Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker sterkt at spiren min nettopp løsnet.

Jeg har egentlig ikm i morgen, men har hatt noen merkelige blødninger av og på i to dager nå, pluss kraftige magesmerter og kvalme.

Vil jeg da teste positivt på gravtest nå? Typ, hvis jeg tester om en uke og det viser seg at det har vært en spire der..?

Kan jeg evt finne det ut på andre måter? Hvilke prøver tar man hos legen? Eller trenger man ikke teste?

Har ei venninne som testet positivt, men så viste det seg at hun hadde mistet spiren.

Utrolig demotiverende og vondt :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Snuttepi
Skrevet

Du kan dra til legen og ta blodprøver to ganger med 24 eller 48 timers mellomrom. Sitter spiren fast, vil legen se en økning i HCG. Har du mistet, vil HCG være synkende. En test vil slå ut nå uansett, så det er ikke noe vits å ta test selv... En test kan slå ut flere uker etter SA pga at det fortsatt er litt HCG i kroppen.

Håper alt er bra med spiren din :klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man "mister" så tidlig(og ikke en gang har testet) kan det ikke kalles en SA, men kjemisk graviditet.

Dette er mer vanlig enn man tror, og oppdages gjerne fordi man tester tidlig. Antageligvis vil du få positiv test nå og hvis du tester igjen om en uke er testen mest trolig negativ (dette pga lavt hcg nivå).

Har ingen hensikt å gå til lege, de kan ikke finne ut av noe særlig så tidlig og det vil bortimot være sløsing av ressurser å oppsøke lege for noe slikt.

Beklager om jeg er krass, men slik er det bare.(og ja jeg har selv opplevd tidlig SA)

Anonymous poster hash: 647e0...be8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt positiv test? Håper hvertfall alt er bra :klemmer:

Anonymous poster hash: 59101...2f9
Skrevet

Tusen takk for svar!

Beklager feil bruk av uttrykk - ikke meningen å støte noen!

Hvis det viser seg å være kjemisk, får det bare være :( vondt og sårt, men det er jo ute av min kontroll.

Håper det ordner seg for oss alle <3

Klem :klem:

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet :klo:

Har du fått positiv test allerede? Altså, vet du at du er gravid?
Blir forvirret når du skriver at ikm er i morgen og spør igjen om det er for tidlig å teste (les: vil jeg da teste positivt på g-test nå?) .

Gjest Snuttepi
Skrevet

Jeg misforsto visst litt jeg også. Trodde du hadde testet positivt tidligere, jeg. Hvis du ikke har testet positivt før, er det ingen vits i å dra til legen. Du kan jo ikke miste en spire før den har fått festet seg skikkelig... Da er kanskje sjansen større for kjemisk, ja. Ingenting annet å gjøre enn å vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...