AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Inspirert av en tilsvarende tråd om ting man har gjort mot babyene sine. Jeg vil ikke høre et ord om dyremishandling eller at folk skader dyrene sine med vilje, disse menneskene burde avlives, jeg tenker mer på de tingene vi gjør ved uhell. F.eks; Jeg sto på kjøkkenet og lagde mat, og jeg visste ikke at pus var med dit, så når jeg mistet en bit mat på gulvet tok jeg et skritt tilbake og løftet foten for å se om jeg fant kjøttdeigbiten, og PANG, der fikk nysgjerrigpus hæla mi i ansiktet. Etterpå satte jeg stekepanna i vann på kjøkkenbenken, og før jeg fikk plukket pus ned derifra var hun på tur bort for å drikke av det, så jeg fortet meg å sette henne på gulvet. Men hun var veldig bestemt på at hun SKULLE drikke av stekepanna, så hun hoppet opp der stekepanna sto og endte med å rive ned alt og tømte nesten alt vannet utover seg selv. Det gikk bra med henne, hun virker helt fin enda, litt snurt og blaut bare. Har ved fler anledninger snublet i pus også, fordi hun er veldig bestemt på det at hun skal ut døra først, koste hva det koste vil! Og en gang ble hun stengt inne på badet fordi jeg ikke fikk med meg at hun hadde sneket seg inn sammen med meg og gjemt seg under vasken. Var ikke før en stund etterpå at vi begynte å lete etter henne, hun så ikke ut til å ha noe i mot det, for når vi fant henne ville hun ikke bli med ut igjen Hva "slemt" har du gjort mot dyret ditt? Veldig fint å vite at man ikke er en dårlig dyreeier og at man ikke er alene om å være uheldig og ha litt dårlig samvittighet noen ganger. Anonymous poster hash: f650a...c8d 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Skulle gå inn på soverommet, kikket bort i kjøkkenvindu før jeg gikk inn der. Pus lå og sov som vanlig, lukker døren og hører et pang, det var pus som ville bli med. Skjønte ingenting først for pus lå jo å sov noen sekunder tidligere men da jeg åpnet døren så var det ikke noe tegn til at han var skadet eller noe sånt for han hoppet opp i senga og ville bare kose Anonymous poster hash: 2fbae...39a
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 'Burer dem inne' og reise til vetrinæren med dem. Det er pyton det ! Snubler i dem når de går kryssgang mellom bena mine alle tre samtidig og jeg er uten linser og på vei til sengs Nekter dem å stjele røkt kalkun pålegget fra smørbrødet mitt, og når jeg nekter å gi etter for tigger-skrik og hyling som skal overtale meg/presse meg til gi dem salt pålegg. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Heldigvis ikke skadet dyr noen gang, men jeg hadde en veldig asosial katt som jeg konstant tvang til å kose med meg. Lukket henne inn på soverommet mitt sammen med meg, hun ville aldri Anonymous poster hash: ce85a...ef5 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Dessverre tråkket på labb, hale eller sparket borti. Har fem dyr og 3 av dem er fæle til å sitte rett bak hælen min. Resultatet er at jeg sparker borti den når jeg tar et lite sted tilbake. De 2 andre synes det er enklere å løpe mellom beina mine så de blir klemt og jeg snubler. Anonymous poster hash: 21554...a87 2
Howl Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Golden Retriever-tispen min er veldig glad i å løpe etter snøballer og bli kastet på om vinteren. Forrige vinter var det ganske kaldt og jeg lagde en snøball og kastet den mot henne for at hun skulle ta imot. Tror dere ikke hun fikk den rett i øye. Og ikke bare det, det var visst mer en isball enn en snøball. Hun skrek og løp bort til meg, og hun hadde fått et kutt på øyelokket så ved første øyekast så det ut som at hun blødde fra øye. Gud så redd og lei meg jeg ble. Heldigvis gikk det bra, og tror nesten jeg hadde mer vondt enn henne etterpå, der hun lå på gulvet, inntullet i masse tepper + en haug med godbiter som unnskyldning. 11
Gjest heihade Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Uff, det er alltid så ubehagelig å "skade" dyret med uhell. Kan jo ikke regne med at de skjønner at det ikke er med vilje, så jeg blir helt fra meg når jeg ser de stoore, triste øynene titte opp på meg med "hvorfor er du sint på meg?" blikket. Da blir det masse kos og unnskyldninger. 7
Howl Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 En annen ting som jeg tror hunden min hater meg for er at jeg lukker døren til soverommet mitt for at ilderne skal få løpe ute. Da blir hun lei seg og sjalu, hun kan bare ikke skjønne at jeg faktisk vil kose og leke med de små djevelrottene som biter henne i labbene. 1
Rainbow Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 Hunden vår øvde på å være alene hjemme, og vi var kommet opp i 1 time. Satte opp kamera så vi kunne sjekke hvordan det gikk etterpå. Han skulle være i gangen, men klarer å åpne døra til stua, og det visste vi om. Men det viste seg at han også åpner døra til kottet, så det slemme vi gjorde var å ikke låse den. Den går imidlertid innover... Så på filmen går vi, han piper litt, åpner døra til stua, går inn i gangen og hopper på døra til kottet, går inn, og døra smeller igjen. På filmen hører man *skrap-skrap...Pip??* Og så er det stille. Da ble han inne i det bittelille, bekmørke og varme kottet. I en hel time, for dette gjorde han selvsagt rett etter at vi gikk. Kan tro vi fikk sjokk da vi kom hjem og hørte et forsiktig pip fra kottet da vi kom hjem! Virka som vi syns det var verre enn ham, da, han spiste litt på sokker og puter og sånn. Hesten min klarte jeg å skade da jeg satt og "lekte" med dressurpisken, bare bøyde den tilbake og holdt den i bue, hun sto langt unna, men ikke langt nok, for da jeg glapp enden suste den opp og smalt BANG i mulen hennes! Herregud, så lei meg og unnskyldende jeg ble da hun kasta seg bakover og fikk vondt. Jeg var vel 17 år eller noe. 5
Nebel86 Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Uff, det er alltid så ubehagelig å "skade" dyret med uhell. Kan jo ikke regne med at de skjønner at det ikke er med vilje, så jeg blir helt fra meg når jeg ser de stoore, triste øynene titte opp på meg med "hvorfor er du sint på meg?" blikket. Da blir det masse kos og unnskyldninger. He he, ja! Kjenner til den. Men tror dyra skjønner at det ikke er gjort med vilje. Tror hunden min vet hva åååh, unnskyld betyr nå for å si det sånn. Det slemmeste jeg har gjort var å le når han tok feil av glassdøra og vinduet når han hadde raptus og var på full fart inn. Ble litt sånn : HAHAHA! Neeei, uff... Du da... Haha! Bare det forvirrede utrykket og flauheten som lyste fra han. Gikk heldigvis bra da. Og første gang han så en innsjø, bare tuslet rett utfor brygga og trodde han kunne gå på vannet, han har ikke gjort det igjen. Heldigvis mer selforskyldte ting som har skjedd. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 Var så slem at jeg lå i badekaret når pusen kom innom badet. Ikke bare lå jeg i badekaret, men det var fullt av vann og kanten var glatt også! Dessuten var jeg så ond at jeg lo høyt da hun i vill fart hoppet opp på kanten og skled nedi. Fisket henne selvfølgelig kjapt opp og lempet henne mer eller mindre over kanten, men det var helt klart min skyld!Anonymous poster hash: a0e5c...a8a 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Har litt dårlig samvittighet nå også, pus er ikke sterilisert (skal steriliseres til uka) og siden jeg bare har hatt henne i litt over en uke kan jeg ikke slippe henne ut, så hun har gått rundt og mjaua og klagd og hyla i flere dager, og nå fikk jeg vite at det er parringstid i tillegg(ikke rart hun er tullete), og jeg hadde jo lovt å få tak i sele sånn at hun kunne få sitte i bånd i hagen i det minste, sånn at hun har LITT frihet, og nå går jo ikke det heller. Så ikke bare fikk hun hælen min i ansiktet, en stekepanne med vann over seg, men hun får ikke lov til å komme ut sånn som jeg lovte heller! Og jeg tror kløna er litt stressa, for nå ramla hu nettop ned fra sofakanten. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Det høres jo ut som om jeg holder på å ta livet av pus sånn som hun klager.. Anonymous poster hash: c2b8c...103 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #13 Skrevet 10. mai 2014 Golden Retriever-tispen min er veldig glad i å løpe etter snøballer og bli kastet på om vinteren. Forrige vinter var det ganske kaldt og jeg lagde en snøball og kastet den mot henne for at hun skulle ta imot. Tror dere ikke hun fikk den rett i øye. Og ikke bare det, det var visst mer en isball enn en snøball. Hun skrek og løp bort til meg, og hun hadde fått et kutt på øyelokket så ved første øyekast så det ut som at hun blødde fra øye. Gud så redd og lei meg jeg ble. Heldigvis gikk det bra, og tror nesten jeg hadde mer vondt enn henne etterpå, der hun lå på gulvet, inntullet i masse tepper + en haug med godbiter som unnskyldning. Daaakaaaar…. Da hadde jeg hatt så vondt inni meg selv jeg og. Tror de fæle tingene jeg stort sett har gjort er å tråkke på, sparke borti osv. En gang skremte jeg voffsen min ved et uhell når hun sov. Hun var sannsynligvis i dyp søvn, og enset ikke at jeg var i nærheten, så når jeg tok på ryggen hennes for å kose hoppa hele bikkja himmelhøyt, bjeffa og knurra og så totalt forvirret ut. Stakar. Det var nok i nærheten av et hjerteinfarkt på henne.. Anonymous poster hash: 62802...cd7 2
Shinigami Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 Skulle bare løpe ut med søpla en gang. Jeg løp så brått ut døra at stakkars vovsen ble skremt og bjeffa og "ropte" på meg. Har aldri løpt ut sånn siden. Hun klarer seg fint alene hjemme ellers.
