AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 For ett år siden gjorde jeg det slutt med min daværende kjæreste. Idag har jeg ny mann. Eksen min, slo meg etter jeg gjorde det slutt og sa jeg skulle angre på det. I ettertid har vi hatt litt kontakt og uten å spørre han direkte forstod jeg det sånn at han er kommet over det men vil alltid være glad i meg. Jeg tenker ganske negativt angående hans oppførsel rett etter bruddet og stoler ikke på at han sier han er kommet over det. Burde jeg la det gå nå da? Det har gått ett år. Og et halvt år siden jeg snakket med han sist. Fremdeles tenker jeg at jeg skal "angre" på det. Hva skal jeg gjøre med disse tankene? Er det bare tanker eller ligger det noe i det? Anonymous poster hash: 7df35...b98
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Siden det var du som gjorde det slutt, er det godt mulig at han ble såret i sin (mannlige) stolthet, og i affekt sa at du kom til å måtte angre på at du gjorde det slutt. At han slo deg er fullstendig lavmål, og jeg kan veldig godt forstå at du den dag i dag fortsatt har tanker om eventuell hevn fra hans side. Følelser kan være sterke elementer, og aggresiviteten han utviste ovenfor deg kunne ha vært en målestokk for mengden følelser han hadde for deg på det tidspunktet. Jeg mener at du har gjort det helt riktige ved å ikke ha kontakt med ham. Sår trenger tid til å heles, såvel fysiske som psykiske. Og med tiden innser han (hvis han ikke har gjort det allerede) forhåpentligvis irrasjonaliteten i sitt eget beteende. For din egen og parlivets sjelefred ville jeg ha forsøkt å slippe løs på disse tankene og komme deg videre. (Selv om det kan være rett så vanskelig å la være å tenke på noe som har skremt en).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå