Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #1 Skrevet 13. juni 2004 Skriver i håp om at det er noen har som har noen råd eller har vært borti noen lignende. Min datter på snart 17 år har det siste halve året hatt problemer med utslett på huden. De kommer plutselig og ikke samtidig. De kan være små, store, runde eller av lange. De opptrer som en slags forhøyning i huden og klør. De kan komme på forskjellige steder på kroppen. Armene, benene, ryggen og brystet. Tenkte jeg skulle prøve med vaskemiddel uten parfyme. Noen andre råd?
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #3 Skrevet 13. juni 2004 Jo, selvfølgelig er hudlege er alternativ. Og det kommer vi også til å gjøre hvis det ikke gir seg. Men ofte er det vel slik at dette er relatert til et eller annet i nærmiljøet. F.eks allergi, følsomhet for ting eller noe? Eller så kanskje noen har råd med hensyn til krem som kan dempe utslettene?
Gjest Fighter Skrevet 13. juni 2004 #4 Skrevet 13. juni 2004 Spør på Apoteket. Selv bruker jeg Locobase, Apobase, Decubal, Hemp(bodyshop) og foirskjellige typer hydrokortison. Jeg bruker ikke alle samtidig, men huden min går fort lei av en krem så jeg må bytte av og til. Det finnes mange ulike former for eksem og uendelig mange grunner til å ha det. Derfor skrev jeg at lege bør kontaktes. Hvis dette allerede har vart et halvt år er det jo en grunn til at hun har det, og hun trenger behandlig og veiledning.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #5 Skrevet 13. juni 2004 høres ut som elveblest! Jeg hadde det en periode, vet ikke hvorfor.. Kom hjem fra ferie, og ut av dusjen, og var full av røde "vabler". Dette holdt på i flere måneder, det kom og gikk, gjerne daglig. Så gav det seg.. Vanligvis får man elveblest fordi man reagerer på ett eller annet! Selv fant jeg aldri ut hva det kunne være, ettersom jeg spiste og hadde samme rutiner som før.. Jeg var hos legen, men akkurat da hadde jeg ikke noe utslag.. Fikk resept på noen allergitabletter likevel, men kan ikke huske at det hjalp så veldig..
Englepusen Skrevet 13. juni 2004 #6 Skrevet 13. juni 2004 Minner litt om elveblest ja. Se her: http://www.lommelegen.no/art/art1638.asp Har hatt det en gang selv, men jeg aner ikke hva som utløste det. Da hadde jeg utslett over hele kroppen sånn som det er bildet av på linken over.
Gjest Niniel Skrevet 13. juni 2004 #7 Skrevet 13. juni 2004 Jeg fikk sånt utslett pga piercingene mine. Når jeg tok dem ut så ble jeg bra igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå