AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Hei folkens! Vi har satt en foreløpig meny for vårt avslappede bryllup. Vi går for en tapasbuffet med litt forskjellig varmt og kaldt, stort sett spansk- og italienskinspirert. Vi blir cirka 70 gjester. Synes dere det ser greit ut? Noe dere ville savnet som gjest? For mye mat, for lite mat? Takk for innspill:) Marinerte kamskjellScampi spyd med salsaKyllingspyd med chili og koriander smakBrasert kyllingfilét med honningBarbeque miniribsRødvinsmarinerte lammespydHjemmelagde spanske kjøttbollerFylt soppPepperoni chili fylt med kremostSpekefat:ChorizoSalami picanteSerranoskinkeØlpølserIbericoskinkeOstefat:ManchegoCheddarBrieFeta Mini-mozzarellaTilbehør:Saltbakte amandinepoteterPesto/pastasalat Tortilla med løk, paprika og potetSalsaAioloPestoOlivenUrtedressingFoccaciaBaguetter Capresesalat Grønn salat Anonymous poster hash: 49bc9...094
sullå Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Det ser veldig bra ut! Skulle gjerne hatt smør da, av alle ting. Ellers ser det ut som om gjestene har mye godt å glede seg til! 1
tutts Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Det er iallefall ikle for lite mat, men kanskje et eller to sjømatalternativer til? Vi kjører forresten samme som dere, både avslappet og tapas:)
Luckiness Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Ser veldig bra ut! Kanskje dere kan ha balsamico i tillegg til urtedressingen? : )
Gjest Hyssingen Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 jeg kommer jeg! Tar med tupperware jeg kan ha rester i
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Ser fantastisk ut. Drister meg til en litt negativ mening som er ment som et inspill, ikke slakt av deres valg: Jeg ville ha droppet scampien. Barne- og slavearbeid, tap av mangroveskoger og enorme forurensningsutslipp blir liksom ikke helt det som sier "feire kjærligheten". (står mer om det her) (og det er faktisk endel som ikke spiser scampi av de grunnene, så det er ikke sikkert det ville blitt et stort savn) Jeg pleier ikke å kommentere at folk spiser/serverer scampi, men siden du spurte så er det noe som slo meg ihvertfall Hvis jeg skulle kommet med flere forslag ville det, ironisk nok, vær mer sjømat Noe med blåskjell f.eks, fritert blekksprut (om dere har gjester som liker sånt), kongekrabbe m.m. Men altså, uansett: dette ser utrolig bra ut. Jeg er misunnelig på gjestene deres! Anonymous poster hash: 3d14d...da8 5
Glitnir Skrevet 11. mai 2014 #10 Skrevet 11. mai 2014 Ser veldig bra ut. Skulle det vært noe hadde jeg tatt fisk av noe slag, samt grønnsaker utover salat og sopp.
Gjest Timber Skrevet 11. mai 2014 #11 Skrevet 11. mai 2014 Litt mer grønnsaker hadde jeg savnet utover sopp og den grønne salaten.
tøydokka Skrevet 11. mai 2014 #12 Skrevet 11. mai 2014 Det så fantastisk godt ut!! Hadde digget å være gjest i det bryllupet Enig med hun som ville byttet ut scampien. Blir feil å si jeg ville "savnet" noe med så mye godt, men ville gjerne hatt eggerøre, blåmuggost til ostefatet og godt smør.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #13 Skrevet 11. mai 2014 Det eneste som slår meg er at det må sikkert mye til av det du har ramset opp om dere blir så mange som 70 stykker Kjedelig med små mengde mat når det kommer til fingermat (synes jeg da ) Anonymous poster hash: 60fe3...3cb 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #14 Skrevet 11. mai 2014 Ser fantastisk ut. Drister meg til en litt negativ mening som er ment som et inspill, ikke slakt av deres valg: Jeg ville ha droppet scampien. Barne- og slavearbeid, tap av mangroveskoger og enorme forurensningsutslipp blir liksom ikke helt det som sier "feire kjærligheten". (står mer om det her) (og det er faktisk endel som ikke spiser scampi av de grunnene, så det er ikke sikkert det ville blitt et stort savn) Jeg pleier ikke å kommentere at folk spiser/serverer scampi, men siden du spurte så er det noe som slo meg ihvertfall Anonymous poster hash: 3d14d...da8 Helt enig i dette. Synes for øvrig listen over retter er helt fantastisk og skulle GJERNE smakt på maten selv Anonymous poster hash: a6f5d...0df
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Hei folkens, TS her! Tusen hjertelig takk for alle tilbakemeldinger, jeg noterer flittig. Når det gjelder scampien så var jeg faktisk ikke klar over dette! Vi vurderte faktisk å ha blåskjell i stedet, men jeg var litt redd for at det ble kronglete å spise. Men ser at flere over her foreslår det, så da setter vi det tilbake på listen. Ser også at noen savner grønnsaker, så kanskje vi kan legge til noen grillede asparges, f.eks.? Ang, mengden. Vi var så "heldige" at vi arrangerte et større selskap i fjor med fingermat/tapas til 60 personer, så vi tar med oss erfaringer derfra i forhold til mengde. Også er cateringselskapet veldig gode på det, så tror det skal gå fint Igjen, takk for alle tilbakemeldinger Anonymous poster hash: 49bc9...094 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Helt enig i dette. Synes for øvrig listen over retter er helt fantastisk og skulle GJERNE smakt på maten selv Anonymous poster hash: a6f5d...0df Det er faktisk mulig å få miljøvennlige scampi, de er knallgode http://www.gladimat.no/no/2013/01/hverdagsmat/Milj%C3%B8vennlig+scampi.b7C_wlbGXT.ips Jeg hadde savnet scampi på et tapasbord, og spiser ikke blåskjell Enig med de som nevnte blåmuggost. Og er det bare jeg som kunne tenkt meg kjeks til osten?Anonymous poster hash: af8b1...a95 1
sofie777 Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Et lite tips: Jeg vil ikke umiddelbart kjent igjen de forskjellige pølsetypene f.eks., og det er nok noen gamle tanter som ikke er vant til tapas som heller ikke vil, så mitt forslag (om dere ikke allerede har tenkt på det) er å ha skilt som opplyser om hva hver delrett er, med undertekst om eventuelle allergivarsler. Ellers så det ut som et godt variert tapasbord. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #18 Skrevet 11. mai 2014 Enig ang osten. Savner blåmugg og gjerne en hvit Castello? Hva med druer/ annen frukt, oliven, tapenade eller ostegele til? Og KJEKS! Sætre har sinnsykt mange gode ostekjeks! Utenom det har jeg bare en ting å si: NAM!Anonymous poster hash: ddf4e...f6b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #19 Skrevet 11. mai 2014 Jeg ville gjerne tilføyd et eget fruktfat Anonymous poster hash: b6c78...37b 1
Olive Skrevet 11. mai 2014 #20 Skrevet 11. mai 2014 Det er faktisk mulig å få miljøvennlige scampi, de er knallgode http://www.gladimat.no/no/2013/01/hverdagsmat/Milj%C3%B8vennlig+scampi.b7C_wlbGXT.ipsAnonymous poster hash: af8b1...a95 Om du leser linken fra Grønn Hverdag over her så er heller ikke denne scampien anbefalt. Syns menyen virker veldig bra. Dropp scampi - legg til litt frukt. Jeg vil gjerne ha litt druer, ananas og melon til oster. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå