Gå til innhold

Når ha vielse, middag og slikt?

Anbefalte innlegg

Gjest Ciegus
Skrevet

Hehe, virker kanskje som et dumt spørsmål. Men siden vigsleren uansett må legge av hele dagen for oss (reise), har vi litt frihet når det gjelder tidspunkt for vielsen. Og frihet er ikke alltid enkelt!

Vi skal fotograferes før vielsen, siden vielse og fest skal være i samme lokale, og det da er greit å slippe avbrudd mellom vielse og fest. Vi tenker at vi gjerne ikke vil at middagen skal starte senere enn 17.00, slik at det ikke blir for sent for barna (tante/onkelbarn).

Passer det da greit med vielse kl 15.30?

Og hvor lang tid må man beregne på frisør og sminke. Med vielse kl 15.30 bør fotografering starte kl. 13. Påkledning kan fort ta to timer, så bør jeg være ferdig med frisør/sminke kl 11. Er det litt knapp tid?

Må få dette på plass så vi kan få avgårde disse invitasjonene vi helst ikke vil tenke på... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å ha vielsen så sent på dagen som mulig, det setter jeg stor pris på som gjest :)

Skrevet

Vi hadde vielse kl 1530 og syntes i grunn det var supert. Det samme med fotografering først. Det var kjempekoselig å ha en rolig stund sammen før vielsen uten å måtte tenke på at gjestene ventet på oss. Bildene ble veldig fine og, det synes iar masse forventninger og spenning da. tillegg så hadde vi god tid og kunne sove ut litt, slapp å stresse med hår og alt slikt. Og jeg tror gjestene syntes det var fint å ha første del av dagen ledig.

Middag kl 17 høres fint ut det. Viktig at det er litt tid til en lufte- og skravlepause mellom vielse og middag, men med mindre dere planlegger en vielse som er en time lang, så tror jeg det skal gå fint uten å føles travelt.

Gjest Ciegus
Skrevet

Takk for svar, dere! Tror vi satser på 1530. Tror ikke det blir noe tid til å "sove ut" først da, hvis frisør og sminke kan ta 3-4 timer? Åh, alt man må tenke på og grue seg til! :ler:

Skrevet

Ja altså, det med "sove ut" var ment som "sove lenger enn til kl 6" :P

Gjest Ciegus
Skrevet

Ja altså, det med "sove ut" var ment som "sove lenger enn til kl 6" :P

Hvis jeg må til frisøren kl 8 må jeg nesten stå opp kl 6! :P

Jaja, skal vel gå fint. Jeg har bare gått rundt og trodd at vi kom til å ha goood tid pga sen vielse, til noen kom og sa at frisør og slikt tar litt tid. Hadde ikke tenkt på det, gitt. Men det er jo ikke noe problem, akkurat. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...