Gjest lurven Skrevet 10. mai 2014 #1 Skrevet 10. mai 2014 Hva betyr det når folk alltid bruker navnet ditt når de hilser.(hei lurven,halla lurven osv..) Selv pleier jeg bare å si hei,morn halla osv. Sjelden jeg bruker navnet til personen jeg hilser på
Gjest Funky Punk Skrevet 10. mai 2014 #2 Skrevet 10. mai 2014 Betyr det noe da? Det betyr vel bare at de sier en hilsen+navnet 5
Maximillian Cohen Skrevet 10. mai 2014 #3 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Jeg kan fint finne på å bruke navnet til personer jeg snakker med. For min del ligger det ikke noen spesiell mening bak. Endret 10. mai 2014 av Maximillian Cohen 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #4 Skrevet 10. mai 2014 Jeg bruker ikke å si navnet om vi har øyekontakt, men dersom den andre personen ikke er oppmerksom på meg så sier jeg "Hei Navnet!". Anonymous poster hash: b6c17...0b4
Gjest Sabrina Skrevet 10. mai 2014 #5 Skrevet 10. mai 2014 Hva betyr det når folk alltid bruker navnet ditt når de hilser.(hei lurven,halla lurven osv..) Selv pleier jeg bare å si hei,morn halla osv. Sjelden jeg bruker navnet til personen jeg hilser på Du høres veldig paranoid ut. Blir du redd hvis naboen sier hei til deg? 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #6 Skrevet 10. mai 2014 Hvis det er noen jeg ikke kjenner så veldig godt eller treffer så ofte så hjelper det veldig å gjøre et poeng (for meg selv) av å si navnet deres når vi treffes. Det minsker risikoen for at jeg skulle glemme navnet deres rett og slett. Anonymous poster hash: 2a9d2...673 1
Gjest lurven Skrevet 10. mai 2014 #7 Skrevet 10. mai 2014 Du høres veldig paranoid ut. Blir du redd hvis naboen sier hei til deg? hehe neida, men bare lurte på om det betyr noe
Fuglen Skrevet 10. mai 2014 #8 Skrevet 10. mai 2014 Jeg liker veldig godt når folk bruker navnet mitt slik, føler det blir mer personlig. Blir helt mo hvis en gutt jeg liker sier navnet mitt 5
Gjest Corto Maltese Skrevet 10. mai 2014 #9 Skrevet 10. mai 2014 De planlegger og ta deg og de sier navne ditt for og minne seg selv på at de skal ta deg.
Gjest Achlys Skrevet 10. mai 2014 #10 Skrevet 10. mai 2014 Syns det er så koselig når folk bruker navnet mitt når de hilser på meg jeg Men om de har noe baktanke vet jeg ikke, tviler sterkt. 3
Gjest lurven Skrevet 10. mai 2014 #11 Skrevet 10. mai 2014 Jeg liker veldig godt når folk bruker navnet mitt slik, føler det blir mer personlig. Blir helt mo hvis en gutt jeg liker sier navnet mitt hei fuglen
Fiolinisten Skrevet 10. mai 2014 #12 Skrevet 10. mai 2014 Jeg syns det er koselig jeg. Tror ikke det er noe spesielt med å bruke navnet. Jeg bruker ikke å si navnet om jeg har kontakt med personen, men det er vel fordi det ikke kommer den slags hilsen akkurat da. Noen er det naturlig å si "Hei, fiolinisten!" andre passer seg å bare si "hei." 1
Gjest heihade Skrevet 10. mai 2014 #14 Skrevet 10. mai 2014 En fin og personlig hilsen. Det kan også være en måte å manipulere folk på. F.eks telefonselgere eller andre som vil lure deg med på laget sitt. Men som oftest er det med noen du kjenner og liker, og da er det hyggelig.
Gjest Timber Skrevet 10. mai 2014 #15 Skrevet 10. mai 2014 Jeg husker ikke hva folk heter om jeg ikke kjenner de godt. Og jeg har ekstremt dårlig husk på ansikter. Så slike mennesker gjør meg bare forvirret.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #16 Skrevet 10. mai 2014 Jeg er en navnebruker når jeg hilser på folk. Det er rett og slett fordi jeg møter så mange mennesker hver dag at det blir a) lettere for meg å huske navnet og b) oppleves som mer personlig for personen jeg snakker med og c) det styrker relasjonen. Anonymous poster hash: d7569...f83
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #17 Skrevet 12. mai 2014 Hersketeknikk? Anonymous poster hash: f3a68...b16
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #18 Skrevet 12. mai 2014 Hvis det er en av de første gangene dere treffes, så er det en husketeknikk for å lære seg navnet på folk. I motsetning til meg, som ikke gjentar navn, og dermed aldri husker hva folk heter -_- Anonymous poster hash: 458a1...29e
Gjest Egiett Skrevet 12. mai 2014 #19 Skrevet 12. mai 2014 Jeg kjenner enkelte som nesten alltid gjør det, men jeg har egentlig aldri tenkt over hvorfor. Men en gang var jeg på jobbintervju, og han som hadde intervjuet sa navnet mitt omtrent to ganger for hver setning. Da stusset jeg litt
Guy Fawkes Skrevet 12. mai 2014 #20 Skrevet 12. mai 2014 Hva betyr det når folk alltid bruker navnet ditt når de hilser.(hei lurven,halla lurven osv..) Selv pleier jeg bare å si hei,morn halla osv. Sjelden jeg bruker navnet til personen jeg hilser på Jeg vil hevde at det både er en litt finere måte og hilse på og det viser en respekt. I mange land brukes dette oftere enn i Norge og enkelte steder sier man bare navn sammen med et nikk (der det er naturlig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå