Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere på "karma". Kom gjerne med eksempler. Før trodde jeg ikke på sånt tøv,men har begynt å se tendenden nå som jeg er voksen og kan se ttilbake på ting.

Anonymous poster hash: 57f32...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke på karma. Men alle får tilbake en viss prosent av det de har gjort mot andre. Spesielt dersom de har utnyttet andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på Karma!

Anonymous poster hash: 042f9...afc

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det straffer seg...med eller uten karma.

Anonymous poster hash: 26c9a...379

Skrevet

Nei, karma er tull. Slår noe tilbake er det enten dårlig planlegging /utførelse eller tilfeldigheter.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det lønner seg som regel å være slem.

Skrevet

tror overhodet ikke på noe karma tullball, men om det straffer seg å være slem kommer jo an på hva du mener med slem.

Er du slem med alle mennesker rundt deg, sier stygge ting, hjelper aldri til, utnytter andre til det fulle osv så blir du neppe særlig godt likt eller får så mye hjelp den dagen du selv trenger det.

Er du derimot en med litt spisse albuer som tråkker over folk for å komme deg opp og frem så kan du lett vinne på å "være slem".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror man på karma, tror man fortsatt på Guds straffedom, bare i en ny og sexy versjon. Så nei, kaster ikke bort tiden med å tro på tull.

Anonymous poster hash: 60bd6...71e
Gjest Sabrina
Skrevet

Jeg er vel i mindretall når jeg sier at jeg tenker at det lønner seg å være snill, selv om denne verden viser det stikk motsatte altfor ofte.

Skrevet

Jeg er vel i mindretall når jeg sier at jeg tenker at det lønner seg å være snill, selv om denne verden viser det stikk motsatte altfor ofte.

Kanskje det ikke lønner seg i det store og hele, men jeg har det stort sett bedre med å være snill. Så da er jeg som regel det :)

Gjest heihade
Skrevet

Jeg har ikke blitt truffet av karma enda. Kanskje det kommer. Vi får se.

Gjest Sabrina
Skrevet

Kanskje det ikke lønner seg i det store og hele, men jeg har det stort sett bedre med å være snill. Så da er jeg som regel det :)

Ja det er litt sånn jeg føler også :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er litt sånn jeg føler også :)

Akkurat det er vel nøkkelen til å tro på karma og andre ting. Det har lite med fakta å gjøre, men mye med føleri å gjøre.

Gjest Sabrina
Skrevet

Akkurat det er vel nøkkelen til å tro på karma og andre ting. Det har lite med fakta å gjøre, men mye med føleri å gjøre.

Ikke at det er galt med litt føleri i ny og ne. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere på "karma". Kom gjerne med eksempler. Før trodde jeg ikke på sånt tøv,men har begynt å se tendenden nå som jeg er voksen og kan se ttilbake på ting.

Anonymous poster hash: 57f32...de6

Jeg leste en gang en artikkel om flaks og hvordan noen folk har mer flaks enn andre. Det hadde blitt forsket på det og vi kan nå i stor grad forklare hvordan folk som opplever seg selv som heldige også har en tendens til å objektivt sett se ut som de virkelig har mer flaks enn andre.

Jeg tenker at det må være noen tilsvarende mekanismer i gang for folk som anser seg for å være snille - og at dette åpner opp for å se og oppleve snillhet tilbake. Jeg tror mennesker som vet med seg selv at de er slemme eller har for spisse albuer, kanskje er så "på vakt" at de ikke ser snillhet, og derfor heller ikke opplever det på samme måte som de som har "good karma" fordi de legger seg i selen for å være snille.

Rene spekulasjoner, men jeg har kjent på jeg i perioder med mye omsorg for andre og veldedig arbeid, synes at jeg blir møtt med mer varme og godhet, selv om jeg tror at det kan være hva jeg er åpen for å se som gir meg det inntrykket.

Anonymous poster hash: 604ac...0df

• Liker 3
Skrevet

Det hadde vært fint, men jeg tror ikke på karma. Har sett alt for mye som taler for at det ikke finnes noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært fint, men jeg tror ikke på karma. Har sett alt for mye som taler for at det ikke finnes noe slikt.

Jeg håper så inderlig på det, men er helt enig med det siste du skriver.

Anonymous poster hash: 7c91b...85e

AnonymBruker
Skrevet

Ja!! Eksen dumpet meg brått, og noen måneder senere fikk han vite han skyldte staten en haug med penger :)

Håper ikke karma kommer og tar meg, siden jeg var litt skadefro da jeg fikk vite det :)

Anonymous poster hash: 1c328...80c

• Liker 1
Gjest heihade
Skrevet

jeg kan nå rapportere tilbake og si at ja, det straffer seg.

jeg fikk nettopp ei heftig kjeftskur for noe som skjedde for lenge, lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...