Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks og jeg har vært i lag totalt 8 år.

Siste året av forholdet var veldig dårlig, der det var både utroskap, alkohol og vold med i bildet. Vi orket ikke mer begge to egentlig men det var jeg som gjorde det slutt. Han forstod at det han gjorde mot meg angående volden var galt men jeg ville ikke ta sjangser så jeg stod på mitt. Jeg skulle flytte.

I ettertid har begge innrømt hver vår skyld til hvorfor forholdet gitt til helvete og ble enige om ikke være uvenner pga dette.

Pga hans dårlige oppførsel det siste året vi var sammen, stoler jeg ikke helt på denne mannen. Han ble som en fremmed for meg på så kort tid. Tingene han gjorde var helt ulikt han og jeg visste ikke hvordan en mann som elsker sin kjæreste klarer å gjøre sånt.

Han har sagt at jeg fortjente mye bedre og at det var like greit det ble slutt så vi skilles som venner og nå har jeg ikke snakket med han på en sting.

Problemet mitt her er. Han er tidligere dømt for voldt og satt inne halvt år. Ikke pga det han gjorde mot meg, men han oppsøkte en fyr hjemme og banket han opp. Og siden han gjorde det, så er jeg redd han kan gjøre det mot meg også. Selv om han sier han aldri vil finne på å skade meg.

Men jeg stoler ikke på denne mannen, jeg er redd han. Hvis han brukte vold mot meg og gjorde ting som ikke var likt han så kan jeg ikke vite om han ikke gjør det igjen.

Hjelp meg å komme over denne angsten jenter! Burde jeg stole på det han sier? Hva hvis han virkelig vil skade meg en dag? At det plutselig klikker for han som sist. Det har vært slutt i 2 år.

Anonymous poster hash: 318cd...50d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er redd fordi du fortsatt bærer på alle minner om hva han har gjort mot deg. slikt vil sitte i kroppen inntil du har fått alt langt nok på avstand. Det kan ta sin tid. Selv om dere har skværet opp og blitt enige om å være venner, så husker kroppen din hvordan det var. Så gi deg selv tid, og prøv å bearbeide det. Du er ikke nødt til å stole på han for det om dere har blitt enige om å være venner. Stol på deg selv, først og fremst. :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for ditt svar.

Jeg forstår hvor angsten kommer fra men forstår ikke hvorfor jeg etter så lang tid fortsatt tenker på det og er redd. Ikke sånn panikk angst men sånn snikende uro. Og det setter en stor demper på livskvaliteten min og dreper gleden overfor de tingene jeg har nå. Jeg er så lei av dette. Han har jo brukt vold. Og jeg føler at han vil fremdeles gjøre det en dag. Er det sånn at jo lengre tid det går jo tryggere jeg bør føle meg? Føler egentlig det er omvendt :(

Anonymous poster hash: 318cd...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...