AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Hei! Jeg har et lite dilemma her.. Jeg går på en privatskole som har vist seg å være helt forferdelig elendig. Jeg har betalt ganske mye for å kunne følge noen forelesninger på nett, og opptakene har til stadighet blitt mistet eller ikke fungert når de ble lagt ut. I fjor var det et helt fag som ikke fungerte, og jeg antok at det var de vanlige feilene. Jeg klagde og klagde til skolen, men fikk etter at opptaken ble tatt av nettet, informert at det denne gang var så store opptak, at det krevde direkte netttilgang (ikke trådløst) for å få til å spille av opptakene. Jeg snakket med en annen student som sa at hun hadde hatt trøbbel med opptakene, men at hun hadde fått sett en del av dem før de ble fjernet. Hun ønsket å få se det hun ikke rakk (de lå visst ute ei uke), og ønsket å gå sammen med meg for å klage til skolen og evt. kreve prisavslag eller å få se opptakene på nytt. Etter dette (i fjor høst) hørte jeg ikke mer, og tok nylig kontakt med skolen for å ta opp kampen èn siste gang før eksamen. Skolen sa til slutt ja fordi de innså at jeg ikke i det hele tatt hadde hatt tilgang på opptakene, men sa også at forutsetningen for at jeg får se opptakene (det er ca 10 dager til eksamen..) er at jeg ikke forteller det til noen - inkludert de andre studentene som var berørt av feilen. Hvis jeg forteller det til noen vil opptakene umiddelbart bli fjernet, fikk jeg opplyst. Nå sitter jeg her og er usikker på hva jeg kan ha på samvittigheten. Jeg trenger desperat opptakene, siden de er i et helt sentralt fag som jeg trenger mer støtte i, enn pensum kan gi meg. Men hvis jeg forteller det til medstudenten, vil jeg sannsynligvis ikke få tilgang. Samtidig har hun hjulpet meg med å gi meg notater fra det hun faktisk fikk med seg - så jeg føler at jeg skylder henne det. Hva er riktig her? Kan jeg være egoistisk, eller er det fryktelig dårlig gjort? Og hva om hun ønsker at vi skal gå sammen og kreve prisavslag senere? Da må jeg jo fortelle at skolen presset meg til å holde kjeft.. (Åpenbar er riktig løsning å sørge for at skolen ikke kommer unna med å bestikke de mest ihuga studentene (meg), men nå er eksamen altså like rundt hjørnet, og det rekker jeg ikke å en gang forsøke på..) Alle svar mottas med takk! Anonymous poster hash: 26ffe...4c0
Gjest RompeRusk Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Har du det skriftlig, ville jeg gått til media 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Kan dere ikke bare se/høre opptakene sammen uten at skolen vet det? Anonymous poster hash: e78fa...e65 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Hvis dine medstudenter uansett ikke får tatt eksamen, hjelper det ikke å fortelle dem det. Jeg ville tatt eksamen men spart på all korrespondanse og gått til media senere. Det viktigste for deg nå er at du får graden din, om så skolen har et dårlig rennome. Senere skal skolen få betale for seg og det er like viktig at nye, unge fremtidige studenter ikke kaster bort tid på dette studiet. Anonymous poster hash: ec049...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Hvis dine medstudenter uansett ikke får tatt eksamen, hjelper det ikke å fortelle dem det. Jeg ville tatt eksamen men spart på all korrespondanse og gått til media senere. Det viktigste for deg nå er at du får graden din, om så skolen har et dårlig rennome. Senere skal skolen få betale for seg og det er like viktig at nye, unge fremtidige studenter ikke kaster bort tid på dette studiet. Anonymous poster hash: ec049...d2e Min medstudenter får tatt eksamen, men her er altså spørsmålet om de får samme mulighet til å se de manglende opptakene som jeg nå har fått tilbud om å se. Hun det er snakk om har jo fått sett en