Gå til innhold

stemor rett på fri når far er på sykehus for å ta seg av barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innlagt på sykehus og har en sønn. Kona mi har lang vei til og fra jobb så med mindre hun jobber kortere dager blir det vanskelig med henting og levering. Er ingen biologisk mor i bilde. Kan hun sykemeldt seg 50% eller har hun rett på mer fri fra jobb for å ta seg av stebarn?

Anonymous poster hash: 6ec76...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er innlagt på sykehus og har en sønn. Kona mi har lang vei til og fra jobb så med mindre hun jobber kortere dager blir det vanskelig med henting og levering. Er ingen biologisk mor i bilde. Kan hun sykemeldt seg 50% eller har hun rett på mer fri fra jobb for å ta seg av stebarn?

Ingen kan sykemeldes dersom de ikke er syke. Men arbeidsgiver bør (men har ikke plikt til) legge til rette slik at livet og jobben kan samkjøres i en periode, selv om det er et "stebarn" det er snakk om. Jeg diskuterer iallfall ikke med mine ansatte hvem som er deres nærmeste ...

Skrevet

Kan hun søke om velferdspermisjon, kanskje? Dere har ikke slekt eller venner som kan hjelpe til med å få kabalen til å gå opp?

AnonymBruker
Skrevet

Sykemelde seg??

Hun må nok be om å ta ut noen feriedager, søke arbeidsgiver om velferdspermisjon eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 1bcb5...198

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det ikke er noen biologisk mor burde kona di adoptere barnet.. Da ville alt vært lettere , og både stemor og barn ville sittet trykt om "noe" skulle hende..

Anonymous poster hash: 495b1...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...