Gå til innhold

Dersom en ektefelle vinner i lotto og de har felleseie, hvem eier da pengene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at den ektefellen som vant pengene fremdeles eier pengene og har full råderett over de så lenge de fremdeles er gitft? Men dersom de skilles så går pengene til likedeling?

Noen som vet om en paragraf?

Anonymous poster hash: 4b296...c91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er personen som vant dem sine selvfølgelig

AnonymBruker
Skrevet

De er personen som vant dem sine selvfølgelig

Paragraf?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha hørt en lignende sak hvor det ble sagt at ved felleseie er all gode somden ene av partene har fått felleseid så lenge dette skjedde mens de var gift....

Søker du felleseie på internett finner du nok ut av det

Anonymous poster hash: 9fffb...0e8
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det vinneren som eier pengene. Men om han ikke vil dele med ektefellen, det er en annen sak. Hvis jeg vinner 20 mill, så er de såklart like mye mannen sine som mine.

Anonymous poster hash: 60214...112
AnonymBruker
Skrevet

Er det § 31 første ledd som er gjeldende? De har ikke sameie så det er kun under den en ektefelles råderett (den som vant), men dersom det blir skilsmisse går det til likedeling?

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk er det vel avhengig av ontrakten. Hvis det bare er blitt inngått felleseie uten spesielle paragrafer, søk på hva det innebærer. Ellers se på deres kontrakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha hørt en lignende sak hvor det ble sagt at ved felleseie er all gode somden ene av partene har fått felleseid så lenge dette skjedde mens de var gift....

Søker du felleseie på internett finner du nok ut av det

Men dette er dersom de skiller seg. Hvem eier pengene under ekteskapet.

Selvsagt er det vinneren som eier pengene. Men om han ikke vil dele med ektefellen, det er en annen sak. Hvis jeg vinner 20 mill, så er de såklart like mye mannen sine som mine.

Anonymous poster hash: 60214...112

Ikke juridisk sett, tror jeg. Evt. må han skille seg fra deg da (om dere har felleseie)

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk er det vel avhengig av ontrakten. Hvis det bare er blitt inngått felleseie uten spesielle paragrafer, søk på hva det innebærer. Ellers se på deres kontrakt.

De har ikke noen kontrakt. Derfor er det felleseie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

H*n er jo sikkert ikke så kjip at h*n vil ha noe av pengene den andre parten har vunnet, om de skilles.

Anonymous poster hash: 245f2...022
AnonymBruker
Skrevet

Huff folkens, beklager at jeg spurte. Dette ble bare rot. Hun eier pengene selv så lenge de er gift, jf § 31, første ledd. Takk for hjelp.

• Liker 2
Skrevet

Paragraf?

Ren logikk?

AnonymBruker
Skrevet

Folkens, dette er en jusoppgave, ikke et faktisk forhold.

Ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ren logikk?

Tosk! Kom deg ut av tråden om du ikke kan hjelpe.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet om to stk som var samboere på hver sin kant som dro fra samboeren da de vant penger. Da fyren dro så ble det fordømmelse i øst og vest og det var så synd på eksen hans, men da ei dame dro fra samboeren sin så var omkvedet "Ja, hun har nok hatt lyst til å dra lenge, stakkar", ingen av dem hadde det noe dårlig i forholdet sitt sett utenfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...