklager å plage dere med enda en tråd vedr dette emnet, men de forskjellige tilfellene kan vanskelig sammenlignes; For 7 måneder siden oppdaget jeg at min kone gjennom 14 år hadde vært utro, ok knullet sjefen sin bak min rygg (over en periode på ca et år). Dette har selvfølgelig vært jævlig tøft å håndtere. Har vært en sammenhengende mareritt i noen måneder for å sortere følelser, og vurdere hva jjeg skulle gjøre... Bli eller gå. (Jada... Regner med at jeg får tøffer stempel allerede nå) Syntes ting lysner litt nå, men sliter med at de begge fortsatt jobber sammen, selv om dette ikke er på daglig basis innebærer jobben at de fortsatt har noen møter sammen, som innebærer reiser til samme hotell. Selv om de begge hevder at det er slutt mellom dem, har jeg gjort det klart at jeg ikke kan leve med at de fortsatt jobber i samme firma. Foreløpig har jeg ikke fortalt om dette til noen andre enn familieterapauten vår. Dvs heller ikke hans kone. Spørsmålet er: Bør jeg fortelle det til konen hans (de har også tre små barn), eller bør jeg la henne leve (u)lykkelig uvitende. Jeg må innrømme at jeg ønsker mannen alt vondt i livet og med glede ønsker å gi han et det samme helvete som vi har vært igjennom. Ønsker imidlertid ikke å påføre hans kone noe vondt, da hun antakeligvis ikke har fortjent det (kjenner dem ikke).. Om jeg sier det nå så vil det virke som en slags hevn/pressmiddel fra min side, da jeg ikke har fortalt noe tidligere. Dette har også vært min intensjon. JA, jeg vet at dette ikke er pent av meg. Når vi nå er kommet til et punkt der det virker som om han ikke er villig til å finne seg en annen jobb; skal jeg la det fare uten å si noe til henne, og heller gjøre mitt eget valg om jeg kan leve med at de jobber sammen fortsatt, eller om jeg flytter fra kona mi?Anonymous poster hash: 6b7ff...98f Anonymous poster hash: 6b7ff...98f Tror du ikke at ved å fortelle hans kone,så hiver han og din kone seg i armene på hverandre? Men det er kanskje like greit. Hvorfor bytter ikke konen din jobb?
Catlin Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Hvis du velger å fortsette ekteskapet sammen med din kone, så bør du finne en måte å gå videre på. Hvordan du får til dette er kanskje noe du bør finne ut sammen med din kone og terapeuten. Jeg har FULL forståelse for at du ønsker han alt vondt. Jeg har gått i dine sko og vet hvordan det kjennes ut. Min eks valgte å gå ut av ekteskapet - så jeg fikk ikke sjanse til å prøve å få ekteskapet til å fungere. Jeg tror det blir vanskelig å gå videre hvis du ikke finner en måte å få hverdagen til å fungere på - uten at utroskapen skal skape et altoverskyggende mørke som tar all oppmerksomheten. Hvis du ikke greier å legge dette bak deg på en eller annen måte, er jeg ikke sikker på at ekteskapet lar seg redde.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Du velger å fortsette med din kone? Jeg hadde sparket henne ut, fortalt sjefens kone, og sørget for å leve livet mitt videre med god samvittighet. Dette! La alle de utro få føle det på kroppen...Anonymous poster hash: 4bb6f...332
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Jeg hadde sagt det til henne!! Han fortjener et helvete, og konen fortjener å vite hvilken drittsekk mannen hennes er! Anonymous poster hash: 2ac64...600
Vill Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Kvifor må sjefen skifte jobb? Kan ikkje kona di skifte jobb? Viss ho vil fikse ting mellom dere, så må ho ofre litt og gjere det ho kan for at du skal bli komfortabel og trygg igjen!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Jeg synes kona di kan gjøre såpass for deg at hun bytter jobb så fort som mulig. Og så må hun bli med på parterapi i minst ett år. Dessverre er slike jobbforhold vanskelig å komme over, når man kanskje ses hver dag eller i hvert fall ganske ofte. Og på en fest eller et seminar, er veien til en ledig seng eller litt roting kort. Jeg kunne aldri levd med en som hadde hatt et forhold til en på jobben sin... Kanskje dere skal flytte fra hverandre og se om hvordan livet er da? Ikke sikkert at det betyr skilsmisse, men kona di kan få tenke gjennom hva hun har og kanskje savne familielivet? Folk er så redd for å ta en slik pause, men er det ekte kjærlighet mellom dere vil forholdet overleve en pause. Anonymous poster hash: abb3d...7e4
Sjenkar Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Du er en dott som ikke kvitter deg med søppel et ditt
Zilas Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Jeg ville fortalt det, du skylder ingen av disse folka noe som helst. Kona til sjefen hennes vil nok heller vite enn å ikke vite.. Tenk å kaste bort livet sitt på en sånn fyr, når hun sannsynligvis har mange flotte år foran seg. Hvis kona di ønsker å fortsette forholdet burde jobbskifte være et lite offer.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Det er ikke ditt gebet å fortelle henne om sin mann sin utroskap. Du kjenner dem ikke og vet ikke noe om dynamikken dem i mellom. Det du skal forkusere på er din kone, ditt liv. Det er det som angår deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå