AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Jeg sitter her å skal fylle ut et foreldrepenge søknadskjema i forbindelse med fødsel. Noen som vet hvilke regler som gjelder for mannen min. Han jobber i nordsjøen (2x4) og er i tillegg fulltidsstudent når han ikke er ute på jobb. Siden han jobber 2 x 4 så er han jo hjemme i 4 uker å trenger ikke sin permisjon i samme grad som jeg gjør. Går det at jeg overtar hans permisjon siden han er fulltidsstudent? Eller MÅ han ha den siden han har fast jobb? Eller er det noe "egne regler" for offshore arbeidere? Jeg skjønner ingenting utav disse søknadsgreiene.. Håper noen som vet kan svare meg på dette.Anonymous poster hash: 6b77e...174
Perlå Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Fedrekvoten er fars så lenge han har rett på den... Den kan kun overføres til mor dersom hun er alene om omsorgen for barnet eller dersom far er for syk til å ta seg av barnet...Det er ingen spesielle regler for offshore ansatte annet enn at far kan ta ut kvoten samtidig som han er i friperiode og dermed få "dobbelt" betalt. .. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Så det har ingenting å si at han er fulltidsstudent i tillegg?Anonymous poster hash: 6b77e...174
debattanten Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Litt spesielt tilfellet, ville hørt med NAV om dette. Er jo ikke vanlig å være registrert som 100% i arbeid og fulltidsstudent. Fint i Nordsjøen
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Ja :-) takk for svar. Skal ringe NAV idag.Anonymous poster hash: 6b77e...174
debattanten Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Et triks kan være å bruke chat funksjonen på NAV.no. Under familie og foreldrepenger tror jeg. Jeg har brukt den mange ganger, får svar med engang Kjempebra funksjon som NAV har ordnet der. Endret 12. mai 2014 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Flott :-D da skal jeg prøve dette :-)Anonymous poster hash: 6b77e...174
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Jeg trodde nordsjøarbeidere hadde særordning med at de kan ta ut kvoten mens de er hjemme fra sjøen og dermed får dobbelt betalt. Hvordan det fungerer med studier aner jeg ikke.Anonymous poster hash: 9e751...85a
debattanten Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 De har egentlig ikke noen særordning, de har bare en ordning med arbeidsgiver om at de må ta den ut i fritiden sin. Lønnen de får utbetalt i friperioden er penger de har tjent opp når de er ute. Så er ikke dobbel lønn sånn i prinsippet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå