Gå til innhold

Har aldri jobbet for relasjoner, nå straffer det seg kanskje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri måttet jobbe for relasjoner. Da mener jeg ikke at jeg har vært fryktelig omsvermet eller populær, men jeg har truffet folk gjennom tilfeldigheter, fått et par gode venner, og hatt flere bekjente. Det har vært nok for meg. Som student traff man alltid nok av venner og bekjente fordi det var mye som skjedde der mange dukket opp. Det var sjelden behov for å ta initiativ til noe eller finne på noe, utover helt spontane ting - det var det alltid noen andre som hadde gjort allerede, så jeg kunne flyte på det og få min sosiale dose ca. to ganger i uken.

Men i fjor sommer flyttet jeg til ny by, begynte i ny jobb og ting har forandret seg. Jeg er mann, og vi er jo generelt dårligere til å holde kontakten og bygge nettverk enn kvinner. Og jeg er nok ikke av de flinkeste heller. Jeg kjenner en del folk i dennne byen også, men jeg har jo ikke holdt vennskapet i live. Jeg sliter rett og slett litt med å få innpass i en "gjeng". Samtidig er jeg redd for at enkelte tenker at jeg er overlegen eller ikke spesielt interessert, siden jeg ikke har holdt kontakten ved like. Men jeg er jo ikke det, jeg har bare liten evne til sosialt smørearbeid når jeg ikke er sammen med eller i nærheten av folk. Når jeg først er der det skjer derimot, har både jeg og de rundt med det moro.

Men hvordan jobber man seg inn i gamle bekjentskap, hvordan skaper man seg og vedlikeholder nye? Jeg er nemlig litt redd for å ta for mye initiativ også, side jeg for all del ikke vil bli oppfattet som han venneløse fyren som er desperat etter menneskelig kontakt. :P

Alder er vel relevant i denne sammenheng. Jeg er 25, og er veldig fornød med hvor jeg er i livet ellers, bortsett fra mangelen på venner og bekjenter.

Anonymous poster hash: 6529b...c3d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt å greit bare spørre om dere skal finne på noe en eller annen gang? Ikke verre enn det.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Kanskje du kan tenke at dine tidligere venner og bekjentskaper vil like å høre fra deg?

Du er nok ikke så "betydningsløs"som det virker som du tror utfra innlegget ditt.

Og i og med at du har flyttet til en ny by og har ny jobb osv,skulle det vel ikke være så vanskelig å ha noe å prate om heller? Kanskje det blir lettere å treffe nye venner når du har blitt varmerer i trøya av å ha jevnlig kontakt med gamle venner. Det er opp til deg,ta sjansen på at en eller flere syns det er hyggelig å høre fra deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...