del av opptakene, men hun jobber, og prioriterte det vekk når de tekniske problemene oppsto. Jeg har ikke fått sett noe av det, før jeg nå får adgang. Jeg må altså fortelle det til medstudenten min nå hvis jeg skal kunne stå sammen med henne i et krav mot skolen, slik vi har snakket om tidligere. Dette fordi jeg regner med at skolen prøver å gardere seg mot senere krav fra meg, med å senere kunne si "men du fikk jo opptakene like før eksamen", og avvise alle andre krav på denne bakgrunn. Men ja, jeg er helt enig med deg. Informasjonen må ut, sånn at de ikke kan fortsette å tjene penger på å gi studenter kunstig høye karakterer og dårlig utdannelse! Har du det skriftlig, ville jeg gått til media Jeg har bevis for korrenspondansen, men rekker ikke å oppnå noe annet nå før eksamen, enn å sørge for at vi ikke får undervisningen vi trenger for å stå. Etter eksamen derimot, ligger det an til å ta opp kampen. Kan dere ikke bare se/høre opptakene sammen uten at skolen vet det? Anonymous poster hash: e78fa...e65 Jo, jeg tenkte å tilby henne det, men jeg mistenker at hun vil få samme samvittighetsproblem overfor mange andre studenter, og at det da vil vises at jeg har brutt "avtalen" med skolen, og at jeg derfor mister tilgangen. Men kanskje jeg skal stille henne spørsmålet hypotetisk... "Hvis det var en måte bare jeg og du kunne få opptakene på, men at vi deretter må avstå fra å kreve skolen for akkurat denne feilen, ville du visst om den?". Mye mulig at jeg lager et stort problem av dette uten at det er det, men magefølelsen sier meg at det er dårlig gjort overfor henne, samtidig som jeg tror det kan bli som ild i tørt gress hvis det kommer ut at skolen har gitt meg dette tilbudet.. Anonymous poster hash: df127...020
Chevelle Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Jeg ville ikke latt meg bestikke. Har noe med selvrespekten min å gjøre, samt at det er urettferdig overfor de andre studentene. synes heller ikke denne skolen skal komme unna med dette. 1
Gjest Ciegus Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Er det mange timer med opptak? Kan du ikke bare filme/ta de opp, og så fortelle det til studenten? Utrolig suspekt at de ikke vil at opptakene skal vises videre. Sikker på at opptakene er faglig korrekte? Hørtes ikke ut som en troverdig kunnskapskilde akkurat... 1
Chevelle Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Hørtes ut som en suspekt skole ja. Vi saksøkte hudpleieskolen jeg gikk på i 2000. Og fikk medhold
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Er det mange timer med opptak? Kan du ikke bare filme/ta de opp, og så fortelle det til studenten? Utrolig suspekt at de ikke vil at opptakene skal vises videre. Sikker på at opptakene er faglig korrekte? Hørtes ikke ut som en troverdig kunnskapskilde akkurat... Ja, det er så mange timer at jeg uansett ikke nå rekker å se alt før eksamen. Ledelsen på skolen har vært preget av enorm gjennomtrekk på de ansatte, så det er mulig at ikke alle der vet hvor talentløst it-opplegget faktisk har vært, men de påstår at de ikke vil at opptakene skal legges ut på nytt fordi da blir det "urettferdig" for de studentene som ikke baserer seg på nettundervisning og "bare" får tilbud om å se undervisningen live. Dette faller jo på sin egen urimelighet når opptakene aldri eller nesten ikke i det hele tatt var tilgjengelige i utgangspunktet. Men det vil de altså ikke høre på, bortsett fra med meg, som har mast og klaget fast og trutt i hele år. Jeg mistenker at de vet at det ikke var tilgjengelig i utgangspunktet, men at de prøver å holde fast på standpunktet om at "det må være noe feil med studentenes tekniske utstyr". Anonymous poster hash: df127...020
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå