Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan eigeren av en hjemmeside finne ut hvem som er inne på siden hans? det er en kar sin hjemmeside jeg er inne på ganske ofte , og det er litt flaut om han merker det..

Han jobber med data så jeg lurer på om det går an å spore opp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vel være mulig å finne ip adressa og så spore opp den igjen? Så da spørs det om du har fast ip eller får ny hver gang du logger på.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

De ser IP-adressen din. Hvem som er bak IP-adressen vet bare internett-leverandøren din, og det er kun politiet som har rett til å kreve informasjon bak IP-adressene. Dersom du ikke har fast IP og han tilfeldigvis vet den faste IP-adressen din, kan han ikke finne det ut.

Skrevet

Generelt sett: Nei, det går ikkje an å finna ut.

Meir detaljert: Dersom han har tilgang til IP-adressene til dei besøkande, OG du har fast IP-adresse, OG han kjenner til det og kva IP-adresse du har, då kan han nok kanskje gjetta seg til det. (Men kven som skulle gidda å prøva å finna ut slikt noko - det måtte vera ein utan noko liv...)

Det er muleg å finna det ut sikkert - i alle fall kva maskin som er brukt - ved å sjekka loggane til ISP-en din, men dei krevest det ein del for å sjå. Som at politiet sjekkar kriminelle handlingar, og får tillatelse til å sjekka dei.

Så du kan nok trygt besøka dei sidene fleire gongar for dagen, om du vil :)

Gjest Anonymous
Skrevet

off..det hørtest litt tvilsomt ut... eg ser han skriver "ser det er mangen innom,men som ikkje tør og skrive i gjesteboken..." hmm...

Det der IP greiene vet jeg ikke hva er.Har bare en helt normal data jeg uten noe passord for å komme innpå..

Han holder hele tiden på med dataen, og jeg vet at han kan finne ut hva folk søker på når de finner hjemmesiden hans...skummelt... :o

Skrevet

Ikkje noko skummelt i det heile. Eg kan og sjå kva folk søker etter på mine sider, utan at eg anar kven som søker. Eg har òg tilgang til IP-adressene folk har når dei besøker sidene mine, utan at dei seie meir enn noko sånt som "personen som lasta ned ein font frå sidene mine 13:45 i går har abonnement hjå Telenor Online." Jaha - det snevra jo inn potensielle brukarar alvorleg. Veit det er ein her i landet, men kor i landet?

Nei, IP-adresser er ikkje noko å frykta.

Gjest Anonymous
Skrevet

så eg kan med andre ord trygt kunne gå inn på hjemmesiden uten at han finner det ut?? 8)

Eg har jo vært inne før og sånt,men eg kom plutselig på at han sikkert kan finna det ut...

Siden han jobbe med sånt!

Men nå går eg innpå... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...