KaDust Skrevet 10. mai 2014 #16 Skrevet 10. mai 2014 Ene pusen vår har det med å gå i beina våre når vi går i trapper, så jeg har ved flere anledninger sparket borti hun så hun faller ned noen trappetrinn. Ser hun jo ikke når jeg går å bærer på store ting og så brått er hun i beina mine i trappen. Har endt med at det er jeg som har falt ned trappen også. Har også ved flere anledninger tråkket på haler og satt meg på en av kattene (de smetter under meg idet jeg setter meg ned, veldig fint). 1
Frisørdama Skrevet 10. mai 2014 #17 Skrevet 10. mai 2014 Pelsene mine er ekstrent glad i å løpe i bena mine, så det hender desverre ofte at jeg snubler i de, tråkker litt på eller sparker borti (ikke med vilje selvsagt) så er de jo glade i å være med overalt i huset og lusker litt rundt, så det hender de blir lukket inne på badet eller i kjellern innimellom. Men de sier ifra når de vil ut, hehe.. 1
Gjest Jørild Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Trampet katta flat når jeg gikk fort ned trappen og den plutselig løp i beina mine.
melete Skrevet 10. mai 2014 #19 Skrevet 10. mai 2014 Jeg har gjort så mye rart med barndomshunden min... Jeg lakket neglene hans flere ganger og jeg kledde på han dukkeklær. Dette er ting jeg aldri kunne ha funnet på nå, men da syntes jeg det var morsomt å ha med hunden på lek. Heldigvis er han en meget tålmodig, rolig og grei hund, og han hadde alltid mulighet til å gå unna hvis han ble lei, da hadde jeg heldigvis vett nok til å ikke følge etter han. Nå er han en svært gammel mann, men frisk og rask fremdeles. Håper han blir 50 år, minst. 3
Gjest Belle âme Skrevet 10. mai 2014 #20 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Eg fikk ein fiskekrok i nasa til hunden og dro til(Stakkars hunden!) Dette var ikkje med vilje. Eg klemstra halen til katten min i dører, var bare 2 år og da...Katten er død idag. Eg rista katten min når den hadde drept ein mus...Da var eg liten!! Eg sperra katten min inne på eit rom i fleire timer. Eg var sånn 3-4 år gammal og hadde hørt at babyer skulle sove om dagen, for meg var den katten ein baby. Eg bada ein mus eg hadde funne i sand, eg skulle teste om det gjor at katten min ikkje ville spise den, var ca. 5 år. Eg mista marsvinet fra skuldra mi og ned på asfalten. Eg hadde glemt at den eine katten eg har idag, satt ved sida av meg, så eg vifta med armene og slo til ham på kinnet. Stakkars pusen, eg trur eg hadde det vondere psykisk enn det han hadde fysisk, eg klemte han og kyssa på han imens eg ropte unnskyld sikkert 7-8 ganger. Katten hadde hadde fanga ein fugl som var halvdød når eg fann den. Likevel tok eg fuglen vekk fra katten og gjemte den under eit blad. Aner ikkje kor mange minutter fuglen låg der i eit smertehelvete før den døde.Da var eg mellom 3 og 5 år. Huska at dagen eetterpå hadde eg og to kompiser livredning på fuglen. Eg la ikkje merke til at marsvinet mitt sulta seg ihjel før det var for seint. Ho lata som ho spiste, men ho gjor ikkje det. Eg moste ein krabbe med ein sstein fordi eg trudde den var sjuk. Den hadde veldig bløtt skall. Føler meg som den skrekkelige dyremishandleren akkurat no...For ein dårlig samvittighet eg har... Endret 10. mai 2014 av Belle âme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå