AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Hei. Vi har 1barn på 18mnd og bor i en liten enebolig med dårlige romløsninger som gir lite oppbevaringsplass. Noen som har gode tips til hvordan vi kan oppbevare klær på en oversiktlig og plassbesparende måte. Har ikke loft og kun en fuktig kjeller med mus;-) bor landligAnonymous poster hash: 75f1c...73d
Gjest Funky Punk Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Mulighet for å ha en kommode ett eller annet sted da? På badet, i gangen eller noe? Må jo ikke ha klærne der hvor barnet sover f.eks
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 Ts her......glemte å si det gjaldt klær som er for små for barnet....de klærne vi brukee har vi plass til;-) Anonymous poster hash: 75f1c...73d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Hvorfor ta vare på alt? Gi det heller bort eller selg det, ta kun vare på noen få spesielle plagg som minner (f.eks første bodyen han hadde på seg,klærne han hadde på seg da dere reiste fra sykehuset, første skopar, hjemmestrikkede/heklede/sydde klær, o.s.v). Har man ikke plass så har man ikke plass, så da er det ingen vits å ta vare på alt. Eventuelt spør familie om du kan få oppbevare hos de hvis dere/du absolutt skal ta vare på alt. Om du tenker økonomisk at du vil ta vare på alt så dere har til neste barn: dere får jo mye i gaver, det er ikke sikkert dere får samme kjønnet neste gang, og det er alltid muligheter for å arve (har man ikke familie/venner å arve av finnes det grupper på f.eks facebook hvor folk gir bort klær o.l). Med den høye engangsstønaden alle får når de får barn har man uansett råd til å kjøpe en del klær også. Anonymous poster hash: f28ba...211 2
Gjest Funky Punk Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Enig med AB, ingen vits i å ta vare på alle klærne. Enkelte spesielle plagg er en ting, men de er det så få av at man får alltid lagt de i en skuff eller bakerst i et skap. Resten kan man selge eller gi bort til andre.
Maximillian Cohen Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Pakk klærne ned i vakumposer, så tar de i hvert fall litt mindre plass. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Hva med å bruke slike?: Og slike Anonymous poster hash: 276a8...226
Frisørdama Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Vakumposer er genialt! Jeg har ikke sånne hengeposer, men et par store "stive stoff esker" med vakumpose inni, der har jeg plass til alt jeg vil ta vare på som sikkert ville tatt noen søppelsekker. Husker ikke helt hvor jeg kjøpte de, mener det var sparkjøp eller ellos. Endret 10. mai 2014 av Frisørdama
Muscae Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Plastikkesker med lokk er jo geniale til å oppbevare ting i kjellere og loft. Du får også kjøpt slike avfuktere som gjør at det ikke blir rått i esken. Men når du har mus kan det jo hende at musen gnager igjennom plastikken. Kanskje det går an å få tak i metallkasser med lokk? Da ville jeg vakuumpakket klærne, for å spare plass, og rett og slett hatt dem i metallkasser i kjelleren.
Muscae Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 Fant noen metallkasser/kister. Men det var veldig dyrt. Feks her: http://www.globalindustrial.com/g/storage/bins-totes-containers/metal-box-and-aluminum-cases/All-Welded-Aluminum-Storage-Containers Det er jo kasser som varer evig, men jeg vil tro at du får dem billigere, om man bare leter på rett sted. Finnes det kanskje noe man kan smøre på/behandle plastikkeskene med, som gjør at de ikke kan gnage igjennom?
kaprifolen Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Vacuumposer er din venn! Jeg har omtrent ALLE klærne fra hennes første leveår i tre vacuumposer, som igjen har fått plass i en sånn plastpose med glidelås fra søstrene grene. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #13 Skrevet 10. mai 2014 Vacumposer! Det har vi, det er jo fantastisk genialt! Vi kjøpte våre ganske billig på Jula, de funker som bare det. Anonymous poster hash: 4d186...541
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 Hvorfor ta vare på alt? Gi det heller bort eller selg det, ta kun vare på noen få spesielle plagg som minner (f.eks første bodyen han hadde på seg,klærne han hadde på seg da dere reiste fra sykehuset, første skopar, hjemmestrikkede/heklede/sydde klær, o.s.v). Har man ikke plass så har man ikke plass, så da er det ingen vits å ta vare på alt. Eventuelt spør familie om du kan få oppbevare hos de hvis dere/du absolutt skal ta vare på alt. Om du tenker økonomisk at du vil ta vare på alt så dere har til neste barn: dere får jo mye i gaver, det er ikke sikkert dere får samme kjønnet neste gang, og det er alltid muligheter for å arve (har man ikke familie/venner å arve av finnes det grupper på f.eks facebook hvor folk gir bort klær o.l). Med den høye engangsstønaden alle får når de får barn har man uansett råd til å kjøpe en del klær også. Anonymous poster hash: f28ba...211 Bare så det er klart så får ikke alle en høy engangsstønad, det er kun for de som ikke har opptjent rett på foreldrepenger.Anonymous poster hash: e1891...c10 5
Rosalie Skrevet 11. mai 2014 #15 Skrevet 11. mai 2014 Stemmer for vakuumpakking. Da tar det en brøkdel av plassen, og det kan godt oppbevares i fuktig kjeller uten å ta skade.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #16 Skrevet 11. mai 2014 Jeg har kjøpt noen tøyesker fra Nille. Fyller dem etterhvert, og har plassert dem oppå klesskapet. Men tipset om vakuumposer, var kanskje hakket mer genialt. Anonymous poster hash: 25f48...9ec
Glitnir Skrevet 11. mai 2014 #17 Skrevet 11. mai 2014 Bare så det er klart så får ikke alle en høy engangsstønad, det er kun for de som ikke har opptjent rett på foreldrepenger.Anonymous poster hash: e1891...c10 Jepp, og de som får engangsstønaden har sannsynligvis i alle fall ikke råd til å kjøpe alt nytt, siden de ikke får foreldrepenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå