Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært alt for glad i chips, og jeg vet at jeg har spist for mye av det. Drikker også litt Cola, men prøver å holde meg til en glassflaske (0,35l) fredag og en lørdag. Har nylig begynt å trene og spise sunnere, og trenger derfor tips til sunnere snacks og "snop". Er f.eks. saltstenger og popcorn innafor? Er det sånn at for mye frukt ikke er bra, med tanke på sukkeret? Hva spiser du når du skal kose deg?

Anonymous poster hash: 528be...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fryste druer er kjempegodt, men vet ikke hvor sunt det er da.

Skrevet

Frukt et absolutt bra. Ja det inneholder en del sukker, og man skal helst ikke spise for mye, men det bidrar med mye vitaminer og antioksidanter som er bra :) grønnsaker og bær er dog enda sunnere.

Popcorn og saltstenger vil jeg si er greit alternativ til chips, mindre kalorier.

Ellers kan du hakke opp masse grønnsaker du liker og lage en dip av mager kesam og f.eks holiday dip mix. Eller frukt og bær med mager vaniljekesam.

Du kan fryse ned druer, så blir det som å sutte på drops, veldig godt! (Blå druer inneholder mindre fruktsukker enn grønne druer)

Jordbær dyppet i smeltet, mørk sjokolade

Skrevet

Frukt er bra i moderate mengder, og bør alltid spises på tom mage :). Ellers har det vært mange tråder om dette i det siste, hvis du bruker søkefeltet så finner du min oppskrift på grønnkålchips, det er fort og lett å lage.

AnonymBruker
Skrevet

Fryste druer er kjempegodt, men vet ikke hvor sunt det er da.

Å, det hørtes godt ut! Takk for tips :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Frukt et absolutt bra. Ja det inneholder en del sukker, og man skal helst ikke spise for mye, men det bidrar med mye vitaminer og antioksidanter som er bra :) grønnsaker og bær er dog enda sunnere.

Popcorn og saltstenger vil jeg si er greit alternativ til chips, mindre kalorier.

Ellers kan du hakke opp masse grønnsaker du liker og lage en dip av mager kesam og f.eks holiday dip mix. Eller frukt og bær med mager vaniljekesam.

Du kan fryse ned druer, så blir det som å sutte på drops, veldig godt! (Blå druer inneholder mindre fruktsukker enn grønne druer)

Jordbær dyppet i smeltet, mørk sjokolade

Takk for mange bra tips! :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Frukt er bra i moderate mengder, og bør alltid spises på tom mage :). Ellers har det vært mange tråder om dette i det siste, hvis du bruker søkefeltet så finner du min oppskrift på grønnkålchips, det er fort og lett å lage.

Sikkert dumt spm, men hvorfor på tom mage?

Takk for tips! :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Et glass saft :)

Anonymous poster hash: 95f16...fa3
Gjest Belle âme
Skrevet

Det eg spiser: Oppkutta vannmelon, tomat, drue og eple i ein skål. Det er vel ganske sunt.

AnonymBruker
Skrevet

Her

Tabell for kun frukt/ bær Frukt og bær, rå/frisk

Anonymous poster hash: f9e72...10f

Klikk på Kcal i tabellen, og du får fruktene og bærene sortert etter antall kalorier

Anonymous poster hash: f9e72...10f

AnonymBruker
Skrevet

smoothie! Bærsmoothie eller grønnsakssmoothie. Bare mix og triks til du finner noe du liker. :)

Anonymous poster hash: 3fdce...f67
Skrevet

Sikkert dumt spm, men hvorfor på tom mage?

Takk for tips! :)

TS

Frukt er veldig lettfordøyelig og går fort gjennom magesekken og til tarmen for opptak i utgangspunktet. Hvis det er mat i mage/tarm fra før, så blir frukten lett liggende for lenge i magesekken og fermenterer i stedet, ergo mer dårlige bakterier, og mindre næring igjen til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Frukt er veldig lettfordøyelig og går fort gjennom magesekken og til tarmen for opptak i utgangspunktet. Hvis det er mat i mage/tarm fra før, så blir frukten lett liggende for lenge i magesekken og fermenterer i stedet, ergo mer dårlige bakterier, og mindre næring igjen til deg.

Takk for svar! Og takk for tips fra dere andre! :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...